MASTERPLAN NA ČEKANJU

Starta kurikularna sezona, a reforme ni za lijek: Što će Plenković ako se probije ključni rok?

25.08.2017 u 22:48

Bionic
Reading

Rok za predaju nacrta Akcijskog plana provedbe Strategije obrazovanja, znanosti i tehnologije istječe za dva tjedna, a članovi Posebnog stručnog povjerenstva (PSP) pri Uredu predsjednika Vlade za provedbu Strategije, tijela koje bi trebalo sastaviti taj ključni dokument za kurikularnu reformu, još nisu počeli usuglašavati Plan koji mora biti gotov 8. rujna, doznaje tportal

Deset članova Povjerenstva, uključujući predsjednicu Dijanu Vican, na sjednici PSP-a početkom srpnja bili su zaduženi da - svatko u svom području - izrade dio novog nacrta Akcijskog plana, nakon što je utvrđeno da prethodni nacrt misterioznog autora, sastavljen u mandatu bivšeg ministra Pave Barišića, nije slijedio odrednice Strategije prihvaćene u Hrvatskom saboru. Stoga je na burnoj četverosatnoj sjednici Povjerenstva, uz sudjelovanje ministrice Blaženke Divjak i arbitriranje premijera Andreja Plenkovića, dogovorena 'nova metoda' izrade Akcijskog plana. 

Sudeći po pohvalama kojima zasipa predsjednicu Povjerenstva, premijer Plenković vjerojatno ne sumnja da će ona poštovati zadani rok. Ipak, članovi Povjerenstva obaviješteni su u petak da se do daljnjeg neće sastajati, ali da se na Akcijskom planu radi dalje, uz predviđeni rok 8. rujna. Riječ je o složenoj materiji, koja uz ideološke različitosti članova PSP-a vapi za usuglašavanjem, što podrazumijeva i dovoljno vremena za takvu operaciju. Sadržaj Akcijskog plana i ranije je bio predmet spoticanja, pa je za očekivati da će se nad pojedinim prijedlozima opet ukrstiti koplja - osim ako kakvim Plenkovićevim masterplanom nije dogovoreno suprotno.

Vrijeme leti, a od posljednje radne sjednice PSP-a, održane 14. srpnja, nema nikakvog pomaka. Na toj sjednici bilo je, doznaje tportal od protagonista, šest točaka dnevnog reda, od kojih nijedna nije dovršena, niti je rezultirala unisonim zaključkom.

Iduća sjednica trebala se održati nekoliko dana kasnije, ali je otkazana nakon što je u medije procurila interna analiza Ministarstva znanosti, kojom su utvrđene nepravilnosti u postupku izbora Ekspertne radne skupine za provedbu kurikularne reforme. To je pak stvorilo nove napetosti u trokutu Divjak-Plenković-Vican, a rješenje tog slučaja - nužnog za popunjavanje/formiranje/konačni početak rada Ekspertne radne skupine - još nije na pomolu. 

  • +4
Sjednica Posebnog stručnog povjerenstva za provedbu Strategije obrazovanja, znanosti i tehnologije Izvor: Pixsell / Autor: Goran Stanzl/PIXSELL

U svakom slučaju, pojedini članovi PSP-a pribojavaju se da nacrt Akcijskog plana možda neće biti usuglašen na vrijeme, s obzirom na to da taj opsežni dokument moraju predati premijeru 8. rujna. Oni su odgovorni isključivo za svoj dio posla oko nacrta Akcijskog plana i ne žele zbog tuđih odluka snositi kolektivnu odgovornost. Pritom, ne vide kako bi premijer, bude li Plan kasnio, mogao opravdati predsjednicu Vican. 

Usuglašeni Akcijski plan vjerojatno će ići pred saborski Odbor za obrazovanje, znanost i kulturu, a očekuje se da ga potom amenuje i Vlada.

  • +59
Prosvjedna akcija 'Čekajući tramvaj zvan obrazovna reforma' Izvor: Pixsell / Autor: Miranda Cikotic/PIXSELL

U međuvremenu, u Ministarstvu znanosti i dalje čekaju da se Vican službeno, pisano, očituje na sve točke analize provedbe postupka izbora članova Ekspertne radne skupine i voditeljice tog tijela Jasminke Buljan Culej. No sudeći po posljednjem očitovanju, Vican to neće učiniti, a Ministarstvo nema načina da išta učini po tom pitanju jer je PSP u nadležnosti premijera Plenkovića. 

Idućeg tjedna Ministarstvo će zato otvoriti javnu raspravu o prijedlogu izmjene provedbenog dijela Strategije na način da bi članovi PSP-a bili čelnici tijela i institucija koje su najodgovornije za provedbu pojedinih mjera iz te strategije. Drugim riječima, Dijanu Vican na čelu PSP-a naslijedila bi ministrica Divjak, a ona je u međuvremenu već 'ubacila u petu', ubrzavajući reformske procese za koje je ovlaštena, primjerice najavom uvođenja informatike kao obveznog predmeta u osnovne škole.