TOKYO MOTOR SHOW

Nevjerojatna transformacija druge generacije Toyote Mirai

Toyota Mirai Concept je spreman za serijsku proizvodnju

Toyota Mirai Concept je spreman za serijsku proizvodnju

Izvor: Promo fotografije / Autor: Toyota

Druga generacija Mirai, barem prema ovom konceptu, sada je transformirana u sportsku limuzinu s petero sjedala coupé izgleda čemu doprinose i 20-colni kotači

Toyota je novinarima, samo desetak dana prije početka Tokyo Motor Showa, predstavila iduću generaciju svog modela Mirai s pogonom na vodikove gorive ćelije, a ono što su okupljeni predstavnici medija mogli vidjeti izazvalo je jako pozitivne reakcije. Kako za japansku automobilsku industriju upravo ovaj sajam automobila znači nevjerojatno mnogo, ovo je bila idealna prilika da se pohvale s konceptnim modelom Miraija, koji je kažu u Toyoti, spreman za serijsku proizvodnju.

Toyota Mirai Concept

Toyota Mirai Concept

Izvor: Promo fotografije / Autor: Toyota

Model Mirai ( na japanskom jeziku 'budućnost') prve generacije, koji je lansiran na tržište još 2104. u ograničenoj distribucijskoj mreži, vjerojatno ne svojom krivnjom i nije polučio neke spektakularne prodajne rezultate, jer 10.000 komada pogotovo za proizvođača renomea Toyote i nisu neke brojke. Bez obzira na to sviđa li vam se ili ne izgled trenutnog modela Mirai, čini se da je krivnja ipak na još uvijek malobrojnim stanicama za punjenje vodikom, kao i na prihvaćanju ove tehnologije pogona. U tom smislu je proteklo i nedavno hrvatsko predstavljanje Toyote Mirai, odnosno projekta 'Croatia Mirai Challenge', na zagrebačkom Fakultetu strojarstva i brodogradnje. Da spomenemo i to, u Hrvatskoj zasad još nema niti jedne javne stanice za punjenje vodikom.

Toyota Mirai prve generacije (2017.)

Toyota Mirai prve generacije (2017.)

Izvor: Promo fotografije / Autor: Toyota

U svijetu, a naročito u Japanu situacija je potpuno drugačija, barem prema prihvaćanju ove tehnologije, pa je Toyota i dalje uvjerena da je upravo tehnologija pogona s vodikovim gorivim ćelijama rješenje za budućnost. Ako ništa drugo, ovo je sjajna alternativa električnim automobilima na baterije.

Toyota Mirai Concept

Toyota Mirai Concept

Izvor: Promo fotografije / Autor: Toyota

Druga generacija Mirai, barem prema ovom konceptu predstavljenom u Tokiju, sada je transformirana u sportsku limuzinu s petero sjedala coupé izgleda. Tomu doprinose i 20-colni kotači. I po ovom pitanju ovo je napredak u odnosu na vanjski izgled prve generacije.

Automobilski sajam Tokyo Motor Show

Izvor: Wochit / Autor: tportal.hr

Temeljito obnovljeni Mirai će naravno zadržati svoj pogon na vodik, ali ovo je nova faza FCEV (Fuel Cells Electric Vehicle ili električno vozilo s gorivim ćelijama. Poboljšanja performansi sustava gorivih ćelija i povećani kapacitet skladištenja vodika znače da će novi Mirai ciljati na trideset postotno povećanje raspona vožnje. Vozilo je također u potpunosti redizajnirano na temelju Toyotine premium TNGA platforme s pogonom na stražnje kotače. Da podsjetimo prva je generacija Miarija imala pogon na prednja dva kotača, domet s jednim punjenjem vodika osiguravao je trenutnoj generaciji 500 kilometara vožnje.

Glavni inženjer Yoshikazu Tanaka rekao je da je pogonski sustav, kojem je nusproizvod – voda, potpuno preuređen. 'Zbog toga automobil mora biti emotivniji', rekao je Tanaka. 'To je naš izazov. Željeli smo da Mirai bude automobil koji ljudi stvarno žele voziti - a da to upravo bude vozilo s gorivim ćelijama.'

Toyota Mirai Concept

Toyota Mirai Concept

Izvor: Promo fotografije / Autor: Toyota

Novi Mirai dijeli modularnu platformu vozila luksuzne klase limuzine Lexus LS, čineći ga nižim, dužim i širim za bolji osjećaj nego kod prve generacije. Ta platforma dizajnirana je za smještaj različitih pogonskih sklopova, uključujući hibride i gorive ćelije. Dimenzije nove generacije su: 4975 mm (+85 mm) dužina, 1885 mm (+70 mm) širina, 1470 mm (-65 mm) visina, a međuosovinski razmak 2920 mm (+140 mm). Povećane dimenzije znače i više prostora za skladištenje vodika.

'U osnovi, to je potpuno drugačiji automobil', izjavio je šef Toyota Toyotinog globalnog dizajna Simon Humphries o potpunom preuređenju druge generacije. 'Trebali smo ovaj automobil da je što je moguće više elegantniji i ljepši.'

U nastojanju da smanji troškove automobila za pola, Toyota računa na veće prodajne količine i smanjenje upotrebe skupih sirovina, poput platine u paketu gorivih ćelija. Toyota očekuje da će se vozilo proizvoditi u standardnoj tvornici. Za razliku od nove generacije odlazni model Miraija se radio ručno u maloj radionici u Toyota Cityju.

  • +7
  • +4

Toyota Mirai Concept

Izvor: Promo fotografije / Autor: Toyota

Toyota je još 2015. godine izjavila da želi 2020. prodati 30.000 vozila na gorive ćelije, uključujući autobuse, kamione i villičare pored automobila kao što je Mirai.

Planirano lansiranje novog Miraija je početkom 2020., najprije u Japanu, Sjevernoj Americi i Europi.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!