Novi Compass nudi tri opcije pogonskih sklopova: e-Hybrid, e-Hybrid plug-in i potpuno električni s dometom do 650 km, a posljednji nudi i pogon na sva četiri kotača
Jeep je predstavio najnoviju evoluciju svog modela Compass. Ovaj C-SUV-a je od svog debija 2006. godine osvojio više od 2,5 milijuna kupaca diljem svijeta. Novi Compass je, prema proizvođaču, spreman redefinirati očekivanja u najkonkurentnijem segmentu osobnih automobila, koji čini gotovo četvrtinu ukupnog europskog tržišta.
Izgrađen kako bi utjelovio prepoznatljive sposobnosti, robusnost i prepoznatljiv stav marke Jeep, novi Compass spaja svestranost s najsuvremenijom tehnologijom. Kao globalno najdostupniji model marke, proizvodnja i prodaja počinju u Europi, prije nego što se prošire na druga tržišta.
Proizvodnja ostaje u srcu Italije u tvornici Melfi, čime se pojačava Jeepova predanost lokaliziranoj europskoj proizvodnji. Prepoznat po svojoj vrhunskoj automatizaciji i poslovanju usmjerenom na održivost, Melfi igra stratešku ulogu u Stellantisovom planu elektrifikacije.
Dizajn, tehnologija i mogućnosti
Novi Jeep Compass hrabro i nepogrešivo predstavlja dizajn koji obuhvaća bit legendarne baštine marke Jeep, a istovremeno prihvaća moderne inovacije. Izgrađen je na vrhunskoj platformi Stellantis STLA Medium, posebno prilagođenoj za podršku elektrifikaciji u segmentima C i D. Ova napredna platforma jamči izniman domet, mogućnosti brzog punjenja, optimalnu učinkovitost i visoke performanse bez kompromisa u pogledu pristupačnosti.
Izrađen od strane predanih inženjerskih timova marke Jeep u Torinu i Sjedinjenim Američkim Državama, uz doprinos stručnih tehničkih umova diljem svijeta, novi Compass postiže impresivnu ravnotežu između robusnih terenskih mogućnosti i besprijekorne svakodnevne upotrebljivosti. Savršeno prilagođen za avanture na otvorenom, a jednako vješt u navigaciji u urbanim okruženjima, ovo vozilo nudi neusporedivu svestranost, naprednu tehnologiju i povišenu razinu sigurnosti.
Njegov dizajn je pomno izrađen kako bi pružio poboljšane performanse i kultni stil. Vjerni nasljeđu marke Jeep, kultne značajke Jeepa poput nepogrešive rešetke hladnjaka sa sedam utora, trapezoidnih lukova kotača i robusne obloge pažljivo su integrirane kako bi se odala počast nasljeđu marke, a istovremeno osiguralo da vozilo zadrži svoju terensku sposobnost i prepoznatljiv izgled.
Novi Jeep Compass također je konstruiran imajući na umu funkcionalnost i sigurnost; dodatak modularnog Jeep štita otpornog na ogrebotine i ojačanih branika pruža poboljšanu zaštitu i za urbana i za terenska okruženja. Osim toga, kako bi se osigurala optimalna zaštita, radar vozila je premješten kako bi se izbjegla oštećenja u uskim prostorima ili pri nailasku na prepreke.
Novi Compass je dostupan u šest boja koje su povezane sa specifičnim prirodnim krajolicima i mogu izazvati emocije i određene slike povezane sa svakom geografskom regijom. Lansirana boja bit će Hawaii, jarko briljantno zelena inspirirana nijansama tropskih otoka, a raspon varira od Pacifika (plava) koja predstavlja golema prostranstva Tihog oceana; Antarktika (bijela) koja simbolizira led i snijeg krajnjeg juga planeta; Amazonija (smeđezelena) koja evocira amazonsku prašumu; Yosemite (siva) koja simbolizira visoke litice i kamene formacije nacionalnog parka i Vulcano (crna) koja podsjeća na otok Vulcano na Siciliji.
Sposobnosti novog Compassa proširene su na cijelu ponudu, uključujući i verziju s pogonom na prednje kotače, koja će također biti sposobna. S razmakom od tla do 200 mm, kutom prilaza od 20°, kutom preloma od 15° i kutom odlaska od 26°, novi Compass je opremljen za lako savladavanje teških terena. Osim toga, dubina gaza kroz vodu vozila do 470 mm naglašava njegovu sposobnost suočavanja s najizazovnijim okruženjima. Selec-terrain sustav će biti standardan u svim verzijama kako bi pomogao vozačima u najizazovnijim situacijama, budući da će to biti 360-stupanjska zaštita koja je već prisutna na Avengeru.
Novo podešavanje ovjesa s namjenskim oprugama, amortizerima i stabilizatorom pruža dobar kompromis između upravljivosti i udobnosti. Verzije s pogonom na sva četiri kotača bit će još sposobnije zahvaljujući posebnom ekstrafunkcionalnom dizajnu koji osigurava kut prilaza od 27 stupnjeva, kut preloma od 16 stupnjeva, kut odlaska od 31 stupanj te poboljšani razmak od tla i gaz kroz vodu. Kontrola spuštanja nizbrdo bit će standardna u verzijama s pogonom na sva četiri kotača.
Osim svojih terenskih sposobnosti, Compass nudi više unutarnjeg prostora i izvanrednu svestranost, a istovremeno ostaje jedno od najkompaktnijih vozila proizvedenih na STLA Medium platformi s ukupnom duljinom od samo 4,55 m. Sada nudi 55 mm dodatnog prostora za noge, veći prednji pretinac za pohranu od 34 litre i povećani kapacitet prtljažnika od 45 litara, koji doseže do 550 l. Stražnja sjedala djeljiva 40/20/40, standardna u svim verzijama, omogućuju vrhunsku fleksibilnost, čineći ga jednako funkcionalnim za putnike kao i za teret.
Iako još nemamo službene fotografije njegove unutrašnjosti, Jeep kaže kako je novi Compass po pitanju tehnologije sveobuhvatna vrijednost.
Novi infotainment sustav nudi 10-inčni instrument ploču i 16-inčni radio, dok povezane usluge osiguravaju da će vozilo uvijek biti ažurirano, primajući ažuriranja putem interneta (OTA) tijekom cijelog životnog ciklusa, a autonomna vožnja 2. razine podržavati će vozače na sigurnom putovanju na duljim putovanjima ili u zagušenim gradskim područjima.
Sve će to biti standardno u cijeloj ponudi. Iskustvo se može dodatno poboljšati head-up zaslonom, poluautomatskom promjenom trake, Matrix LED svjetlima i pristupom putem mobilnog telefona.
Pogonski sklopovi
S punom ponudom pogonskih sklopova koji pokrivaju širok segment, novi Compass će dodatno povećati slobodu izbora koju nudi Jeep s hibridom od 145 KS 48V; hibridnim plug-in pogonom od 195 KS i 3 BEV verzije, od 213 KS u verziji s pogonom na prednje kotače do čak 375 KS u pogonu na sva četiri kotača. Kako bi postigao ovih impresivnih 375 KS, Jeep je na platformi, ekskluzivno za marku, predstavio novi namjenski i snažniji stražnji elektromotor koji pruža dodatnih 49 kW (66,6 KS) vršne snage i okretni moment do 232 Nm. U kombinaciji s reduktorom stražnjeg mjenjača omjera 14:1, to se prevodi u impresivnih 3100 Nm dostupnih na stražnjim kotačima. To daje maksimalno prianjanje u najizazovnijim situacijama, s mogućnošću penjanja uz nagib od 20 posto, čak i bez prianjanja na prednjim kotačima.
Punjenje električnih vozila također je na višem nivou s brzim DC rješenjem od 160 kW koje nudi 30-minutno vrijeme punjenja od 20-80 posto i ugrađenim punjačem do 22 kW. Domet BEV-a do 650 km još je jedan ključni atribut ponude pogonskih sklopova, pozicionirajući novi Jeep Compass da bude vrlo konkurentan čak i u naprednim fazama elektrifikacije s poboljšanom aerodinamičkom učinkovitošću i bez ugrožavanja praktičnosti i prostranosti vozila. CX je poboljšan za 10 posto, postižući vrijednost manju od 0,3, uvodeći elemente poput: aktivne maske izravno integrirane u prednji branik, zračnog kanala na prednjim i stražnjim kotačima, oštrih stražnjih rubova i potpuno ravnog dizajna podvozja.
Prvo izdanje
Jeep prilikom uvođenja na tržište nudi i Compass First Edition jedinstvenu, vremenski ograničenu posebnu ponudu. Od samog početka, moći će se birati između dva pogonska sklopa: 48V e-Hybrid sa 145 KS ili BEV varijantu s 213 KS. BEV verzija označava debi ove tehnologije na Jeep Compassu, s pogonom na prednje kotače i dometom od 500 km.
Prvo izdanje First Edition utjelovljuje ključne stupove razvoja novog Compassa. Tu su prepoznatljive značajke poput kotača do 20 cola, LED matričnih prednjih svjetala, a sve to uz zadržavanje nepogrešivog kutijastog dizajna Jeepa. Njegove sposobnosti dolaze do izražaja s optimiziranim kutovima vožnje izvan ceste i sustavom Select Terrain, upotpunjenim zaštitnim materijalom od 360° koji štiti donji dio vozila od ogrebotina. Udobnost je na prvom mjestu sa standardnim grijanim sjedalima od tkanine i vinila sa 6-smjernim ručnim podešavanjem i 2-smjernim podešavanjem lumbalnog dijela vozača.
Sigurnost je još jedan temelj novog Compassa, predstavljen u First Edition s autonomnim mogućnostima vožnje 2. razine, prednjim i stražnjim parkirnim senzorima i stražnjom parkirnom kamerom. Ponuda također uključuje pojednostavljeni opcijski paket s pogodnostima poput ventiliranih i masažnih sjedala, otvorenog krovnog otvora i poluautomatske pomoći pri promjeni trake.
First Edition izdanje je već dostupno za narudžbu, a isporuke bi trebale početi u četvrtom tromjesečju 2025.