SVJETSKA PREMIJERA

BMW predstavio iX3: Prvi serijski proizvedeni model Neue Klasse za početak nove ere bavarskog proizvođača

05.09.2025 u 16:38

Bionic
Reading

S tehnologijom BMW eDrive šeste generacije, dometom do 805 km i vršnom brzinom punjenja od 400 kW, novi BMW iX3 postavlja nove standarde za učinkovitost i mogućnosti vožnje na velike udaljenosti

BMW je predstavio svoj prvi serijski proizvedeni model Neue Klasse. BMW iX3 nove generacije je potpuno električno Sports Activity Vehicle (SAV) koje korisnicima pruža prvi okus potpuno nove ere čistog užitka u vožnji. Potpuno novi dizajnerski jezik daje automobilu izgled bogat karakterom koji vjerno prenosi tehnološki napredak novog modela. S tehnologijom BMW eDrive šeste generacije, dometom do 805 km i vršnom brzinom punjenja od 400 kW, novi BMW iX3 postavlja nove standarde za učinkovitost i mogućnosti vožnje na velike udaljenosti.

Nova arhitektura elektronike i softvera, uključujući četiri visokoučinkovita računala 'superbrain', čini prvi model Neue Klasse inteligentnijim i bolje opremljenim za budućnost nego ikad prije. Tehnologija pogonskog sklopa 'Srce radosti' i upravljanja dinamikom vožnje omogućuju neusporedivu dinamiku i preciznost upravljanja, dok najnoviji sustavi za automatiziranu vožnju optimiziraju simbiotsku interakciju čovjeka i vozila.

Ključni element digitalnog korisničkog iskustva u novom BMW-u iX3 je BMW Panoramic iDrive, koji podiže intuitivno upravljanje i fokus na vozača po kojem je marka poznat na novu razinu. Sveobuhvatni koncept održivosti smanjuje ugljični otisak automobila tijekom njegovog životnog ciklusa za više od 30 posto u usporedbi s prethodnikom.

BMW iX3 50 xDrive - eksterijer Izvor: Promo fotografije / Autor: BMW AG

Prvi model Neue Klasse će se proizvoditi u novoizgrađenoj tvornici BMW Grupe u Debrecenu u Mađarskoj. Prva varijanta potpuno električnog SAV-a koja će sići s proizvodne trake od jeseni 2025. bit će BMW iX3 50 xDrive (potrošnja električne energije, kombinirano: 17,9 – 15,1 kWh/100 km; klasa CO2: A; domet: 679 – 805 km; privremene brojke prema WLTP-u) s izlaznom snagom od 345 kW/469 KS i električnim pogonom na sve kotače. Uslijediti će i daljnje potpuno električne varijante, uključujući početni model. Lansiranje novog BMW-a iX3 na tržište će započeti u Europi u proljeće 2026., a u SAD-u u ljeto 2026. Također, od ljeta 2026. početi će isporuke varijante novog BMW-a iX3 proizvedene u pogonu u Shenyangu, koja je posebno prilagođena potrebama i željama kupaca u Kini.

Novi BMW iX3 predstavlja skok naprijed u razvoju u odnosu na svog istoimenog prethodnika koji daleko nadilazi dosege konvencionalne obnove modela. Napredak postignut u pogledu dizajna i tehnologije stvara dojam da je preskočena cijela generacija vozila. Za BMW Grupu, lansiranje novog BMW-a iX3 također predstavlja prekretnicu u procesu transformacije kada je riječ o elektrifikaciji, digitalizaciji i kružnosti. Predvodeći dolazak Neue Klasse, nudi kupcima najnovije inovacije u dizajnu i tehnologiji, koje će oblikovati cijelu ponudu modela marke u budućnosti. Tehnologije Neue Klasse bit će ugrađene u ukupno 40 novih modela i ažuriranja modela između sada i 2027. godine.

Lansiranje novog dizajnerskog jezika

Veliki tehnološki napredak uvijek nudi priliku za uvođenje značajnijih promjena dizajna. Novi BMW iX3 lansirati će novi BMW dizajnerski jezik, koji će se s vremenom replicirati na cijelu ponudu modela marke. Ova nova upotreba oblika pruža vrlo modernu interpretaciju BMW-ovog originalnog i trajnog nacrta. Dizajn je bezvremenski, a istovremeno obuhvaća prevladavajući duh vremena. Sveden je na bit marke BMW - i stoga više BMW nego ikad. Upravo iz tog razloga registrirana je sveobuhvatna zaštita dizajna za novi BMW dizajnerski jezik koji se koristi u novom BMW-u iX3.

Novi BMW iX3 predstavlja vrijednosti i kvalitete Neue Klasse unutar predloška SAV-a. Prvi BMW X model nove generacije u potpunosti se fokusira na unutarnji prostor i progresivan način života. S duljinom od 4782 milimetra, širinom od 1895 milimetara i visinom od 1635 mm, novi BMW iX3 ima karakteristične proporcije SAV-a. Karakterističan dizajn s dva dijela prožet je robusnom prisutnošću BMW X modela i ima precizne linije koje naglašavaju sva četiri kotača. Detaljna optimizacija aerodinamike automobila omogućuje koeficijent otpora zraka (Cd) od 0,24.

Kapacitet prtljažnika novog BMW-a iX3 može se povećati s 520 na maksimalno 1750 litara preklapanjem elemenata naslona stražnjeg sjedala po potrebi. Dodatni pretinac za pohranu ispod poklopca motora može primiti još 58 litara tereta.

Kupci kojima je potreban dodatni prijevozni kapacitet mogu specificirati svoj automobil s opcijskom električnom sklopivom vučnom kukom. Maksimalno opterećenje prikolice novog BMW-a iX3 50 xDrive iznosi 2000 kg.

Uspravan prednji kraj i jasno oblikovane površine daju novom BMW-u iX3 značajnu prisutnost. BMW bubrezi i dvostruka prednja svjetla – oba prepoznatljiva dizajnerska obilježja BMW-a – vizualno zauzimaju središnje mjesto. Isklesani BMW bubrezi referiraju se na Neue Klasse iz 1960-ih svojim vertikalnim rasporedom. Potpuno novi svjetlosni potpis preuzima ulogu koju je prije obavljao krom, dajući automobilu auru kvalitete i sofisticiranosti. A gledano sa strane, velike površine prekinute malim brojem preciznih linija stvaraju izgled bogat karakterom.

Ravne staklene površine i ručke vrata također su značajke bočnog pogleda. Robusna stas novog BMW-a iX3 naglašen je lukovima kotača u boji karoserije s – u poznatom stilu modela BMW X – suptilno pravokutnim konturama. Stražnji kraj također ima snažan i atletski izgled. Stražnja svjetla koja se protežu duboko u središte stražnjeg kraja predstavljaju horizontalnu interpretaciju prepoznatljivog BMW-ovog 'L' oblika.

Dizajn interijera

Dizajn interijera BMW-a iX3 postavlja nove standarde u smislu modernosti i digitalnog iskustva. Unutrašnjost ima uredan, reduciran dizajn, pružajući idealnu pozornicu za digitalno iskustvo. Kabina je u potpunosti usmjerena na jasan fokus na vozača po kojem je BMW poznat i udobnost za sve putnike. Stvorena posebno za električna vozila, arhitektura vozila omogućuje izuzetno velikodušne razine prostora na svih pet sjedala.

Linije 'lebdeće' instrumentne ploče izravno se prelijevaju u velike obloge vrata, stvarajući obuhvatni efekt za putnike. S tkaninskom površinom, instrumentna ploča – s atmosferskim pozadinskim osvjetljenjem – doprinosi toploj i privlačnoj atmosferi unutra. Velike površine prozora i opcijski panoramski krovni otvor s klimatskim komfornim ostakljenjem stvaraju ambijent okupan svjetlošću.

BMW iX3 50 xDrive - interijer Izvor: Promo fotografije / Autor: BMW AG

Još jedan istaknuti utjecaj na horizontalno raspoređeni kokpit je novi sustav upravljanja/kontrole BMW Panoramic iDrive, koji se temelji na također novo razvijenom BMW operativnom sustavu X. On spaja zaslone, geometriju i dizajn svjetla i zvuka u holističko iskustvo, prilagodljivo putem My Modes. Ulogu ovdje igraju i novi zvukovi vožnje, zvučni efekti i zvučni signali BMW HypersonX zvučnog pejzaža kreiranog posebno za Neue Klasse.

Elegantno minimalistička sjedala novog dizajna ističu se izvrsnom udobnošću na dugim putovanjima, sportskim karakterom i širokim rasponom podešavanja. Potpuno novi dizajn imaju i upravljač i središnja konzola između vozačevog i suvozačevog sjedala, s prostorom za pohranu i upravljačkim elementima. Stražnja klupa nudi jedinstvenu površinu sjedala nalik sofi.

Precizno raspoređeni unutarnji svjetovi donose jedinstven i potpuno prepoznatljiv karakter svakom paketu opreme. Odabrani materijali i sheme boja inspirirani su modernim dizajnom interijera i naprednom Neue Klasse tehnologijom te su skladno usklađeni. Stoga daju primjetan i vidljiv doprinos iznimnoj razini udobnosti u novom BMW-u iX3. Atraktivna paleta boja omogućuje savršeno usklađivanje tonova interijera i vanjskih boja. Kao alternativa standardnom Essential dizajnu interijera u Vivid Grey boji s Econeer presvlakama za sjedala, kupci također mogu birati između tri druge kombinacije u Veganza boji, crnog BMW M interijera u Veganza boji i M PerformTexu te BMW Individual opcije s visokokvalitetnom kombinacijom Merino kože/M PerformTexa u Black Bicolour crnoj ili Adelaide Grey sivoj boji.

Novi BMW iX3 može se od lansiranja naručiti kao opcija s M Sport paketom ili M Sport paketom Pro. Njegov dinamičan izgled dodatno je naglašen crnim visokosjajnim značajkama za eksterijer, te M Sport sjedalima i M upravljačem u unutrašnjosti automobila.

BMW Iconic Glow paket eksterijera omogućuje impresivan zvučni i svjetlosni slijed sa stilovima Relaxed, Balanced i Excited. Sekvencija dobrodošlice započinje čim se vozač približi vozilu, a dok sjedne, animirani pozdrav započinje na BMW Panoramic Vision i središnjem zaslonu, glatko se šireći od vozačeve strane kokpita do suvozačeve strane.

BMW Panoramic iDrive

BMW iX3 je prvi serijski proizvedeni model u kojem BMW Panoramic iDrive redefinira korisničko iskustvo, a time i čisto zadovoljstvo vožnje. Svojom pažljivo odabranom ravnotežom između digitalnih funkcija i fizičkih elemenata, BMW Panoramic iDrive podiže intuitivno upravljanje – prema BMW-ovom legendarnom principu 'ruke na volanu, oči na cesti' – na novu razinu usmjerenosti na vozača. Cijeli sustav nastao je iz desetljeća iskustva i pristupa dizajnu usmjerenog na korisnika. U proces razvoja uključene su individualne povratne informacije kupaca, podaci iz više od 10 milijuna povezanih vozila i studije upotrebljivosti s više od 3000 kupaca. Fizičke kontrole su dostupne, uključujući brisače vjetrobranskog stakla, pokazivače smjera, vanjska ogledala, kontrolu glasnoće, mjenjač, ​​ručnu kočnicu, svjetla za upozorenje na opasnost, grijanje i odmrzavanje stražnjeg stakla. Ostale funkcije optimizirane su za korištenje dodirom i glasovnim naredbama ili putem višenamjenskog upravljača.

BMW Intelligent Personal Assistant značajno je nadograđen i sada uključuje dva nova glasa, novi izgled za BMW Panoramic Vision i dodatnu pomoć za vozača putem proaktivnih prijedloga i personaliziranih rutina. Tehnologija Large Language Model (LLM) također će se postupno uvoditi kako bi se u budućnosti omogućila još intuitivnija glasovna interakcija.

BMW Panoramic iDrive objedinjuje četiri središnja elementa u jedinstveni sustav prikaza i upravljanja/upravljanja. BMW Panoramic Vision projicira informacije preko cijele širine vjetrobrana, od A-stupa do A-stupa. Sadržaj u sredini i na strani suvozača može se prilagoditi osobnim ukusima i zahtjevima. Ključne informacije o vožnji pojavljuju se u vidnom polju vozača. Iznad BMW Panoramic Vision sustava, BMW 3D Head-Up zaslon (ako je odabran) sada može prikazivati ​​i integrirane navigacijske i automatizirane prikaze vožnje na cesti s prostornom dubinom. Središnji zaslon slobodnog dizajna s matričnom tehnologijom pozadinskog osvjetljenja nalazi se u ergonomski idealnom položaju pored upravljača. Na vozačevoj strani, vertikalno raspoređeni widgeti omogućuju brz i izravan pristup posebno često korištenim funkcijama pomoću QuickSelect tehnologije. Novi višenamjenski upravljač služi kao primarna fizička kontrolna točka. Njegove ploče s tipkama pomažu vozaču i vozilu da simbiotski surađuju koristeći osvjetljenje, reljefnu površinu i haptičke povratne informacije.

BMW iX3 - BMW Panoramic Vision Izvor: Promo fotografije / Autor: BMW AG

Osnova BMW Panoramic iDrive sustava je također novo razvijeni BMW Operating System X, koji nudi široke mogućnosti personalizacije putem BMW ID-a, inteligentnu pomoć vozaču, širok raspon digitalnih funkcija, opsežnu povezivost putem My BMW aplikacije i izvanrednu sigurnost za budućnost zahvaljujući BMW ažuriranjima softvera.

Standardni navigacijski sustav BMW Maps sadrži nadogradnju za navođenje rute optimizirano za punjenje, plus inteligentno koordiniran prikaz informacija na BMW Panoramic Vision, središnjem zaslonu i opcionalnom 3D Head-Up zaslonu. BMW Digital Key Plus može se postaviti na pametne telefone i pametne satove svih vodećih proizvođača, također kao standard. U međuvremenu, BMW Operating System X otključava širok raspon zabave tijekom vožnje i tijekom stajališta za punjenje, donoseći kupcima ne samo aplikacije za streaming glazbe poput Spotifyja i igranja igara u automobilu s AirConsoleom, već i aplikaciju za streaming videa koja nudi Disney+, YouTube i druge međunarodne/brojne platforme za video na zahtjev i video uživo specifične za određene zemlje. Zoom aplikacija za videopozive sada je također dostupna za korištenje.

BMW ConnectedDrive Store pruža pregled značajki koje kupci trenutno mogu preuzeti ili im pristupiti, a one se mogu jednostavno i fleksibilno dodati putem ConnectedDrive nadogradnji. Na primjer, više od 60 aplikacija trećih strana u kategorijama glazbe i zvuka, zabave, igara, vijesti te putovanja i lokalno dostupno je diljem svijeta. Za preuzimanje značajki i korištenje aplikacija, kupcima će biti potreban pristup povezivosti putem BMW Digital Premiuma ili WiFi mreže/hotspota za pametne telefone. Raspon značajki BMW Digital Premiuma koje kupci mogu dodati po želji obuhvaća opsežne sigurnosne funkcije, proširene navigacijske značajke, neograničene podatke za zabavu, a sada i BMW M aplikacije.

Šesta generacija BMW eDrive tehnologije: veća učinkovitost, veći domet, brže punjenje

Šesta generacija BMW eDrive tehnologije razvijene za Neue Klasse sastoji se od visoko učinkovitih elektromotora, fundamentalno novih visokonaponskih baterija s cilindričnim ćelijama i 800V tehnologije. BMW iX3 50 xDrive pokreće dva elektromotora, koji zajedno generiraju snagu od 345 kW/469 KS i 645 Nm okretnog momenta. Ubrzava od 0 do 100 km/h za 4,9 sekundi i postiže maksimalnu brzinu od 210 km/h.

Njegova električna konfiguracija pogona na sve kotače sastoji se od opsežno nadograđenog električno uzbuđenog sinkronog motora (EESM) s posebno visokom razinom učinkovitosti na stražnjoj osovini i, na prednjoj osovini, novog asinkronog motora (ASM) koji se odlikuje kompaktnim dizajnom i visokom isplativošću. Kombinacija EESM-a i ASM-a dokaz je predanosti BMW Grupe tehnološkoj neutralnosti i unutar električne mobilnosti. Tehnologija pogona razvijena za Neue Klasse smanjuje gubitke energije za 40 posto u usporedbi s petom generacijom BMW eDrive tehnologije, težinu za 10 posto i troškove proizvodnje za 20 posto.

BMW iX3 50 xDrive - eksterijer Izvor: Promo fotografije / Autor: BMW AG

Novi koncept visokonaponske baterije s cilindričnim ćelijama za Neue Klasse također postiže značajan napredak. Gustoća energije na razini ćelije je 20 posto veća nego kod pete generacije BMW eDrive tehnologije, a novi koncept također otvara put povećanju brzine punjenja za 30 posto. Cilindrične ćelije integrirane su izravno u visokonaponsku bateriju ('cell to pack'), što koristi gustoći energije i isplativosti. Uz to, visokonaponska baterija integrirana je u arhitekturu vozila kao strukturna komponenta kako bi se smanjila težina ('pack to open body'). Visokonaponska baterija u BMW-u iX3 50 xDrive ima iskoristiv energetski sadržaj od 108,7 kWh, što omogućuje domet do 805 km u WLTP ciklusu.

BMW Charging: kratka vremena punjenja, premijera za dvosmjerno punjenje

Napredak koji donosi šesta generacija BMW eDrive tehnologije također značajno utječe na iskustvo punjenja. Maksimalna brzina punjenja od 400 kW omogućuje korisnicima da napune svoj novi BMW iX3 s dovoljno energije na brzoj stanici za punjenje istosmjernom strujom (DC) od 800 V, što povećava domet do 372 km za samo deset minuta. Visokonaponska baterija može se napuniti od 10 do 80 posto kapaciteta za 21 minutu. Zahvaljujući tehnologiji upravljanja baterijom s integriranom matricom preklapanja koju je u potpunosti interno razvila BMW Grupa, novi BMW iX3 može se puniti i s stanica od 400 V DC. Nadogradnje pripreme baterije također pomažu u skraćivanju vremena punjenja. Novi BMW iX3 50 xDrive može se puniti izmjeničnom strujom (AC) pri 11 kW standardno ili 22 kW kao opcija.

Opsežne funkcije dvosmjernog punjenja također su dostupne za novi BMW iX3, što znači da se može koristiti kao izvor energije za razne primjene. Funkcija Vehicle-to-Load (V2L) pretvara novi BMW iX3 u mobilnu powerbanku koja može opskrbljivati ​​električne uređaje napajanjem dok su u pokretu. Vehicle-to-Home (V2H) mu daje ulogu jedinice za pohranu solarne energije generirane kućnim fotonaponskim sustavima. Kupci također mogu spojiti svoj automobil na tržište energije putem aplikacije Vehicle-to-Grid (V2G) i pritom zaraditi nešto novca.

Izbor standardne i opcionalne dodatne opreme za punjenje značajno je proširen. Za fleksibilno punjenje tijekom putovanja, kupci mogu koristiti novi višenamjenski punjač, ​​koji dolazi s nekoliko adaptera za punjenje i pražnjenje visokonaponske baterije. Novi BMW Wallbox Professional (DC) omogućuje dvosmjerno punjenje kod kuće ili na poslu. BMW Charging nudi mogućnost troškovno optimiziranog/solarnom energijom optimiziranog punjenja kod kuće. Simbol iskustva punjenja u ovoj novoj generaciji vozila je inteligentni poklopac za punjenje novog BMW-a iX3, koji koristi umjetnu inteligenciju (AI) za otkrivanje namjere kupca da napuni svoj automobil, a zatim se automatski otvara ili zatvara. A BMW eDrive tehnologija šeste generacije omogućuje pregled trenutne brzine i krivulje punjenja u aplikaciji My BMW. Unutar novog BMW-a iX3 može se digitalno prikazati do deset pojedinačnih ugovora o punjenju od različitih dobavljača, što omogućuje korištenje funkcije Plug & Charge Multi Contract.

Srce radosti

Srce radosti, jedan od četiri 'supermozga' u elektroničkoj arhitekturi Neue Klasse, brine se za upravljanje pogonom i dinamikom vožnje. Ova visokoučinkovita upravljačka jedinica odgovorna je za pogon, kočnice, rekuperaciju energije i podfunkcije upravljanja te obrađuje informacije do deset puta brže od konvencionalnih upravljačkih jedinica. Na taj se način u potpunosti iskorištava potencijal električne mobilnosti u smislu trenutne isporuke snage, glatkog prijenosa snage, agilnosti, stabilnosti i učinkovitosti.

Zajedno sa softverskim paketom BMW Dynamic Performance Control, razvijenim u potpunosti interno, Srce radosti izračunava sve parametre dinamike vožnje s novom razinom brzine i preciznosti. Ovdje do izražaja dolaze desetljeća iskustva BMW-a u području kontrole dinamike vožnje. Vozač i putnici u novom BMW-u iX3 doživljavaju jedinstveno skladan i tipičan osjećaj vožnje za BMW, bez obzira na situaciju i brzinu. Svaki pokret gasa, papučice kočnice i upravljača izvodi se izravno, sa sigurnošću i preciznošću. Vrhunska trakcija i – zahvaljujući jedinstvenoj funkciji Soft Stop – najglađi proces zaustavljanja koji je BMW ikada postigao su među ostalim atributima. Osim toga, učinkovitost novog BMW-a iX3 optimizirana je integriranim upravljanjem pogonskim sklopom, kočionim sustavom i rekuperacijom energije. U svakodnevnoj vožnji, 98 posto manevara kočenja izvodi se samo korištenjem rekuperacije, tj. bez primjene kočnica trenja.

'Supermozak automatizirane vožnje' za sustave pomoći vozaču s tehnologijom nove generacije

Još jedno visokoučinkovito računalo objedinjuje sve funkcije automatizirane vožnje i parkiranja u BMW-u iX3. S 20 puta većom procesorskom snagom od konvencionalnih upravljačkih jedinica, 'supermozak automatizirane vožnje' omogućuje značajan tehnološki napredak s Neue Klasse i u ovom području.

BMW iX350 xDrive, Ocean Wave Blue - u vožnji Izvor: Promo fotografije / Autor: BMW AG

BMW Symbiotic Drive pruža besprijekornu podršku

BMW iX3 koristi svoju sposobnost Symbiotic Drive u kombinaciji s pomoći vozaču kako bi stvorio potpuno novo iskustvo vožnje. Kad god vozač želi ubrzati, kočiti ili upravljati, njegovi se unosi besprijekorno i intuitivno spajaju s AI softverom.

Rezultat je potpuno novi oblik čistog užitka u vožnji. Ove funkcije pomoći vozaču uglavnom su već uključene kao standard u osnovnim specifikacijama. Na primjer, automatski tempomat se ne deaktivira samo laganim pritiskom na papučicu kočnice; umjesto toga, isključuje se tek kada vozač jače koči. Na isti način, pomoć pri održavanju vozne trake ostaje aktivna čak i nakon malog zamaha upravljača od strane vozača.

Dodatno razvijeni BMW asistent za autocestu podržava vozače BMW-a iX3 od trenutka kada se uključe na autocestu do trenutka kada je napuste i omogućuje im da dulje vrijeme maknu ruke s upravljača. Funkcionalnost koju nudi City Assistant uključuje detekciju semafora, gdje se automobil automatski zaustavlja, a zatim ponovno kreće.

BMW iX3
  • BMW iX3
  • BMW iX3
  • BMW iX3
  • BMW iX3
  • BMW iX3
    +57
BMW iX3 Izvor: Promo fotografije / Autor: BMW AG

Nova elektronička arhitektura s četiri 'supermozga'

Potpuno novo razvijena elektronička arhitektura sastoji se od ukupno četiri visokoučinkovita računala poznata kao 'supermozgovi'. Oni udružuju svoju procesorsku snagu za dinamiku vožnje, automatiziranu vožnju, infotainment te osnovne funkcije i funkcije koje poboljšavaju udobnost. Također pružaju osnovu za novu softversku arhitekturu koja se može kontinuirano nadograđivati ​​i stoga je dizajnirana za uključivanje nadolazećih ažuriranja funkcija, uključujući značajke umjetne inteligencije.

Novi digitalni živčani sustav sastoji se od kabelskog svežnja podijeljenog u četiri zone. To smanjuje težinu za 30 posto u usporedbi s prethodno korištenom tehnologijom i omogućuje oko 600 metara manje ožičenja. Još jedna nova značajka su digitalni 'pametni e-osigurači', koji zamjenjuju klasične sigurnosne osigurače. Omogućuju inteligentne načine napajanja za različita stanja vozila koji pomažu u poboljšanju ukupne učinkovitosti automobila.

Sa svoja četiri supermozga i visoko povezanim softverskim platformama, BMW iX3 je pravo softverski definirano vozilo i iznimno dobro opremljen za budućnost. Uz to, nova elektronička arhitektura čini osnovu za višestruka poboljšanja umrežavanja BMW-a iX3 s aplikacijom My BMW. Ova nova razina kvalitete kada je u pitanju integracija pruža nova iskustva i ima značajan potencijal za buduće inovacije.

Oprema i individualizacija za poboljšanje užitka u vožnji, udobnosti i svestranosti

Novi BMW iX3 bit će dostupan s jednom punom i pet metalik završnih boja od lansiranja. Kao alternativa 20-colnim lakometalnim naplatcima ugrađenim kao standard, kupci također mogu pregledati ekskluzivni izbor novih lakometalnih naplataka (20“, 21“ i 22“) dostupnih kao opcija. Ponuda također uključuje BMW M i BMW Individual lakometalne naplatke, neke u aerodinamički i težinski optimiziranoj Air Performance specifikaciji.

Kupci mogu prilagoditi dizajn kabine svom osobnom stilu uz pomoć Essential, Contemporary, M Sport i BMW Individual paketa dizajna interijera. Vozačevo i suvozačevo sjedalo grijano su i električno podesivo kao standard. M Sport sjedala i multifunkcionalna sjedala dostupna su kao opcije. Na popisu opcija nalaze se i sportski upravljač i M Sport upravljač.

Standardna specifikacija za novi BMW iX3 50 xDrive također uključuje dvozonsku automatsku klimu, Comfort Access, automatsko upravljanje vratima prtljažnika, paket proširenih vanjskih retrovizora, alarmni sustav i telefoniju s funkcijom bežičnog punjenja. Među ostalim značajkama ponude dodatne opreme su trozonska automatska klima, adaptivne funkcije prednjih svjetala s inteligentnim upravljanjem svjetlima, BMW Iconic Glow paket uključujući osvijetljene BMW bubrege, Harman Kardon HiFi sustav s 13 zvučnika, grijanje upravljača i veliki panoramski krovni otvor, čija klimatska udobnost ostakljenja ima jedinstveno filtriranje solarne energije i 100-postotnu UV zaštitu.

Holistički pristup održivosti usmjeren na kružnost i smanjenje emisija CO2e

BMW Grupa započela je razvoj svoje nadolazeće generacije vozila intenziviranjem napora za sustavnu provedbu principa 'Dizajna za kružnost' i daljnje smanjenje emisija CO2e tijekom životnog ciklusa proizvoda. Stoga je za novi BMW iX3 primijenjen holistički pristup održivosti.

Razne mjere osiguravaju da je ugljični otisak novog BMW-a iX3 50 xDrive tijekom cijelog njegovog životnog ciklusa – na temelju kilometraže od 200.000 km – 34 posto manji od onog njegovog prethodnika. To znači da, kada se puni električnom energijom iz europskog energetskog miksa, ima manji ugljični otisak proizvoda od usporedivog modela s motorom s unutarnjim izgaranjem (ICE) nakon otprilike 21.500 km. Kada se puni isključivo električnom energijom iz obnovljivih izvora, BMW iX3 50 xDrive pobjeđuje usporedivi model s ICE nakon samo 17.500 km (WLTP kombinirano), što kupcima omogućuje potencijalno postizanje CO₂e prednosti u odnosu na model s ICE za samo godinu dana.

Otprilike jedna trećina novog BMW-a iX3 izrađena je od sekundarnih sirovina. Na primjer, pretinac za pohranu ispod prednjeg poklopca i poklopac motornog prostora izrađeni su od 30 posto reciklirane plastike za brodove. Osnovni materijal pređe za Econeer tekstil sjedala, oblogu krova (tekstil) i tepih za pod izrađen je od 100 posto recikliranog PET-a. Što se tiče šasije automobila, aluminij koji se sastoji od 80 posto sekundarne sirovine koristi se za okretne ležajeve i nosače glavčina, dok su naplatci liveni od aluminija sa 70 posto udjela sekundarne sirovine.

Ukupni ugljični otisak proizvoda u lancu opskrbe za BMW iX3 50 xDrive smanjen je za 35 posto. Proizvodnja i poslovanje u tvornici BMW Grupe u Debrecenu ne koriste fosilna goriva u normalnim radnim uvjetima. A zahvaljujući tehnologiji BMW eDrive šeste generacije i drugim BMW EfficientDynamics mjerenjem, potrošnja energije novog BMW-a iX3 je 20 posto niža od one prethodnog modela (WLTP kombinirano).