dakar 2026

Ovo je novi DKR GR Hilux: TOYOTA GAZOO Racing i Repsol predstavili posade za najteži reli na svijetu

18.12.2025 u 16:37

Bionic
Reading

TGR W2RC ulazi u Dakar Rally 2026. s osvježenom postavom vozača, najnovijom evolucijom DKR GR Hiluxa i ojačanim tehnološkim partnerstvom s Repsolom

Nakon značajne sezone u kojoj je TOYOTA GAZOO Racing W2RC osigurala naslove FIA ​​Svjetskog prvenstva u reliju 2025. za vozače i proizvođače, Toyota i Repsol su u Madridu predstavili sportski i tehnološki program koji će ih odvesti na Dakar Rally 2026. - najteži događaj na planetu - koji se održava od 3. do 17. siječnja diljem Saudijske Arabije.

Događaj, održan na mjestu inspiriranom saudijskom pustinjom, okupio je više rukovoditelje obje tvrtke, istraživače iz Repsol Technology Laba i vozače koji će se s Toyotom suočiti s izazovom sljedećeg siječnja. Prisutnost DKR GR Hiluxa ponudila je gostima uvid iz prve ruke u najnovija poboljšanja stroja konstruiranog pod vodstvom TOYOTA GAZOO Racing W2RC i izgrađenog da izdrži najteže uvjete Dakara.

TOYOTA GAZOO Racing DKR GR Hilux za 2026. Izvor: Promo fotografije / Autor: TOYOTA GAZOO Racing

Dakar reli 2026. počinje i završava u luci Yanbu na Crvenom moru i sadrži opsežnu kružnu rutu kroz izazovni pustinjski teren i pješčane dine diljem središnje Saudijske Arabije, s planiranim samo jednim danom odmora u glavnom gradu Rijadu.

Reli uključuje dvije maratonske etape; uzastopne etape tijekom dva dana bez vanjske pomoći ili podrške, što znači da posade spavaju uz svoja vozila u standardnim šatorima i hrane se paketima hrane za obroke.

Reli Dakar započinje sezonu W2RC 2026. s pet utrka, koja uključuje daljnje događaje u Portugalu (12.-22. ožujka), Argentini (24.-29. svibnja), Maroku (28. rujna - 3. listopada) i Abu Dhabiju (22.-27. studenog).

Što se tiče sportske strane, TOYOTA GAZOO Racing W2RC natjecat će se na Dakaru 2026 s tri posade: Henk Lategan / Brett Cummings, Seth Quintero / Andrew Short i Toby Price / Armand Monleón - svi će voziti najnoviju evoluciju DKR GR Hiluxa.

Pridružit će im se Repsol Toyota Rally Team, s Isidreom Esteveom i Txemom Villalobosom, koji će se također natjecati koristeći obnovljiva goriva i maziva koje je razvio Repsol.

Zajedno, oba tima predstavljaju zajednički sportski i tehnološki projekt kroz koji će Toyota i Repsol krenuti na još jedan Dakar gdje performanse i inovacija idu ruku pod ruku.

TOYOTA GAZOO Racing DKR GR Hilux za 2026.
  • TOYOTA GAZOO Racing DKR GR Hilux za 2026.
  • TOYOTA GAZOO Racing DKR GR Hilux za 2026.
  • TOYOTA GAZOO Racing DKR GR Hilux za 2026.
  • TOYOTA GAZOO Racing DKR GR Hilux za 2026.
  • TOYOTA GAZOO Racing DKR GR Hilux za 2026.
    +5
TOYOTA GAZOO Racing i Repsol reli Dakar 2026 Izvor: Promo fotografije / Autor: jaime olivares

Evolucija DKR GR Hiluxa: ekstremni poligon za testiranje

Dakar će još jednom poslužiti kao ultimativni poligon za evoluciju DKR GR Hiluxa, automobila koji je pokazao izvanrednu pouzdanost s tri pobjede u posljednja četiri izdanja i koji je 2025. godine pridonio Toyotinoj dvostrukoj svjetskoj tituli.

DKR GR Hilux za 2026. ima novu cjevastu šasiju za povećanu torzijsku krutost i smanjenu težinu, kao i poboljšanu servisabilnost, što je ključni aspekt za događaje poput Dakara, gdje brzo održavanje može biti odlučujuće.

Novi DKR GR Hilux također uključuje ojačani mjenjač, ​​razvijen za podnošenje ekstremnih opterećenja i doprinos bržem i izdržljivijem vozilu. Prolazi kroz sveobuhvatan program testiranja kako bi se pripremio za zahtjevne uvjete Dakar relija, najdužeg događaja sezone s trajanjem od 15 dana i oko 5000 km vremenski mjerenih etapa i 2500 km veza.

Specifikacija za 2026. godinu uvodi sveobuhvatan skup poboljšanja koje su zajednički razvili inženjerski tim TOYOTA GAZOO Racing i istraživači iz Repsol Technology Laba.

Velika prekretnica u suradnji dogodila se kada je Toyota Repsolu osigurala motor Hilux EVO, omogućujući Repsol Technology Labu da replicira uvjete naprezanja na razini Dakara i optimizira goriva i maziva sljedeće generacije koristeći precizne, potpuno prenosive podatke.

Tehnološki savez ubrzava dekarbonizaciju

Toyota i Repsol dijele istu viziju: ugljik je neprijatelj, a put do neutralnosti mora obuhvatiti više tehnologija. Dakar je postao idealan poligon za ubrzanje energetskih rješenja koja se mogu izravno primijeniti na mobilnost u stvarnom svijetu.

Za izdanje 2026., Repsol će isporučiti gotovo 30.000 litara benzina koji sadrži 70 posto obnovljivog sadržaja i za TOYOTA GAZOO Racing W2RC i za Repsol Toyota Rally Team. Zajednički cilj je nastaviti napredak prema potpuno obnovljivom gorivu koje održava vrhunske performanse i zaštitu motora čak i u najtežim uvjetima.

Ovaj projekt se u potpunosti uklapa u Toyotinu strategiju više tehnologija, koja kombinira elektrifikaciju, vodik, hibride, baterije i obnovljiva goriva kao dio šireg pokreta prema čišćoj i učinkovitijoj mobilnosti.