svemirska otkrića

Znanstvenici zapanjeni: Najnovija karta tamne tvari postavlja puno više pitanja nego što daje odgovora

• Autor: Damir Rukavina
  • Zadnja izmjena 31.05.2021 13:11
  • Objavljeno 31.05.2021 u 13:05
tportal

Izvor: Profimedia / Autor: Norbert Dr. Lange / Panthermedia / Profimedia

Najnovije otkriće objavljeno u znanstvenom radu Dark Energy Surveyja potvrđuje da je svemir 'glađi' nego što su mnogi mislili

Znanstvenici iz Dark Energy Surveyja objavili su vjerojatno najbolju mapu tamne tvari koja, premda daje nekoliko odgovora, postavlja puno više pitanja. Prema izvješćima BBC Newsa, Naturea i Fermilaba, analizom 5000 kvadratnih stupnjeva znanstvenici su uz pomoć slabih gravitacijskih leća (gravitacijom okolnih galaksija koja iskrivljuje svjetlo koje putuje prema nama i našim teleskopima te u nekim slučajevima stvara efekt povećala) pokušali pronaći velike nakupine tamne tvari u susjednim dijelovima svemira.

tportal

Izvor: Creative Commons / Autor: N. Jeffrey et. al/Dark Energy Survey Collaboration

Sakupljeni podaci također su pomogli produbiti istraživanje tamne energije, do danas neobjašnjene sile koja postupno ubrzava širenje našeg svemira. Tim je također uz pomoć crvenog pomaka (efekta zahvaljujući kojem predmeti sa povećanjem udaljenosti postaju sve crveniji) napravio 3D mapu koristeći snimke snimljene od 2013. do 2019. kamerom rezolucije 570 megapiksela smještenom u promatračnici Victor M. Blanco u Čileu.

Premda veliki detalji zbilja pomažu, oni također potvrđuju sumnju koju znanstvenici spominju godinama. Rezultati Dark Energy Surveyja pokazuju da je svemir malo glađi i ravnomjerniji nego što smo očekivali.

Premda ovo saznanje i detaljna analiza potvrđuju aktualnu teoriju da je tamna energija konstanta, postoji dovoljno devijacija koje će znanstvenike potaknuti na propitkivanje postojećih ideja, piše Engadget. Svemir se, tvrde izvori, ne ponaša baš točno kao što su znanstvenici mislili, a bolje poznavanje tamne tvari moglo bi dovesti do kreiranja modela koji izazivaju dosadašnje znanstvene pretpostavke.