analiza tržišta automobila

Prodaja novih automobila u Europi pokazuje prve znakove oporavka; u svibnju pad manji nego u travnju

Dvoznamenkast pad zabilježen je na svakom od 27 tržišta EU-a prošlog mjeseca, iako je pad u postotku bio manje dramatičan nego u travnju

Dvoznamenkast pad zabilježen je na svakom od 27 tržišta EU-a prošlog mjeseca, iako je pad u postotku bio manje dramatičan nego u travnju

Izvor: EPA / Autor: FOCKE STRANGMANN/Grafička obrada:Z.M.

Prema izvješćima ACEA-e, broj novih registracija osobnih automobila u prvih pet mjeseci 2020. pao je u odnosu na prošlu godinu za 41,5 posto, dok je samo u svibnju ove godine zabilježen pad od 52,3 posto u odnosu na isti mjesec prošle godine

U vrijeme nakon prvog vala koronavirusa svaki službeni podatak o ekonomskim pokazateljima prati se s velikom pozornošću, a jedan od možda i najboljih pokazatelja stanaja ekonomije je svakako broj novoregistriranih osobnih automobila. Tako smo jučer dobili i najnovije zbirne podatke od novoregistriranim osobnim automobilima za mjesec svibanj od Europskog udruženja proizvođača automobila ACEA-e.

Prema njihovim izvješćima broj novih registracija osobnih automobila u prvih pet mjeseci 2020. je pao u odnosu na prošlu godinu za 41,5 posto, dok je samo u svibnju ove godine zabilježen pad od 52,3 posto u odnosu na isti mjesec prošle godine. Iako su prošlog mjeseca u mnogim zemljama ublažene mjere zatvaranja zbog COVID-19, broj prodanih novih automobila diljem Europske unije smanjio se s 1.217.259 primjeraka u svibnju 2019. na 581.161 novoregistriranih putničkih automobila u svibnju ove godine.

Registracije novih automobila prema tržištu (EU+EFTA+VB)

Registracije novih automobila prema tržištu (EU+EFTA+VB)

Izvor: Promo fotografije / Autor: ACEA

Dvoznamenkasti pad zabilježen je na svakom od 27 tržišta EU prošlog mjeseca, iako je pad u postotku bio manje dramatičan nego u travnju. Španjolska je zabilježila najveći pad među četiri glavna tržišta EU-a (−72,7 posto), a prodaja je otprilike prepolovljena u Francuskoj (-50,3 posto), Italiji (-49,6 posto) i Njemačkoj (-49,5 posto). Što se Hrvatske tiče, čini se da smo upravo mi pali najviše od svih promatranih zemalja, a razloge toga smo analizirali u našim redovitim mjesečnim izvješćima, ali je vidljivo da smo prošle godine upravo u svibnju imali izuzetno velik broj novih registracija.

Od siječnja do svibnja 2020. potražnja za novim osobnim automobilima je pala za 54,2 posto u Španjolskoj, 50,4 posto u Italiji i 48,5 posto u Francuskoj. U Njemačkoj je pad bio nešto manji, registracije su pale za 35,0 posto u prvih pet mjeseci 2020. godine.

Registracije novih osobnih automobile u EU, mjesečni trend 2010.-2020.

Registracije novih osobnih automobile u EU, mjesečni trend 2010.-2020.

Izvor: Promo fotografije / Autor: ACEA

Ipak, europska prodaja automobila pokazala je prve znakove brzog oporavka u svibnju, jer su se saloni ponovo otvorili nakon dvomjesečnog zatvaranja zbog pandemije koronavirusa, pokazuju podaci industrijske udruge ACEA. Tako su registracije putničkih vozila u Europskoj uniji, Europskom udruženju za slobodnu trgovinu i Velikoj Britaniji pale za 57 posto. Iako je to najgori svibanj otkad je ACEA počela pratiti podatke 1990., to je poboljšanje u odnosu na 78-postotni pad u travnju.

Točan oblik potencijalnog oporavka još uvijek nije jasan, jer se proizvođači automobila od Volkswagen koncerna do Fiat Chrysler Automobiles-a pripremaju objaviti rezultate za ono što će vjerojatno biti pogubno drugo tromjesečje.

Još jedan pozitivan signal stiže iz Kine, gdje je prodaja automobila porasla prvi put u gotovo godinu dana prošlog mjeseca. Regija je postala središte europskih proizvođača automobila, koji se nadaju da će tamo ostvariti bolje prodajne rezultate i tako nadoknaditi pad registracija kod kuće.

Očekuje se da će registracije u EU pasti za čak petinu na kraju cijele 2020. godine. U međuvremenu, proizvođači automobila smanjuju troškove kad god je to moguće. Europske vlade pokušavaju poduprijeti potražnju za novim automobilima poticajnim programima, iako nisu svi usmjereni izravno na automobilsku industriju.

Broj novih registracija prema proizvođaču automobila za mjesec svibanj 2020. i za prvih pet mjeseci 2020.

Broj novih registracija prema proizvođaču automobila za mjesec svibanj 2020. i za prvih pet mjeseci 2020.

Izvor: Promo fotografije / Autor: ACEA

Njemačka je predstavila paket vrijedan 130 milijardi eura usmjeren na smanjenje poreza na dodanu vrijednost i subvencije na električna vozila, izostavljajući šire poticaje za kupovinu automobila koje zahtijeva industrija. Francuska je objavila da planira ponuditi neke od najozbiljnijih poticaja bilo koje zemlje za kupnju EV-a. Španjolska je vlada, nasuprot tome, ovaj tjedan najavila program vrijedan 3,75 milijardi eura posebno za automobilsku industriju.

Što se tiče samih proizvođača automobila, prema ACEA-i pogledajte (slika gore) kako su prošle pojedine grupacije, osnosno marke u mjesecu svibnju te u prvih pet mjeseci 2020. godine.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!