GONG I TIH UPOZORAVAJU

Istraživanje: Bandić potrošio duplo više od Josipovića!

  • Autor: Vedran Brkulj
  • Zadnja izmjena 29.01.2010 13:05
  • Objavljeno 29.01.2010 u 13:05
bandiĆ josipoviĆ

bandiĆ josipoviĆ

Izvor: Cropix / Autor: CROPIX / Drago Sopta

'Može se sumnjati da troškovi kampanje koje su iskazali predsjednički kandidati nisu istiniti, ali to ne možemo tvrditi jer ne postoji revizija i mehanizmi kojima bi se to moglo dokazati', rekla je direktorica GONG-a Sandra Pernar

GONG i TIH na zaključnoj press-konferenciji posvećenoj financiranju kampanje ustvrdili su da ona nije bila dovoljno transparentna te su izrazili nadu da će, nakon što oni upute svoje primjedbe prema Saboru, do ljeta ove godine Hrvatska konačno dobiti kvalitetan pravni okvir za budućnost.

Sukladno najavljenom, oni su objavili svoje rezultate praćenja potrošnje na oglašavanje od 19. studenoga 2009. do 10. siječnja 2010, u kojima su pratili reklamiranje kandidata na četiri nacionalne TV kuće, sve dnevne listove, tjednike, dvotjednike i mjesečnike.

Konačni iznosi su u bruto vrijednosti zakupljenog oglasnog prostora, bez uključenog PDV-a i sukladno službenim cjenicima medija, u koje su uključeni redovni popusti, ali ne i komercijalni popusti, kakve je primjerice naglašavo da ima Dragan Primorac, koji se daju na količinu i na plaćanje unaprijed.

Nevladine organizacije drže da bi takve popuste u kampanjama trebalo posebno iskazivati u izvješćima kao i doniranje oglasa od poduzeća ili drugih subjekata.

Prema njihovim procjenama, Milan Bandić utrošio je na oglašavanje, u navedenim medijima, 12.840.922,00 kuna, a Ivo Josipović 6.449.953,80 kuna, Dragan Primorac 5.276.427,40 kuna, Nadan Vidošević 4.120.440,16 kuna, a posljednji s milijunskim iznosom je Andrija Hebrang – 3.730.713,40 kuna.

Svi ostali kandidati na oglašavanje u navedenim medijima potrošili su ispod 400.000,00 kuna.

'Zakon kandidate ne obvezuje gotovo ni na što, oni imaju samo moralnu obvezu. Može se sumnjati da troškovi kampanje koje su iskazali predsjednički kandidati nisu istiniti, ali to ne možemo tvrditi jer ne postoji revizija i mehanizmi kojima bi se to moglo dokazati. Stoga smo im dužni vjerovati da su podaci koje su prijavili točni', naglasila je Pernar.

Kandidati su najviše potrošili na oglašavanje na televiziji. Iskazano u satima, Bandić se na malim ekranima vrtio oko četiri sata, Primorac nešto manje od tri i pol sata, a Josipović oko tri sata. Ostali kandidati bili su ispod 80 minuta.

Komentirajući najavu DORH-a kako istražuju donacije nekih kandidata, GONG i TIH izrazili su nadu da će od te institucije u budućnosti više čuti što su stvarno napravili, a ne na čemu rade, iako nisu sigurni po kojem će zakonu sada uspjeti utvrditi bilo što jer nijedna institucija prema važećim zakonima ne smatra se nadležnom provjeriti podrijetlo novca.

'Ukoliko se u budućnosti precizno ne regulira izborna utakmica, onda nema poštenih izbora, a bez poštenih izbora, nema ni poštene vlasti', zaključio je prvi čovjek TIH-a Zorislav Antun Petrović

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!

Napiši ovdje što ti misliš o ovoj temi