Miniautomobili

Fiat planira prestati proizvoditi svoje miniautomobile; je li stigao kraj za modele 500 i Pandu?

  • Autor: Z.M.
  • Zadnja izmjena 05.11.2019 12:39
  • Objavljeno 05.11.2019 u 09:45
Hoće li Fiat doista prestati proizvoditi mnogima omiljeni model 500 ili ne, pokazat će se uskoro

Hoće li Fiat doista prestati proizvoditi mnogima omiljeni model 500 ili ne, pokazat će se uskoro

Izvor: Promo fotografije / Autor: Fiat

Iako su još uvijek među najprodavanijim automobilima u prvih šest mjeseci u A-segmentu automobila u Europi, pred modelima Fiat 500 i Panda s klasičnim motorima neizvjesna je budućnost

Fiat Chrysler Automobiles, točnije Fiat, planira napustiti europski segment miniautomobila, u kojem je lider, čime se pridružuju drugim proizvođačima automobila koji se 'odriču' svojih najmanjih automobila zbog povećanih troškova razvoja kako bi ih prilagodili strožim ograničenjima emisija, ali i zadovoljili stroge sigurnosne standarde. Naravno, ovdje je riječ o najmanjim gradskim automobilima s klasičnim motorima s unutarnjim izgaranjem, bilo da je riječ o benzinskom ili dizelskom gorivu.

Fiat Panda

Fiat Panda

Izvor: Promo fotografije / Autor: Fiat

Izvršni direktor FCA-e Mike Manley rekao je da proizvođač automobila planira pokušati prebaciti Fiatove kupce miniautomobila u B-segment automobila (subkompaktni). 'U vrlo bliskoj budućnosti vidjet ćete nas kako se ponovno fokusiramo na ovaj segment s većom količinom, većom maržom, a to će uključivati ​ odmak od segmenta miniautomobila', rekao je Manley analitičarima na FCA-ovom predstavljanju rezultata poslovanja u trećem kvartalu prošli četvrtak. Sam izvršni direktor Manley nije precizirao dan kada će se to doista početi realizirati.

Fiat 500 i model 500 (1957.)

Fiat 500 i model 500 (1957.)

Izvor: Promo fotografije / Autor: Fiat

Modeli Fiat 500 s troja vrata i funkcionalni kompakt Panda dominiraju u europskom segmentu miniautomobila, ali njihovo vrijeme polako curi i treba ih zamijeniti. Trovratni Fiat 500 ima sada već 12 godina jer je na tržište lansiran još u srpnju 2007. u retro stilu nadahnutim Fiatovim originalnim modelom 500, lansiranim 1957., koji je postao ikona. Europska prodaja modela 500 pala je za devet posto, na 100.150, u prvom polugodištu ove godine.

S druge strane, Panda treće generacije izašla je na tržište u veljači 2012. godine, no prodaja ovog modela porasla je za 15 posto, na 105.534 u prvom polugodištu, prema Automotive News Europe i njihovoj analizi prodaje po segmentima.

Fiat PandaYoung

Fiat PandaYoung

Izvor: Promo fotografije / Autor: Fiat

FCA je u trećem tromjesečju iskazala gubitak u Europi od 55 milijuna eura. A Manley je rekao analitičarima da Fiatovi 'komercijalni izazovi' u Europi proizlaze iz vrlo visoke izloženosti segmentu miniautomobila s niskom maržom i paletom modela čija je prosječna dob 'najviša u industriji'.

Fiat sada planira povratiti kupce u B-segmentu iz kojeg je izašao prošle godine, kada je ukinuta proizvodnja modela Punto hatchback. Punto je dugo vremena najprodavaniji automobil u Europi, ali bivši predsjednik FCA Sergio Marchionne rekao je da njegova prodaja nije bila dovoljno velika da bi se moglo ući u projekt njegova nasljednika. Fiat će imati kao cilj preusmjeriti lojalne kupce miniautomobila na subkompaktne automobile, istovremeno zadržavajući kupce koji i dalje posjeduju Punto, rekao je Manley.

Fiat Punto

Fiat Punto

Izvor: Promo fotografije / Autor: Fiat

Segment malih automobila najveći je u Europi i 'mnogo je veći profitni bazen od A-segmenta (miniautomobili)', rekao je. Manley nije raspravljao o tome koje će nove modele Fiat predstaviti u tom subkompaktnom segmentu. Također nije komentirao budućnost Pande i 500.

FCA-ino planirano spajanje s PSA grupom omogućilo bi Fiatu pristup PSA-ovoj modularnoj platformi (Common Modular Platform), koja je osnova najnovijih malih automobila kao što su Peugeot 208 i Opel Corsa. Ovi automobili imaju potpuno električne verzije, kao i verzije s motorima s unutarnjim izgaranjem.

Fiat 500X-Cross

Fiat 500X-Cross

Izvor: Promo fotografije / Autor: Fiat

Fiat također prodaje i druge automobile koji u svom imenu imaju oznaku 500, ali se nalaze u B-segmentu malih automobila. 500L je prema prodaji u prvih šest mjeseci ove godine u europskom segmentu malih automobila s prodajom od 24.112 komada dok je model 500X bio 10. najprodavaniji u malom SUV / crossover segmentu. Modeli 500L i 500X su izrađeni na maloj američkoj platformi koja se također koristi za modele Jeep Compass i Renegade. S druge strane, modeli Panda i 500 koriste Fiatovu mini platformu.

Ipak, mnogi analitičari, poput Felipea Munoza iz JATO Dynamicsa, sumnjaju da će Fiat u potpunosti napustiti segment miniautomobila. Jedna od ideja je da hatchback modeli 500 i Panda poboljšaju razinu sadržaja i cijene te se tako uključe u B-segment automobila. Druga ideja je da Fiat pokuša ponoviti uspješnu formulu modela 500 hatchback s malo većim automobilom.

Lancia Ypsilon

Lancia Ypsilon

Izvor: Promo fotografije / Autor: Lancia

Lancia Ypsilon, koji se prodaje kao mali automobil B-segmenta, a izgrađena je na istoj mini platformi kao i Panda, primjer je kako bi to moglo funkcionirati, rekao je Munoz.

Proces revidiranja politike proizvodnje malih automobila, koji je pred proizvođačem Fiat Chrysler Automobiles, Ford i Opel već su proveli i izašli iz europskog segmenta miniautomobila. Ford zaustavlja uvoz u Europu u Indiji proizvedenog modela Ka +, dok je Opel odustao od modela Karla i Adama. Imamo i drugi primjer - Volkswagenovi direktori izjavili su privatno da se proizvođač automobila priprema za ukidanje modela Up s klasičnim motorom, što bi gotovo sigurno značilo da će nestati i Seat Mii s pogonom na fosilno gorivo, kao i Škoda Citigo.

Fiat Concept Centoventi

Fiat Concept Centoventi

Izvor: Promo fotografije / Autor: Fiat

Naravno, svi ovi automobili A i B-segmenta, uz njihovo osvježenje, mogli bi se i dalje viđati na prometnicama europskih gradova, ali samo kao elektrificirani modeli. Možda je i Fiat Concept Centoventi prikazan na ovogodišnjem autosalonu u Ženevi dobar pokazatelj smjera?

  • +4
  • +1

Fiat

Izvor: Promo fotografije / Autor: Fiat

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!