i uz klasične motore

Ovo je nova Opel Corsa: Tehnološki nabrijana, ide i na struju

24.05.2019 u 14:08

Bionic
Reading

Dugo iščekivana šesta generacija Opel Corse dobila je i prve službene fotografije

Ono što se i pretpostavljalo sada je potvrđeno: i Opel se okreće električnom pogonu. To je prvi put da njemački proizvođač automobila, koji ove godine slavi 120 godina od proizvodnje svog prvog modela, nudi baterijsko-električnu verziju nekog svog modela. Domet mu je do 330 kilometara (prema WLTP-u). Opel je odabrao upravo svoj najpopularniji model, koji je u pet dosadašnjih generacija od 1982. prodan u 13,6 milijuna komada, kako bi konačno otvorio poglavlje električne mobilnosti u svojoj povijesti. Knjige narudžbi za Corsu šeste generacije otvorit će se za nekoliko tjedana, počevši od modela Corsa-e, nakon čega slijede dizelske i benzinske verzije.

Corsa-e s petero vrata prikladna je za svakodnevno korištenje, električna baterija od 50 kWh može se brzo napuniti do 80 posto kapaciteta za 30 minuta. Corsa-e je pripremljena za sve opcije punjenja - preko kabela, wallboxa ili high-speed punjenja, a treba napomenuti da joj je baterija pokrivena osmogodišnjim jamstvom. Stanje napunjenosti može se provjeriti pomoću aplikacije 'myOpel', tako da se vrijeme punjenja i troškovi mogu optimizirati u svakom trenutku.

Nadalje, vozač može birati između tri načina vožnje - Normal, Eco i Sport. Sport povećava agilnost i dinamiku vožnje, uz umjeren gubitak električnog voznog dometa. U Eco načinu rada Corsa-e postaje maratonac na velike udaljenosti, značajno povećavajući domet i jedva utječe na udobnost.

Pogonski sustav Corse-e kombinira vožnju bez emisija, a zahvaljujući izlaznoj snazi ​​od 136 KS (100 kW) i najvećem okretnom momentu od 260 Nm, koji djeluje trenutno, Corsi-e treba samo 2,8 sekundi za ubrzanje od nule do 50 km/h i samo 8,1 sekundu od 0 do 100 km/h, što se može mjeriti i s mnogim sportskim automobilima.

  • +6
Opel Corsa-e Izvor: Promo fotografije / Autor: Opel

Corsa-e također izgleda dinamično zahvaljujući sportskom dizajnu, dok su kompaktne vanjske dimenzije prethodnih generacija zadržane. Dužinom od 4,06 metara Corsa ostaje okretan, praktičan i dobro pogođen gradski automobil s pet sjedala. Krovna linija je poput kupea, 48 mm je niža od prethodne generacije, no prema Opelu, putnici na stražnjoj klupi ne bi trebali imati problema zbog niže krovne linije. Sam vozač sjedi 28 mm niže. Upravljivost i dinamika vožnje imaju koristi od nižeg težišta automobila jer je baterija smještena u podnici. Moderni interijer s potpuno digitaliziranim kokpitom može se čak nadograditi kožnim sjedalima.

Tehnologije i sustavi pomoći koji se češće nalaze u višim segmentima automobila imaju svoj debi u Corsi-e. Glavne značajke uključuju IntelliLux LED Matrix prednja svjetla bez zasljepljivanja, što Opel prvi put nudi u segmentu malih automobila. Osam LED elemenata, kontrolirano najnovijom generacijom prednje kamere visoke razlučivosti, kontinuirano prilagođavaju svjetlosni snop prevladavajućoj prometnoj situaciji i okolini. Napredni sustavi pomoći pružaju vozaču opipljivu dodatnu sigurnost. Nova prednja kamera za prepoznavanje prometnih znakova sada otkriva i dodatne informacije, kao što su LED znakovi. Ograničenja brzine koja su pohranjena u sustavu također su prikazana na zaslonu.

Tu je i radarom kontrolirani prilagodljivi tempomat i senzorska baza sa zaštitom koji ima svoju premijeru u novoj Corsi. Dostupna je i funkcija pomoći za bočni mrtvi kut (Side blind-spot assist) i veliki broj funkcija pomoći pri parkiranju.

Novi sustavi za informiranje i zabavu omogućuju vozačima i putnicima nove Corse da budu potpuno povezani. Multimedija Navi sa 7.0-inčnim zaslonom osjetljivim na dodir, kao i vrhunski multimedijski Navi Pro s 10,0-inčnim zaslonom osjetljivim na dodir, također nude novu telematsku uslugu 'Opel Connect'. Korisne funkcije, kao što je Live Navigation, informacije o prometu u realnom vremenu, kao i izravna veza s pomoći na cesti i pozivima u nuždi, pružaju dodatnu sigurnost vozačima i putnicima.