bez co2

Greenpeace traži potpunu zabranu motora s unutarnjim izgaranjem u Europi do 2040.

Osobni automobili su krivi za 44,3 posto emisija stakleničkih plinova u zemljama EU-a

Osobni automobili su krivi za 44,3 posto emisija stakleničkih plinova u zemljama EU-a

Izvor: EPA / Autor: FELIPE TRUEBA

Organizacija za zaštitu okoliša predlaže širenje javnog prijevoza i mreže biciklističkih staza kako bi se stvorile alternative automobilu, a željeznica bi također trebala igrati središnju ulogu u budućnosti

Prema studiji Greenpeacea, koja je upravo objavljena, prodaja dizelskih i benzinskih vozila trebala bi se zaustaviti do 2028. godine. A do 2040. godine u Europi bi motori s unutarnjim izgaranjem trebali biti potpuno zabranjeni. Potencijalne prijetnje povezane s klimatskim promjenama prisiljavaju nas da drastično smanjimo emisije stakleničkih plinova (GHG). Da bismo uopće imali šanse ograničiti porast globalne temperature na 1,5°C, potrebno je da globalne emisije što prije dosegnu nulu. EU može igrati vodeću ulogu u ovoj tranziciji ambicioznim ciljevima i politikama. Sektor prometa predstavljao je 27 posto emisija u EU u 2017. godini i jedini je sektor u kojem se emisije povećavaju od 1990.

Potpuna zabrana motora s unutarnjim izgaranjem u Europi do 2040. godine?

Potpuna zabrana motora s unutarnjim izgaranjem u Europi do 2040. godine?

Izvor: EPA / Autor: CLEMENS BILAN

Ukidanje ovog trenda jednako je bitno koliko je i složeno. Prepreke za promjene leže u razmjeru potrebnih društvenih, tehnoloških i ekonomskih promjena: naša mobilnost čini 26 posto ukupne potrošnje energije u EU, koristeći flotu od cca 260 milijuna automobila koji se prvenstveno napajaju naftom (EEA, 2019.). Ova studija istražuje budućnost u kojoj EU učinkovito cilja na nultu emisiju do 2040. za prometni sektor bez oslanjanja na biogoriva.

Raspodjela emisija stakleničkih plinova povezanih s prometom u EU-28

Raspodjela emisija stakleničkih plinova povezanih s prometom u EU-28

Izvor: Ostale fotografije / Autor: Europska agencija za okoliš

Ovaj izričiti cilj omogućio bi prijelaz u skladu s veličinom i brzinom koju je propisala znanstvena zajednica. Ispituje potrebne posredničke ciljeve; ističe i raspravlja o nekim ključnim ekonomskim rizicima, izazovima i koristima povezanim s tim dubokim naporima (npr. godišnja proizvodnja automobila) te preporučuje paket politika koje treba provesti.

Emisije stakleničkih plinova povezane s prometom u EU

Emisije stakleničkih plinova povezane s prometom u EU

Izvor: Promo fotografije / Autor: Greenpeace

Globalna pandemija Covida-19 sa sobom je donijela široko rasprostranjene poremećaje, uključujući drastičan pad potražnje za mobilnošću, kao i globalne promjene u ponašanju, poput rada na daljinu, koje prije nisu bile zamislive. Zbog svoje razmjere i utjecaja pandemija je ključni trenutak za razmišljanje društva o svojim prioritetima i prilika bez presedana za razmatranje budućnosti određenih sektora, uključujući promet.

'Gradovi za ljude, a ne za automobile!'

'Gradovi za ljude, a ne za automobile!'

Izvor: Promo fotografije / Autor: Greenpeace

Ovdje nije cilj dati svoj doprinos nedavnom - premda spekulativnom - zborniku literature o utjecaju Covida-19. Iako Greenpeace priznaje činjenicu da će Covid-19 imati utjecaja na transportnu potražnju, ovim se radom prvenstveno želi istaknuti put i mogućnosti politike koje postoje da bi se do 2040. godine postigla puna dekarbonizacija.

Greenpeace zagovara i veću upotrebu bicikala

Greenpeace zagovara i veću upotrebu bicikala

Izvor: Promo fotografije / Autor: Greenpeace

Organizacija za zaštitu okoliša predlaže širenje javnog prijevoza i mreže biciklističkih staza kako bi se stvorile alternative automobilu. Željeznica bi također trebala igrati središnju ulogu u budućnosti. Ekonomska pomoć trebala bi se slijevati samo u proizvode prihvatljive za klimu. 'Oni koji i danas žele promovirati motore s unutarnjim izgaranjem zanemaruju posljedice klimatske krize i globalnu dinamiku automobilske industrije', rekao je je glasnogovornik Greenpeacea Benjamin Stephan. Auto industrija ima budućnost samo ako prihvati zaštitu klime kao izazov i u skladu s tim prilagodi svoj poslovni model, rekao je njihov glasnogovornik.

Greenpeace se zalaže za veći udio javnog prijevoza

Greenpeace se zalaže za veći udio javnog prijevoza

Izvor: Promo fotografije / Autor: Greenpeace

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!