Spektakularne snimke iz svemira:

[VIDEO] Divovski teleskop snimio kozmičkog šišmiša iz najmračnijih kutaka zviježđa Orion

14.03.2019 u 14:58

Ova eterična maglica uhvaćena je instrumentom FORS2, montiranim na divovski teleskop u opservatoriju Paranal. Može slikati velike površine neba u iznimnim detaljima i svestran je pa ga nazivaju 'švicarskim vojnim nožem među instrumentima'

Skriven u jednom od najmračnijih kutaka zviježđa Orion, ovaj 'kozmički šišmiš' širi svoja mutna krila kroz međuzvjezdani prostor udaljen dvije tisuće svjetlosnih godina. Osvijetljen je mladim zvijezdama smještenim u njegovoj jezgri.

Mada su obavijene mutnim oblacima prašine, njihove svijetle zrake osvjetljavaju maglicu. Previše prigušena da bismo je vidjeli golim okom, NGC 1788 otkriva svoje meke boje Vrlo velikom teleskopu, VLT-u.

Kozmički šišmiš Izvor: Društvene mreže / Autor: European Southern Observatory (ESO)

Teleskop Europske organizacije za svemirska istraživanja, ESO-a, otkrio je eteričnu maglicu skrivenu u najmračnijim kutovima zviježđa Orion, nazvanu kozmičkim šišmišom ili, složenije, NGC 1788. Ova reflektirajuća maglica u obliku šišmiša ne emitira svjetlost; osvijetljena je skupinom mladih zvijezda u svojoj jezgri i tek slabo vidljiva kroz oblake prašine.

NGC 1788 prvi je opisao njemačko-britanski astronom William Herschel i uključio je u katalog koji je kasnije poslužio kao osnova za New General Catalogue (NGC), jednu od najznačajnijih zbirki objekata dubokog neba.

Kozmički šišmiš Izvor: Licencirane fotografije / Autor: ESO

Ova eterična maglica uhvaćena je instrumentom FORS2, montiranim na Antu, jedan od VLT-ovih 8,2-metarskih teleskopa u opservatoriju Paranal. Uređaj je poznat po tome da može slikati velike površine neba u iznimnim detaljima; svestran je, pa ga nazivaju 'švicarskim vojnim nožem među instrumentima'.

Ove slike snimljene su u sklopu ESO-ovog programa Cosmic Gems, inicijative koja uključuje ESO teleskope za izradu slika zanimljivih, intrigantnih ili vizualno atraktivnih objekata za potrebe obrazovanja i javnog nastupa.

NGC 1788 prvi je opisao njemačko-britanski astronom William Herschel Izvor: Društvene mreže / Autor: European Southern Observatory (ESO)

Program koristi teleskopsko vrijeme koje ne može služiti za znanstvena promatranja, ali uz pomoć FORS2 izrađuje zapanjujuće slike nekih od najupečatljivijih objekata na noćnom nebu. Sva opažanja za svaki se slučaj spremaju i stavljaju na raspolaganje astronomima. Jer nikad se ne zna kad će prikupljeni podaci postati korisni budućim istraživačima.