'Digital First'

Pogledajte kako se sastavlja novi Mercedes-Benz CLA: Digitalno, održivo, učinkovito

10.06.2025 u 09:58

Bionic
Reading

Tvornica u Rastattu proizvodi novi CLA s fleksibilnim pristupom pogonskom sklopu u serijskoj proizvodnji nakon opsežnog preuređenja proizvodne hale. Integracija umjetne inteligencije, MB.OS-a i digitalnog blizanca u digitalni proizvodni ekosustav MO360 najavljuje sljedeću fazu transformacije

Mercedes-Benz je objavio kako pokreće sljedeću fazu automobilske proizvodnje proizvodnjom novog CLA u tvornici u Rastattu u Njemačkoj. Integracijom umjetne inteligencije, digitalnog blizanca i, po prvi put, Mercedes-Benz operativnog sustava (MB.OS) u digitalni proizvodni ekosustav MO360, tvrtka dosljedno provodi svoj pristup 'Digital First'.

Nekoliko njemačkih Mercedes-Benz lokacija opskrbljuje tvornicu u Rastattu, gdje će novi električni CLA u početku silaziti s proizvodne trake. Električne pogonske jedinice i osovine dolaze iz tvornice Stuttgart-Untertürkheim, a komponente karoserije, strukturni i karoserijski dijelovi iz Kuppenheima. Baterije se proizvode u Kamenzu.

U skladu s poslovnim planom Mercedes-Benza, tvrtka je uložila srednji troznamenkasti iznos milijuna eura u proizvodnju novog modela u Rastattu. Nakon postupnog povećanja proizvodnje, Beijing Benz Automotive Co., Ltd (BBAC) će također proizvoditi CLA, uključujući baterije i električne pogonske jedinice, za kinesko tržište. U proizvodnoj mreži s mađarskom tvornicom Mercedes-Benz u Kecskemétu, nakon početka proizvodnje CLA će uslijediti daljnji modeli nove obitelji vozila. Baterije za proizvodnju u Kecskemétu dolaze iz vlastite tvornice baterija tvrtke. Električne pogonske jedinice za to dolaze iz podružnice u Sebesu u Rumunjskoj.

Proizvodnja novog Mercedes-Benza CLA u Rastattu Izvor: Promo fotografije / Autor: Mercedes-Benz AG

Rastatt: Pionir moderne proizvodnje

Proizvodnja u tvornici u Rastattu u osnovi je fleksibilna u pogledu pogona - hibridna i potpuno električna vozila silaze s iste proizvodne trake kao i vozila s konvencionalnim pogonskim sustavima. Puštanju u rad CLA-a u Rastattu prethodilo je opsežno preuređenje postojeće montažne hale u rekordnom roku. U pripremi za proizvodnju modela sljedeće generacije, tvornica je virtualno simulirala prenamjenu hale, djelujući kao pionir pristupa 'Digital First' u globalnoj proizvodnoj mreži Mercedes-Benza.

U samo nekoliko tjedana, nova proizvodna linija konfigurirana je i optimizirana u Hali 4.0 uz pomoć visokopreciznih tehnika digitalne simulacije, što je omogućilo znatno povećanje učinkovitosti u smislu vremena i troškova izgradnje. Nadalje, Mercedes-Benz operativni sustav (MB.OS) prvi se put koristi u serijskoj proizvodnji novog CLA. Ova arhitektura 'čip-u-oblaku' (chip-to-cloud) omogućuje prijenos softvera vozila putem središnjeg Mercedes-Benz Intelligent Cloud poslužitelja umjesto putem različitih hardverskih modula. Rastatt tako služi kao nacrt za globalno uvođenje MB.OS-a u svim tvornicama vozila Mercedes-Benz.

Tvornica je također bila pionir u korištenju procesnog inženjerstva kontroliranog umjetnom inteligencijom u kabinama za završni premaz. Praćenjem relevantnih podprocesa korištenjem umjetne inteligencije umjesto konvencionalnih upravljačkih sustava, bilo je moguće smanjiti potrošnju energije za 20 posto i značajno skratiti vrijeme pokretanja procesa.

Tvornica Mercedes-Benza u Rastattu započela je s proizvodnjom 1992. godine. S oko 6000 zaposlenika, najveći je poslodavac u regiji. U tvornici u Rastattu proizvode se A-klasa i B-klasa, kao i kompaktni SUV GLA i potpuno električni Mercedes-Benz EQA. S motorima s unutarnjim izgaranjem, plug-in hibridima i električnim vozilima, proizvodnja u Rastattu pokriva cijeli niz modernih pogonskih tehnologija.

Proizvodnja u Rastattu je ugljično neutralna, kao i na svim lokacijama u proizvodnoj mreži Mercedes-Benza. Ugljično neutralna gradnja znači da se emisije CO₂ u Mercedes-Benzu koje se ne izbjegavaju ili ne smanjuju kompenziraju certificiranim kompenzacijskim projektima.

Tvornica se opskrbljuje 100 posto zelenom električnom energijom - iz vlastitih solarnih sustava tvrtke i vanjskih izvora zelene električne energije. Solarni moduli u Rastattu mogu generirati do 8 megavata vršne snage (MWp) solarne energije. Prilikom integracije novog modela u postojeću proizvodnju, proveden je i niz mjera za smanjenje potrošnje energije.

Nova generacija robota koji štede energiju u izradi karoserija, povrat topline u ventilacijskim sustavima i uvođenje modernih i inteligentnih sustava upravljanja rasvjetom samo su neki od primjera. Potrošnja energije u proizvodnji smanjena je za više od 15 GWh godišnje u usporedbi s prethodnim modelom. U sklopu partnerstva s njemačkom tvrtkom Cleantech CMBlu Energy AG, u tvornici u Rastattu će se izgraditi prvi organski sustav za pohranu energije u baterijama s čvrstim protokom kapaciteta oko 11 MWh - tehnologija nudi veliki potencijal u smislu skalabilnosti i održivosti.

Cirkularnost također igra važnu ulogu u proizvodnji novog CLA. Obližnja tvornica Mercedes-Benza u Kuppenheimu zaokružuje ciklus recikliranjem čeličnog i aluminijskog otpada. Mercedes-Benz se također fokusira na smanjenje emisija u logistici. Gotova vozila iz Rastatta prevozi partnerska tvrtka Galliker električnim kamionima 600 km od Rastatta do Zeebruggea. Otvaranjem novog Međunarodnog konsolidacijskog centra (ICC) u Bischweieru krajem svibnja, započeo je s radom najsuvremeniji logistički centar za Mercedes-Benz. ICC je središte za opskrbu tvornica u Rastattu i Kuppenheimu. Untertürkheim: Tradicija i inovacija za električne pogonske jedinice i osovine CLA.

Električne pogonske jedinice i osovine novog CLA-e proizvode se u pogonu u Untertürkheimu, u tvornicama u Mettingenu i Hedelfingenu. Pogonska jedinica u osnovi se sastoji od tri podsustava: elektromotora, energetske elektronike i mjenjača za prijenos snage.

Kotači za prijenos snage i ostale komponente poput upravljačke jedinice u budućnosti će se proizvoditi u Untertürkheimu, Mettingenu i Hedelfingenu. Sastavljanje ovih komponenti u cjeloviti sustav odvija se u tvornici u Untertürkheimu. Mettingen je također odgovoran za sastavljanje električnih osovina za CLA-u, koje se kao cjeloviti sustav isporučuju u tvornicu u Rastattu, udaljenu oko 70 km.

Pogon Stuttgart-Untertürkheim, koji je 2024. godine proslavio svoju 120. obljetnicu, prostire se na nekoliko dijelova tvornice u području Stuttgarta duž doline Neckar. Više od 2 milijuna proizvoda - motora, mjenjača, osovina, komponenti i baterija - napušta tvornicu svake godine kako bi se ugradili u širok raspon vozila na proizvodnim lokacijama na tri kontinenta.

Mercedes-Benz CLA
  • Mercedes-Benz CLA
  • Mercedes-Benz CLA
  • Mercedes-Benz CLA
  • Mercedes-Benz CLA
  • Mercedes-Benz CLA
    +30
Mercedes-Benz CLA Izvor: Promo fotografije / Autor: Mercedes-Benz AG

Kamenz: 13 godina stručnosti za litij-ionske baterije novog CLA

Visokonaponske baterije za novi CLA dolaze iz podružnice Mercedes-Benza Accumotive u Kamenzu u Saskoj. Lokalna proizvodnja baterija ključni je faktor uspjeha strategije Mercedes-Benza. Accumotive ima 13 godina iskustva u učinkovitoj proizvodnji vrlo složenih baterijskih sustava i djeluje kao centar izvrsnosti unutar globalne mreže za proizvodnju baterija, koja uključuje lokacije na tri kontinenta.

Accumotive GmbH & Co KG u Kamenzu u Saskoj podružnica je u potpunom vlasništvu tvrtke Mercedes-Benz AG. Lokacija ima dvije tvornice baterija ukupne površine oko 80.000 m² i proizvodi baterijske sustave za Mercedes-Benz vozila od 2012. godine. Od početka proizvodnje, u lokaciji u Kamenzu već je proizvedeno više od dva milijuna baterija.

Kuppenheim: Tvornica za recikliranje karoserije, preša i baterija

Tvornica u Kuppenheimu, udaljena oko 10 km, opskrbljuje tvornicu u Rastattu komponentama karoserije, strukturnim i karoserijskim dijelovima od 2009. godine, sada i za novi električni CLA. Prošle godine na toj je lokaciji otvorena tvornica za recikliranje baterija Mercedes-Benza, prva s mehaničko-hidrometalurškom tehnologijom u Europi.