Električni motor za šestu generaciju BMW eDrive-a (Gen6) prvi je potpuno električni pogonski sklop koji će se proizvoditi na lokaciji Steyr u Austriji. Odatle će se isporučivati kroz proizvodnu mrežu, osiguravajući pogonski sklop za Neue Klasse
Tvornica BMW Grupe u Steyru u Austriji je s prvim danom kolovoza započela serijsku proizvodnju električnog motora za budući potpuno električni BMW model Neue Klasse. Električni motor za šestu generaciju BMW eDrive-a (Gen6) prvi je potpuno električni pogonski sklop koji će se proizvoditi na lokaciji Steyr u Austriji. Odatle će se isporučivati kroz proizvodnu mrežu, osiguravajući pogonski sklop za Neue Klasse.
Otvorenost tehnologije: Tvornica u Steyru kao središte stručnosti za pogonske sklopove
Između pokretanja projekta 2022. i 2030. godine, BMW Grupa ulaže više od milijardu eura u proširenje stručnosti za razvoj i proizvodnju električnih pogona na lokaciji u Steyru. Ovo proširenje kapaciteta osigurat će da tvornica ostane vodeća lokacija BMW Grupe za pogonske sklopove. Više od 40 godina tvornica je razvijala i proizvodila motore s unutarnjim izgaranjem za marke BMW i MINI.
Ovo opsežno iskustvo i bogato stručno znanje o pogonskim sklopovima čine tvornicu motora idealnim pogonom za proizvodnju električnih motora Gen6. Lokacija će nastaviti paralelno proizvoditi dizelske i benzinske motore. Oko 1000 zaposlenika će raditi u novom sklopu električnih motora. Ovisno o globalnoj potražnji, polovica ukupne radne snage lokacije u Steyru mogla bi biti zaposlena u električnoj mobilnosti do 2030. godine.
Komponente pogonskog sklopa proizvedene u Steyru, aluminijska kućišta iz Landshuta
Rotor, stator, mjenjač i inverter – sve ključne komponente inovativnog, visoko integriranog električnog pogona – će se proizvoditi u tvornici Steyr.
Kućište za električni motor će biti lijevano u ljevaonici aluminija tvornice Landshut i dalje obrađeno u Steyru. Inverter će se proizvoditi u novom internom okruženju 'čiste sobe', što označava ulazak austrijskog proizvođača motora u područje elektrotehnike. Komponente električnog pogona iz Steyra će biti sastavljene na dvije nove linije.
Cjelokupni koncept proizvodnje za električni pogon Gen6 slijedi princip modularnog sustava, što omogućuje proizvodnju različitih vrlo fleksibilnih derivata električnog pogona za cijelu paletu modela Neue Klasse. Modularni koncept generira pozitivne ekonomije razmjera i uštede troškova u razvoju i proizvodnji. Također poboljšava skalabilnost proizvodnih volumena i održava proizvodnju, opskrbne mreže i nabavu vrlo fleksibilnima.
Sveobuhvatna poboljšanja elektromotora
Električni motor je za Gen6 doživio značajan daljnji razvoj: Rotor, stator i inverter su holistički dizajnirani za novu 800-voltnu arhitekturu Gen6 tehnologije, maksimizirajući performanse i učinkovitost pogonskog sustava.
U inverteru se sada koristi 800-voltna tehnologija i tehnologija silicij-karbidnih (SiC) poluvodiča za povećanje učinkovitosti. Potpuno integriran u kućište elektromotora, inverter pretvara istosmjernu struju iz visokonaponske baterije u izmjeničnu struju za elektromotor.
Manja težina, troškovi i gubitak energije dovode do veće učinkovitosti vozila
Sveukupno, inteligentna upotreba novih tehnologija u električnom pogonu i sustavni daljnji razvoj postojećih sustava daju izvanredne rezultate. Usporedba budućeg BMW-a iX3 50 xDrive s modelom Gen5 xDrive pokazuje sljedeća poboljšanja električnog motora: 'Gubitak energije smanjen je za 40 posto, troškovi za 20 posto, a težina za 10 posto.
Sve to značajno doprinosi povećanju ukupne učinkovitosti vozila od otprilike 20 posto', objašnjava Martin Kaufmann, viši potpredsjednik za globalni razvoj pogonskih sklopova u BMW AG-u. Učinkovit dizajn pogonskog sklopa, zajedno s visokim energetskim sadržajem visokonaponske baterije, omogućuje domet do 800 km (WLTP) u BMW-u iX3 50 xDrive, prvom modelu Neue Klasse.