ANALIZA TRŽIŠTA

Novi automobili u Hrvatskoj u ožujku: Nastavlja se pad, prodano 6,8 posto manje automobila

06.04.2022 u 11:24

Bionic
Reading

U ožujku 2022. u Hrvatskoj je novoregistrirano 3882 novih osobnih automobila, što je 972 komada više nego u proteklom mjesecu veljači. Škoda kao marka je i dalje prva, a model s najviše novih registracija u ožujku je Hyundai Tucson sa 125 primjeraka

Nakon što smo dobili najnovije podatke o prodaji novih automobila u Hrvatskoj za mjesec ožujak 2022., donosimo vam detaljniju analizu prodajnih rezultata. Zahvaljujući ponovno Promociji Plus imamo detaljne podatke o prodaji, točnije registracijama novih automobila u Hrvatskoj za treći mjesec ove godine. Generalno, ožujak nam je donio nešto lošije rezultate od prošlogodišnjeg istog mjeseca, i to za 283 registracije novih automobila.

Novoregistrirano je ukupno u ožujku 3882 novih osobnih automobila, što je ipak 972 komada više nego u proteklom mjesecu. Uzmemo li u obzir samo mjesec ožujak, to je pad od malenih 6,8 posto u odnosu na prošlogodišnji ožujak. Ove prodajne brojke i dalje odražavaju trenutnu situaciju s isporukom novih automobila zbog globalne svjetske situacije s nedostatkom elektroničkih čipova, ali i ratnih zbivanja u Ukrajini. Naime, isporuka novih automobila sada se zbog ovog problema, ali i materijala općenito, protegnula i na više od godinu dana. No dobra je vijest da postoje naznake da bi se situacija s čipovima mogla stabilizirati prema nekim predviđanjima u trećem kvartalu ove godine. Ipak, situacija s ratom u Ukrajini mogla bi dovesti do zabrinutosti kupaca novih automobila, ali s druge strane i velike količine automobila prethodno namijenjenih Rusiji mogli bi se preraspodijeliti na mnoge zemlje, pogotovo ako se zna da su rokovi isporuke novih automobila kupcima dugi i preko godinu dana zbog gore navedenih problema s čipovima.

Škoda, Volkswagen i Kia i dalje na vrhu liste najprodavanijih marki

Vrh ljestvice prodaje novih vozila nakon mjeseca ožujka i dalje pripada Škodi, koja sa ukupno 1068 automobila drži 10,94 posto tržišta. Da podsjetimo, Škoda je ukupno 2021. držala 10,09 posto tržišta. Na drugom je mjestu je i dalje Volkswagen sa 918 vozila ili 9,4 posto tržišta. Usporedimo li samo prva tri mjeseca 2021. onda vidimo da je dosad neprikosnoveno vodeća marka na hrvatskom tržištu isporučila ove godine čak 892 vozila manje. Naravno, ovdje se ne radi o nekom dramatičnom padu interesa domaćih kupaca za ovu marku, već je riječ najvjerojatnije o produženom roku isporuke novih automobila kupcima zbog nedostatka potrebnih komponenti. Na trećem mjestu je i dalje Kia sa 838 vozila ili 8,58 posto tržišta. Prve tri marke drže ukupno 28,92 posto udjela na tržištu novoregistriranih novih automobila u 2022-toj.

Škoda Octavia na prvom mjestu najprodavanijih modela, Dacia Duster drugi, a Jeep Compass treći

Prema podacima o registracijama novih automobila 2021., Škoda Octavia je bila na drugom mjestu s prodanih 1855 primjerka. Sada je nakon ožujka i dalje na prvom mjestu sa 446 komada (4,57 posto od ukupnog broja automobila). Drugi na listi najprodavanijih je Dacia Duster sa 290 komada (2,97 posto tržišta). Treći na listi je i dalje Jeep Compass sa 263 komadom ili 2,69 posto tržišta (u dvanaest mjeseci 2021. nije bio među prvih 20 najprodavanijih modela), Dacia Sandero je na četvrtom mjestu sa 244 komada (2021. je ukupno bio na 5. mjestu najprodavanijih modela), dok je peti na ljestvici najprodavanijih modela Kia XCeed sa 242 prodana komada.

Gledamo li samo ožujak 2022., onda vidimo da je Hyundai Tucson bio najprodavaniji model sa 125 komada. Na drugom mjestu prema prodaji samo u mjesecu ožujku je Opel Mokka sa 121 komadom, a na trećem mjestu slijedi Kia XCeed sa 113 komada. Četvrti je Dacia Sandero sa 107 komada, a peto mjesto je zauzeo Dacia Duster sa 94 komada isporučenih samo u ožujku.

Prodaja marki prema tipu goriva u ožujku 2022.

U gornjoj tablici možemo vidjeti preferencije hrvatskih kupaca što se tiče vrste pogonskog goriva u 2022-toj. Ukupno je prošle godine prodano 40 različitih marki automobila, što je za jednu manje nego u 2020., a nakon dva tri mjeseca ove godine imamo 37 različitih marki.

Ne ulazeći u pojedinu marku, a rezultati su posve jasni za svaku od marki na našem tržištu, u ukupnim rezultatima za ožujak 2022. dominiraju i dalje Otto automobili ili kolokvijalno govoreći, automobili na benzin sa 4987 komada ili 51,1 posto ukupnog tržišta prodanih novih automobila. Uzmemo li cijelu prošlu 2021. godinu benzinaca je bilo 53,2 posto svih novih prodanih automobila. Automobili s dizelskim motorom su i dalje na drugom mjestu sa 1920 komada ili 19,7 posto. Cijele 2021. godine je postotak dizelskih automobila u ukupnom broju svih automobila bio nešto veći; 23,7 posto.

Na trećem mjestu su i dalje hibridni automobili sa 2231 komadom ili 22,9 posto. Ovdje primjećujemo veći porast hibridnih automobila u odnosu na cijelu 2021., kada je taj udio 15,6 posto (u 2020. je taj udio bio samo 6,9 posto). Razloga za optimizam itekako ima, a top 3 najprodavanije marke su redom: Toyota (398) Suzuki (270), i Mazda (213).

Slijede automobili čiji motori koriste ukapljeni naftni plin (UNP ili na engleskom LPG) sa 375 komada ili 3,8 posto. U ovoj kategoriji smo nešto lošiji jer je u cijeloj prošloj 2021. godini taj postotak iznosio 4,4 posto. 2020. godine je prodano ukupno 717 komada ili 2,0 posto. Listu predvodi Dacia sa 318 komada, a tu je još samo Renault sa 57 komada (riječ je naravno o istom motoru iz Alijanse). Treba reći da su ove dvije sestrinske marke i jedine koji zasad prodaju dvogorivne motore u prvoj ugradnji, odnosno u tvornici proizvođača.

Potpuno električnih automobila u cijeloj protekloj godini je prodano 1373 primjeraka i oni su činili 3,0 posto hrvatskog tržišta prema tipu goriva. Ovdje možemo primjetiti dvostruko bolji rezultat u odnosu na cijelu 2020., kada je njihov udio bio 1,5 posto s 539 komada. U prva tri mjeseca 2022. je prodano, odnosno isporučeno i novoregistrirano ukupno 250 komada, što je 2,6 posto ukupnog tržišta.

Treba reći i da je vodeći proizvođač po prodaji potpuno električnih automobila na našem tržištu u 2021. bio Renault s 466 komada, slijedila je Tesla s 234 komada i Volkswagen sa 172 komada. Na četvrtom i petom mjestu su bili Škoda sa 117 komada i Hyundai s 99 komada. Sada, nakon ožujka je vodeća marka u ovoj kategoriji Audi sa 35 komada, Dacia je druga s 34, a Opel treći s 33 komada, dok su vrlo blizu tome još Renault sa 32 te Volkswagen sa 25 komada. Ukupno je 16 proizvođača (od 37 marki u prva tri mjeseca 2022.) isporučilo potpuno električne automobile svojim kupcima ove godine. Jedan je dio onih automobila koji su bili naručeni još za vrijeme poticajnih mjera Fond za zaštitu okoliša prošle godine. I da, nove poticajne mjere se očekuju ponovnoi u svibnju ove godine, pa se stoga pripremite ukoliko ste zainteresirani za kupnju potpuno električnih ili plug-in hibridnih automobila.

Prodaja prema županijama

I na kraju, prodajni rezultati prema županijama za 2022. izgledaju ovako; u Gradu Zagrebu i Zagrebačkoj županiji novoregistrirano je očekivano najviše automobila, 4392 komada ili 44,99 posto (u 2021. 42,96 posto) od ukupne količine prodanih osobnih automobila. Na drugom mjestu je Primorsko-goranska županija sa 784 komada novoregistriranih novih automobila ili 8,03 posto hrvatskog tržišta (u 2021. je to bilo 7,28 posto). Treće mjesto je zauzela Splitsko-dalmatinska županija sa 702 komada ili 7,19 posto (u cijeloj 2021. 7,57 posto). Prošle godine je na posljednjem mjestu bila Ličko-senjska županija, a tako je i nakon dobivenih rezultata prva tri mjeseca 2022., sa 32 prodana automobila ili 0,33 posto tržišta.