uspješna demonstracija

Mazda mobilna tehnologija hvatanja ugljika: Snažne performanse u utrci Super Taikyu

25.11.2025 u 09:24

Bionic
Reading

Konceptni model nove tehnologije predstavljen je na sajmu mobilnosti u Japanu 2025. Tehnologija 'Mazda Mobile Carbon Capture' filtrira i pohranjuje CO2 iz ispušnih plinova

Dok nastavlja razvijati elektrificirana vozila svih stupnjeva, uključujući blage hibride, potpune hibride, plug-in hibride i električna vozila na baterije, Mazda nastavlja dodatno smanjivati ​​emisije CO₂ svojih vozila s motorima s unutarnjim izgaranjem povećanjem učinkovitosti motora, podržavanjem razvoja i uvođenja ugljično neutralnih goriva te prikupljanjem CO₂ iz ispušnih plinova.

Trkaći automobil Mazda3 opremljen potpuno novom tehnologijom 'Mazda Mobile Carbon Capture' je sudjelovao u 7. utrci serije Super Taikyu 2025. na Fuji International Speedwayu u Oyami u Japanu, prošli vikend.

Tijekom četverosatne utrke, Mazdin novi uređaj za hvatanje ugljika prvi put je pokazao da može adsorbirati CO2 u ispušnim plinovima u izazovnim uvjetima motorsporta.

Mazda mobilna tehnologija hvatanja ugljika. Snažne performanse u utrci Super Taikyu Izvor: Promo fotografije / Autor: Mazda

Mazda će nastaviti testirati tehnologiju u seriji utrka Super Taikyu sljedeće godine, s ciljem daljnjeg poboljšanja stope oporavka CO2.

Konceptni model uređaja za hvatanje ugljika predstavljen je na sajmu mobilnosti u Japanu 29. listopada ove godine. Testirani prototip 'Mazda Mobile Carbon Capture Technology' koristi poroznu strukturu zeolita za adsorpciju CO₂ iz ispušnih plinova i pohranu u spremnik.

Mazda mobilna tehnologija hvatanja ugljika: Snažne performanse u utrci Super Taikyu
  • Mazda mobilna tehnologija hvatanja ugljika: Snažne performanse u utrci Super Taikyu
  • Mazda mobilna tehnologija hvatanja ugljika: Snažne performanse u utrci Super Taikyu
  • Mazda mobilna tehnologija hvatanja ugljika: Snažne performanse u utrci Super Taikyu
  • Mazda mobilna tehnologija hvatanja ugljika: Snažne performanse u utrci Super Taikyu
Mazda mobilna tehnologija hvatanja ugljika: Snažne performanse u utrci Super Taikyu Izvor: Promo fotografije / Autor: Mazda

Zarobljeni CO₂ bi se mogao koristiti za proizvodnju visokoučinkovitih ugljičnih materijala ili za obogaćivanje stakleničkog zraka CO₂ radi poticanja rasta usjeva. Kako bi se dodatno smanjile emisije CO₂, automobil je korišten ugljično neutralni dizelski benzin HVO 100.

Mazda je posvećena postizanju ugljične neutralnosti globalno do 2050. i ispunjavanju privremenih ciljeva EU za 2030. i 2035. svojim pristupom višestrukih rješenja. Japanski proizvođač automobila vjeruje da je mnoštvo tehničkih rješenja najučinkovitiji način za smanjenje emisija CO2 svojih vozila.