POHVALE I ZAMJERKE

Fuchsov savjetnik otkrio koliko će rasti plaće nastavnicima u školama koje prihvate cjelodnevnu nastavu

23.03.2023 u 08:53

Bionic
Reading

Što cjelodnevna nastava donosi učenicima? Koje se škole mogu prijaviti? Koliko će se povećati plaće zaposlenima u školama uključenim u eksperimentalni program cjelodnevne nastave? O najavljenom uvođenju cjelodnevne osnovne škole govorili su u emisiji 'U mreži Prvog' Hrvatskog radija ravnatelj OŠ Većeslava Holjevca Slaven Staklenac, predsjednik školskog sindikata Preporod Željko Stipić i posebni savjetnik ministra znanosti i obrazovanja Josip Burušić

Burušić je rekao da je odlučeno da bude 50 škola jer je to dovoljan i reprezentativan broj da bi se proveo eksperiment.

'Koncept je predstavljen. Stavljen je u javno savjetovanje. Dostupan je svima. Eksperiment će trajati četiri godine. Pozvane su sve jednosmjenske škole da se prijave. Paralelno će početi radovi na infrastrukturnoj gradnji kako bi sve škole u Hrvatskoj mogle prijeći na ovaj model. Ako se pokaže da je to dobar model, prijeći će se u fazu implementacije. To bi bilo u školskoj godini 27./28. Eksperimentom su obuhvaćene sve najbolje tradicije školovanja u Europi. Ovim se Hrvatska približava tim praksama', naglasio je i dodao da se očekuje izniman interes jednosmjenskih škola za prijavu.

'Očekuju se i znatna financijska ulaganja u te škole. Predviđeno je 15 milijuna eura koje će škole moći iskoristiti za različite aspekte svog rada, a učitelji će biti značajno nagrađeni. Iznosi se kreću do 25 posto povećanja na postojeću plaću. Pored toga, mogućnosti novog modernog rada kroz cjelodnevnu školu su profesionalna prilika svim školama i učiteljima da unaprijede svoj rad', rekao je.

Ravnatelj Staklenac rekao je da će to biti jedna od najvećih promjena u obrazovnom sustavu koja se ikada dogodila organizacijski, naglasio je.

Izvor: Pixsell / Autor: Slavko Midzor

'Postavit ćemo stvari gdje bi trebale biti. Dolazi do promjena kod rada učitelja, onoga što će učenici dobivati u školi do toga što će roditelji dobivati u svojim domovima. Cijeli paket je jako dobro napravljen i vjerujem da će to uspjeti. Planovi svih škola u Hrvatskoj koje rade u dvije smjene su da prijeđu u jednu smjenu. To je san svih. Kasnije, kad stvorimo tehničke uvjete, preduvjete, onda ćemo ići prema cjelodnevnoj školi u sretnu i veselu budućnost', rekao je. Stipić je rekao da je jasno da se sa svim ovim ide na brzinu.

  • +5
Predstavljanje cjelodnevne škole Izvor: Cropix / Autor: Vanesa Pandzic

'Treba to razumjeti u svjetlu dubine tih promjena koje se predviđaju. Mnoštvo argumentiranih kritika bi se moglo uputiti na čitavu ovu priču, međutim nitko ne dvoji da su nam potrebne promjene i da su nam potrebne što je moguće brže. I nitko ne dvoji da Hrvatska nije otok i da će naš odgojno-obrazovni sustav morati na neki način postati sličan odgojno-obrazovnim sustavima većine europskih zemalja. Oko toga nema nikakve dvojbe. Na ovim stvarima se, prema mojim informacijama, radilo oko godinu i pol. Rekao bih da se u jednom dijelu ovih promjena to jako ozbiljno napravilo. Pritom mislim najprije na troškovnike, kao i uopće na rad pri Upravi za financije. Međutim sve ovo dalje nije se radilo ni na vrijeme, ni kako treba. Radna skupina za kurikule je tek oformljena. Svatko tko malo pogleda što se tu radi vidi da samo tri, četiri predmeta ostaju potpuno netaknuta. Sve ostalo se mijenja. To je ozbiljan posao, a vrijeme je kratko.

  • +10
Predstavljanje Javnog poziva za sudjelovanje u eksperimentalnom programu Osnovna škola kao cjelodnevna škola Izvor: Pixsell / Autor: Slavko Midzor

Drugo, sam natječaj za izbor ovih škola se već tri mjeseca odgađa. Mi smo sad u vrlo ozbiljnom problemu jer je desetak dana do kraja nastave. Da biste implementirali ovakvu priču, potrebna vam je ozbiljna edukacija, a učiteljima su to inače zadnji tjedni nastave - i nije bilo nijednog razloga da se s tim ide navrat-nanos. To se moglo napraviti na vrijeme. Samo u tom smislu idu zamjerke', istaknuo je.