gorivne ćelije

[FOTO] Citroën predstavio ë-Jumpy Hydrogen; Preteča električnog lakog gospodarskog vozila sutrašnjice

Citroën ë-Jumpy Hydrogen

Citroën ë-Jumpy Hydrogen

Izvor: Promo fotografije / Autor: ASTUCE / W CROZES

Zahvaljujući kombinaciji baterije s vodikovim gorivnim ćelijama, ë-Jumpy Hydrogen ima domet veći od 400 km, a punjenje spremnika vodikom traje manje od tri minute

Citroën u svoju gamu električnih lakih gospodarskih vozila uvodi tehnologiju vodikovih ćelija kako bi zadovoljio potrebe 8 posto tvrtki koje obavljaju vožnje dulje od 300 km ili im nedostaje vremena za punjenje vozila tijekom dana. Nova će gama francuske marke stoga zadovoljiti sve potrebe u segmentu.

Citroën ë-Jumpy Hydrogen

Citroën ë-Jumpy Hydrogen

Izvor: Promo fotografije / Autor: ASTUCE

Vozilo ë-Jumpy Hydrogen, električni kombi s gorivnim ćelijama i punjivim baterijama, prvo je vozilo marke Citroën koje ima pogon na ovakav oblik energije. Bez obzira na tu novu tehnologiju, korisni obujam i nosivost vozila ostali su nepromijenjeni. Ovaj praktični novi model ima domet od preko 400 km (WLTP), a njegova tri spremnika za vodik pod tlakom od 700 bara izrađena su od ugljičnih vlakana, smješteni su pored baterije ispod prednjih sjedala i mogu se napuniti za samo tri minute. Zahvaljujući izostanku emisija CO2, sve vrste poslovnih kupaca moći će neograničeno prometovati gradskim područjima na kojima vrijede posebni propisi.

Citroën ë-Jumpy Hydrogen - sklop gorivne ćelije od 45 kW sa spremnikom vodika i baterija od 10,5 kWh

Citroën ë-Jumpy Hydrogen - sklop gorivne ćelije od 45 kW sa spremnikom vodika i baterija od 10,5 kWh

Izvor: Promo fotografije / Autor: NC

Vozilo ë-Jumpy Hydrogen u potpunosti je električno i ima dva izvora energije: gorivne ćelije od 45 kW koje proizvode električnu energiju trošeći vodik pohranjen u trocilindričnom spremniku pod tlakom od 700 bara i bateriju od 10,5 kWh koja služi za rezervnih 50 km dometa i koja se automatski aktivira kada se spremnik za vodik isprazni. Vodikove gorivne ćelije jamče domet vozila, a baterija je potrebna u prijelaznim fazama, poput snažnog ubrzanja i pri vožnjama uzbrdicom kada je potrebna dodatna snaga. Ta dva izvora energije zajedno isporučuju snagu motoru i pokreću pogonski sklop. Baterija, koja prikuplja energiju prilikom usporavanja, automatski se puni električnom energijom koju stvaraju vodikove gorivne ćelije kako bi se osigurala dovoljna razina napunjenosti. Također se može puniti s pomoću kabela na punionicama električnih vozila.

Citroën ë-Jumpy Hydrogen i Citroën My Ami Cargo

Citroën ë-Jumpy Hydrogen i Citroën My Ami Cargo

Izvor: Promo fotografije / Autor: Jean-Brice LEMAL

Jumpy, koji je proizveden u tvornici Sevelnord u Francuskoj, bit će preuređen u centru za istraživanje i razvoj vodikovih gorivnih ćelija grupe Stellantis koji se nalazi u Russelsheimu u Njemačkoj. Bit će dostupan u dvjema veličinama, M (4,95 m) i XL (5,30 m).

Od 2021. cijela je gama potpuno elektrificirana

Europsko tržište električnih vozila brzo raste, pa je tako u 2020. zabilježen porast od 132 posto u odnosu na 2019. Gotovo svako deseto prodano vozilo u 2020. godini bilo je električno. A očekuje se da će to tržište porasti za dodatnih 53 posto u 2021. godini, što uključuje više od dva milijuna registriranih vozila i značajan rast na tržištu električnih lakih gospodarskih vozila (+ 127 posto), u kojem Citroën želi biti jedan od glavnih sudionika. Cilj Marke za 2025. godinu jest ostvariti preko 25 posto udjela u električnim modelima.

Citroën gama elektrificiranih lkih gospodarskih vozila: e-Jumper, ë-Jumpy, ë-Berlingo Furgon i ë-Jumpy Hydrogen

Citroën gama elektrificiranih lkih gospodarskih vozila: e-Jumper, ë-Jumpy, ë-Berlingo Furgon i ë-Jumpy Hydrogen

Izvor: Promo fotografije / Autor: ASTUCE

Neovisno o tome što u svim svojim vozilima želimo smanjiti ugljični otisak, električna laka gospodarska vozila od velikog su značaja za poslovne kupce koji zbog posla često moraju ići u centre gradova (a u njima su na snazi sve stroži propisi o kretanju) radi obavljanja dostave ili rada na gradilištima. Elektrifikacija također omogućuje tvrtkama da prilagode svoju flotu i odaberu rješenja koja će biti ekološki prihvatljivija i ekonomičnija. Evo jedan primjer smanjenih troškova u praksi: ë-Berlingo Furgon troši u prosjeku 18 kWh električne energije na 100 km, što odgovara iznosu od 3 eura, dok su troškovi održavanja u prosjeku 30 posto niži nego za izvedbu s motorom s unutarnjim izgaranjem. Osim toga, elektrifikacija znači ugodnu i tihu vožnju za zaposlenike, što pridonosi njihovu zadovoljstvu na poslu, a pritom ne umanjuje prepoznatljive vozne osobine lakih gospodarskih vozila kojima se odlikuju ë-Berlingo Furgon i ë-Jumpy koje jamče optimalnu produktivnost.

Citroën je 2019. najavio elektrifikaciju cijele svoje game kompaktnih kombija počevši od 2021. godine. Marka je u potpunosti ispunila ovo obećanje, a ë-Jumpy dostupan je na hrvatskom tržištu od lipnja ove godine. Gama će se dodatno proširiti s vozilom ë-Berlingo Furgon. Citroën nudi najopsežniju gamu kako bi svakom poslovnom kupcu pružio rješenje po njegovoj mjeri.

Citroën ë-Berlingo Furgon

Citroën ë-Berlingo Furgon

Izvor: Promo fotografije / Autor: Jean-Brice LEMAL

Citroën ë-Berlingo Furgon

Berlingo Furgon dosad je prodan u više od 1,6 milijuna primjeraka diljem svijeta od 1996. godine te je krajem travnja bio drugi najprodavaniji kombi u svom segmentu u Europi, nakon što su njegove tri generacije bile referentna vozila na tržištu kompaktnih kombija. To je vozilo prikladno za veći broj dnevnih vožnji (pet u prosjeku s vremenom zaustavljanja od oko 30 minuta i prosječnom prijeđenom udaljenosti između 50 km i 100 km, rijetko više od 200 km).

  • +12
  • +9

Citroën ë-Berlingo Furgon

Izvor: Promo fotografije / Autor: Jean-Brice LEMAL

Citroën ë-Berlingo Furgon će pružiti stvarnu slobodu poslovnim kupcima koji rade u gradskim središtima u kojima vrijede sve stroži propisi u pogledu kretanja, ali i u prigradskim ili ruralnim područjima, budući da ostvaruje domet i do 275 km (WLTP). U vozilo je ugrađena i litij-ionska baterija od 50 kWh koja se može napuniti do 80 posto u samo 30 minuta s pomoću superpunjača na javnoj punionici. Motor od 100 kW (136 KS) postiže najveću brzinu od 130 km/h.

Prednosti električne vožnje dodatno zaokružuju kvalitete koje su dovele do uspjeha vozila Berlingo Furgon, u što ubrajamo pet konfiguracija karoserije, korisni obujam do 4,4 m3, nosivost do 800 kg, i modularnost kabine Extenso. Vozilo ë-Berlingo Van također ima 18 tehnologija, uključujući head-up zaslon (prvi put u ovoj kategoriji) i instrumentnu ploču s novim 10-inčnim digitalnim zaslonom visoke razlučivosti.

Citroën ë-Jumpy je 'International Van of The Year 2021'

Citroën ë-Jumpy je 'International Van of The Year 2021'

Izvor: Promo fotografije / Autor: Citroën

Citroën ë-Jumpy

Vozilo ë-Jumpy je najsvestraniji model koji se prilagođava svim vrstama ceste. Vozilo ne mora nužno biti stalno u upotrebi, već se obično upotrebljava za nekoliko vožnji u istom danu na prosječne udaljenosti (tri u prosjeku, uključujući jedno zaustavljanje u trajanju od dva sata, između 50 km i 100 km, rijetko više od 200 km). Uslužne tvrtke mogu prevoziti teret male i srednje veličine, kao i iskoristiti prednost najveće nosivosti u segmentu za prijevoz glomaznih predmeta.

  • +3

Citroën ë-Jumpy lako gospodarsko vozilo na struju

Izvor: Promo fotografije / Autor: Citroën

Citroën ë-Jumpy nagrađen je titulom 'Međunarodnog kombija godine 2021.' zbog svog modernog stila, udobnosti i korisnog obujma od najviše 6,6 m3 i nosivosti do 1275 kg, ali i zbog najveće modularnosti u segmentu (zahvaljujući multifunkcionalnom sustavu Moduwork® marke Citroën koji omogućuje korisnu duljinu od 4 m) i voznih svojstava kombiniranih s vrhunskom električnom tehnologijom. Poslovni kupci mogu birati željeni domet za svoj ë-Jumpy ovisno o svojim potrebama i budžetu, pa tako mogu odabrati 230 km (WLTP) s baterijom od 50 kWh ili do 330 km (WLTP) s baterijom od 75 kWh. S tom dvostrukom ponudom ë-Jumpy pokriva više od 91 posto potreba kupaca u svom segmentu.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!