Ferrari F8 Tributo

Najmoćniji Ferrarijev serijski automobil V8 ikada: Imat će 720 KS i bit će zamjena za kultni model

Ferrari F8 Tributo

Ferrari F8 Tributo

Izvor: Promo fotografije / Autor: Ferrari

Legendarna talijanska marka iz Maranella prošli četvrtak uoči njegova predstavljanja na sajmu automobila u Ženevi 5. ožujka objavila je fotografije i specifikacije novog superautomobila

Ovaj supersportski ljepotan predstavlja posvetu (tributo ili hommage) istovremeno beskompromisnom dizajnu modela klasičnog dvosjeda berlinete, kao i motoru što ga pokreće. Radi se o motoru od 720 KS, specifične snage od čak 185 KS po litri obujma, rekordnih u povijesti 'propetog konjića' u nekom njihovom serijskom automobilu. I upravo je ovaj motor V8, obujma 3902 kubika, osvajao nagradu International Engine of the Year tri godine zaredom: 2016., 2017. i 2018. Ove zadnje je osvojio i nagradu za najbolji motor u posljednja dva desetljeća.

Ferrari F8 Tributo - pogled iz zraka

Ferrari F8 Tributo - pogled iz zraka

Izvor: Promo fotografije / Autor: Ferrari

Model F8 Tributo zamjenjuje 488 GTB, s poboljšanjima na cijelom automobilu, pružajući još bolju kontrolu u vožnji na samom limitu, uz veću udobnost u vozilu. F8 Tributo ima čak 50 KS više nego 488 GTB, lakši je i ima 10-postotno poboljšanje aerodinamične učinkovitosti s najnovijom verzijom kontrole bočnog klizanja, sada u izvedbi 6.1. Prema Ferrariju, F8 Tributo nudi najviše razine performansi, više od bilo kojeg konkurentskog modela u ovoj kategoriji automobila.

Ferrari F8 Tributo - pogled bočno straga

Ferrari F8 Tributo - pogled bočno straga

Izvor: Promo fotografije / Autor: Ferrari

Najsuvremenija aerodinamična rješenja na karoseriji automobila osiguravaju potpuno iskorištavanje iznimno snažnog motora. Kao i kod modela 488 Pista, aeropaket F8 Tributa izravno je evoluirao sa staze i donosi nekoliko značajki modela 488 Pista dizajniranih tako da pomognu u upravljanju toplinom motora uključujući, na primjer, unatrag zakrivljene prednje hladnjake i dinamičke usisnike zraka smještene na obje strane spojlera umjesto na stražnje bočne strane.

Dizajneri iz Ferrari Styling Centra zamislili su F8 Tributo kao most prema novom dizajnerskom izričaju, koji će i dalje naglašavati Ferrarijeve ključne karakteristike visokih performansi i ekstremne aerodinamične učinkovitosti.

Ferrari F8 Tributo - pogled straga

Ferrari F8 Tributo - pogled straga

Izvor: Promo fotografije / Autor: Ferrari

Novo stražnje staklo Lexana omogućuje pogled na motor umjesto klasičnog poklopca od neprozirnog kompozitnog materijala, a to je moderan zaokret u najizrazitijem elementu dizajna iz slavnog Ferrarijevog modela V8 - F40. Rešetkasta struktura pomaže izvlačenju vrućeg zraka iz prostora motora bez utjecaja na učinkovitost stražnjeg spojlera, koji je još više evoluirao kako bi se povećala potisna sila - downforce - stvorena na stražnjem dijelu. Spojler se obavija oko stražnjih svjetala, vizualno spušta težište automobila te omogućuje povratak klasičnom dvostrukom svjetlu i obojanog stražnjeg kraja automobila, kao na jednoj od prvih 8-cilindarskih berlineta, odnosno prvoj u legendarnoj seriji iz 1975. - modelu 308 GTB.

U kabini i dalje imamo klasičan izgled kokpita orijentiran na vozača, tipičan za Ferrarijeve berlinete sa središnjim, straga postavljenim motorom, ali je svaki element ploče s instrumentima, obloga vrata i tunela potpuno redizajniran. Nova generacija HMI (Human Machine Interface), s okruglim otvorima za zrak, novim kolom volana i kontrolama, kao i novim, 7-inčnim zaslonom osjetljivim na dodir, značajno poboljšavaju okruženje vozača i putnika. Kolo volana manjeg je promjera, čime se dodatno povećava okretnost upravljanja ovom zvijeri.

Ferrari F8 Tributo - unutrašnjost kabine

Ferrari F8 Tributo - unutrašnjost kabine

Izvor: Promo fotografije / Autor: Ferrari

Prema izjavama iz Ferrarija, F8 Tributo ima maksimalnu brzinu od 340 km/h i ubrzava od 0 do 100 km/h za 2,9 sekundi, a od 0 do 200 km/h za 7,8 sekundi.

Specifikacije modela F8 Tributo

Motor:

Benzinski motor - V8 turbo pod 90°

Obujam - 3902 cm³

Maksimalna snaga - 720 KS pri 8000 o/min. (za 98-oktansko gorivo)

Najveći okretni moment - 770 Nm pri 3250 o/min.

Dimenzije i težina:

Dužina - 4611 mm

Širina - 1979 mm

Visina - 1206 mm

Težina - 1330 kg

I za kraj, Ferrarijeve prodajne brojke su izvrsne: isporuke su narasle za 10 posto; prodali su 9251 primjerak svih modela u 2018. Njihovi sportski automobili sa središnje postavljenim motorima prodaju se najbolje, a u to spadaju modeli 488 i 12-cilindrični model 812 Superfast, koji čine 64 posto ukupne prodaje prošle godine.

  • +1

Ferrari F8 Tributo

Izvor: Promo fotografije / Autor: Ferrari

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!