NAJPOZNATIJI HRVATSKI PILOT

Ivan Selak ima tri favorita od četiri ponude za avione, podučio i ministra Banožića: MIG-ovi mogu letjeti noću

  • Autor: B. S.
  • Zadnja izmjena 13.09.2020 21:43
  • Objavljeno 13.09.2020 u 21:43
tportal

Izvor: Pixsell / Autor: Boris Scitar/Vecernji list/PIXSELL

Umirovljeni vojni pilot Ivan Selak otkrio je svoje favorite za proces nabave višenamjenskih borbenih aviona te spočitao ministru Banožiću izjavu kako MIG-ovi ne mogu letjeti noću

Gostujući u emisiji RTL Danas, Selak je rekao kako su mu favoriti francuski, američki i švedski Gripeni, dok polovne izraelske Barake ne bi uzimao u razmatranje.

'Što se isplati ili ne - ja nemam pojma o ponudi, ne znam koji su naši zahtjevi, ambicije, prioriteti. Apsolutno ne znamo ništa. Ja mogu govoriti o F-16 70/72, to je vrhunski stroj. Barak je avion kojeg su Izraelci nabavili za sebe, svoju taktiku ratovanja, s kraja 80-ih godina. Koristili su ga Izraelci i to mu je najveća mana. Iskoristili su taj avion do kraja. Taj avion Izraelci mogu koristiti i dalje. Kao ciljni avion', jasno će Selak.

Neki misle da bi švedski Gripeni možda bili adekvatniji za malu zemlju poput Hrvatske jer, za razliku od F-16, mogu sletjeti i na cestu, za njih već postoji sva infrastruktura, dok bismo za F-16 morali puno ulagati.

'To što može na cestu je malo propaganda. O svim tim avionima mogu reći sve najbolje. Oni su za nas nedostižni san. Ima svoje mane i prednosti. Švedska ga je radila za sebe, ali to je poprilično dobar avion. Za našu malu zemlju, sve ok. Njegova najveća mana je broj proizvedenih aviona. Teško je biti konkurentan kada napraviš 200 i nešto aviona', kazao je.

Francuski Rafali su najveća nepoznanica, nisu nam nuđeni prije dvije godine, sada nam se nude polovni...

'Ja sam iznenađen tom ponudom. Francuski Rafal je izuzetno moćan avion, snažan. Njegova oprema je SF. Neke stvari su mi neobjašnjive. Može smanjiti tokom leta svoju vidljivost. Može zavarati protivnički radar. Avion fantastičan. Mana - relativno skup, dva motora', kazao je

Na pitanje mogu li MIG-ovi uopće letjeti duže od 2023. ili 2024., odnosno koji im je krajnji rok upotrebe. Selak je rekao da im je 2023. krajnji rok i potom se osvrnuo, kako je rekao, na izjavu ministra Banožića:

'Ministar Banožić je rekao da MIG-ovi ne mogu letjeti noću. Reći ću ministru da imam 600-700 sati leta noću. Dakle, MIG-ovi mogu letjeti noću', kazao je na kraju Ivan Selak.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!