Scuderia Cameron Glickenhaus

Hiperautomobil iz radionice američkog filmaša: Impresivni 007 za utrke LeMans

SCG007 je hiperautomobil za utrke iz LeMans serije 2020. godine

SCG007 je hiperautomobil za utrke iz LeMans serije 2020. godine

Izvor: Promo fotografije / Autor: Scuderia Cameron Glickenhaus

Novi trkaći model SCG007 pokreće 3,0-litreni twin-turbo V6 motor snage 750 KS, a najmanje 20 cestovnih verzija ovog modela će se pojaviti i na tržištu po cijeni od dva mijuna dolara

Vjerojatno nikada niste čuli za američkog proizvođača trkaćih automobila pod nazivom Scuderia Cameron Glickenhaus (SCG), ali ovaj boutique proizvođač automobila za natjecanje ima već nekoliko zanimljivih modela u svom portfelju. Ako i nije dosad bio pretjerano poznat širem krugu ljubitelja automobila, svakako će uskoro biti vrlo poznat, jer se spremaju ući u u novu kategoriju hiperautomobila na 24 sata Le Mansa već od 2020. godine svojim automobilom SCG007.

SCG007 će osim trkaće verzije imati i najmanje 20 cestovnih primjeraka

SCG007 će osim trkaće verzije imati i najmanje 20 cestovnih primjeraka

Izvor: Promo fotografije / Autor: Scuderia Cameron Glickenhaus

Svjetska automobilistička organizacija FIA najavila je novu top kategoriju za iduće izdanje Le Mansa, a to je i prava prilika da se formiraju još neke momčadi legendarnih marki poput Aston Martina s modelom Valkyrie, McLarena s modelom Senna, Toyote sa svojim hibridnim konceptom Toyota Gazoo GR Super Sport, ali očekuje se i mnogo drugih proizvođača sportskih automobila. No Ferrari , kao ni Ford navodno neće sudjelovati u ovoj novoj kategoriji.

Da bi se moglo prijaviti u ovoj novoj kategoriji hiperautomobila, potrebno je proizvesti ne samo trkaće verzije nekog modela, već i najmanje 20 komada u periodu od dvije godine cestovne verzije upravo tog modela, jer nova pravila homologacije nalažu da se najjači hiperautomobili za Le Mans moraju čvrsto povezati s odgovarajućim cestovnim modelima.

Nova kategorija zamjenjuje LMP1 prototipove (LeMans Prototype1) koji su se borili u WEC-u (World Endurance Championship ili Svjetsko prvenstvo u izdržljivosti) od početka 1990-ih. Automobili mogu biti pogonjeni samo na benzin ili hibrid, ali ukupna izlazna snaga ograničena je na 750 KS, pri čemu iz dodatnog električnog sustava ne smije biti više od 270 KS. Uz obaveznu težinu automobila od 1100 kg.

  • +9
  • +6

Scuderia Cameron Glickenhaus

Izvor: Promo fotografije / Autor: Scuderia Cameron Glickenhaus

Vlasnik Scuderije Cameron Glickenhaus je James (Jim) Glickenhaus, američki filmski producent, financijaš, režiser, scenarist i automobilski poduzetnik i kolekcionar rođen 1950. u New Yorku. Glickenhaus je napisao, režirao i producirao niz filmova u 80-ima i 90-ima, uključujući i film The Protector s Jackie Chanom iz 1985. 'Automobil proizveden u Americi nije osvojio pobjedu u generalnom poretku na Le Mansu od Forda MkIV 1967. Mislimo da je vrijeme da američka momčad opet pobijedi', izjavio je James Glickenhaus.

Prve slike SCG007 mogli smo vidjeti prošloga srpnja, a nove prikazuju izmijenjeni, čistiji dizajn inspiriran talijanskim automobilima za utrke izdržljivosti iz 60-ih. Model SCG007 koristi twin-turbo 3,0-litreni V6 motor. Njegovo podrijetlo nije potvrđeno, ali crveno-bijeli dizajn karoserije, kao i dizajn felgi na novim slikama, potaknuli su glasine da je motor možda nadograđena verzija motora 'F154' koju koristi Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio.

SCG004

SCG004

Izvor: Promo fotografije / Autor: Scuderia Cameron Glickenhaus

Scuderia Cameron Glickenhaus otkrila je u ožujku da radi na hibridnom sustavu za WEC automobile, ali nije jasno postoje li planovi da se taj sustav pojavi i u SCG007.

SCG će imati svoje tvorničke modele, ali će ponuditi i svoje automobile drugim klijentima po cijeni od oko milijun dolara. Planiraju izgraditi između 20 i 30 cestovnih verzija. Prethodno je u 2018. godini navedeno da će te verzije imati motor od 800 KS i hibridni sustav od 200 KS, a cijena će im biti dva milijuna dolara. WEC verzija SCG007 trebala bi početi s testiranjima sljedeće godine u srpnju.

SCG003CS

SCG003CS

Izvor: Promo fotografije / Autor: Scuderia Cameron Glickenhaus

Povijest SCG-a seže u 2013. godinu, a prvi automobil koji su sagradili bio je model SCG003 (model SCG001 je Glickenhausov osobni automobil koji je prerađena verzija Lole Can-AM, a SCG002 njegov model jednokratna izvedba Pininfarine P4/5 na osnovi Ferrarija Enzo). Model SCG003 natjecao se na različitim utrkama u izdržljivosti od 2015; proizvodnja cestovnih verzija počela je dvije godine kasnije u New Yorku, nakon što je američka vlada Scuderiju Cameron Glickenhaus odobrila kao proizvođača malih količina.

SCG006

SCG006

Izvor: Promo fotografije / Autor: Scuderia Cameron Glickenhaus

Proizvodnja hiperautomobila SCG004 koji pokreće Nissanov motor twin-turbo V6 snage 690 KS u trkaćim i cestovnim verzijama trebala bi početi u novoj tvornici u Connecticutu ove godine. Model SCG006 sportski je automobil u stilu Ferrarija 250 koji bi trebao stići sljedeće godine. Planirano je i pokretanje modela terenca za natjecanje pod imenom Boot, s dvoja vrata i mekanim krovom koji se može pripremiti za trku iz američke serije Baja ili cestovnu upotrebu i koristi Chevroletov V8 motor.

SCG Boot je terenac koji može biti pripremljen i za utrke serije Baja, ali kao cestovna verzija

SCG Boot je terenac koji može biti pripremljen i za utrke serije Baja, ali kao cestovna verzija

Izvor: Promo fotografije / Autor: Scuderia Cameron Glickenhaus

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!