BURNO U SVEMIRU

Veliki asteroid noćas je protutnjao pokraj Zemlje - da nas je udario, šteta bi bila katastrofalna

26.07.2019 u 10:51

Riječ je o stijeni promjera oko 30 metara pod imenom OK 2019 koju, očigledno, većina sustava za nadgledanje neba nije registrirala

Zemlja je nedavno imala bliski susret sa svemirskim putnikom. Pokraj nas je, naime, na sigurnoj udaljenosti proletio asteroid 2019 OK, do sada neregistrirana stijena veličine od 17 do 39 metara.

Objekt je pored našeg planeta proletio vrlo velikom brzinom, a prepoznao ga je brazilski sustav za lov na asteroide Sonear. 'Manjak bilo kakvog upozorenja dokazuje koliko su asteroidi zapravo opasni' rekao je astronom Michael Brown sa sveučilišta Monash u Melbourneu.

Projekt All-Sky Automated Survey for SuperNovae (ASAS-SN) koji aktivno promatra nebo te pokušava otkriti interesantna zbivanja uspio je očitati putanju asteroida koji je prozujao na 0.19 mjesečeve udaljenosti od Zemlje. Mjesečeva udaljenost je mjerna jedinica koja definira prosječnu udaljenost našeg prirodnog satelita. Ako dođete do 1 mjesečeve udaljenosti od Zemlje, na kozmičkoj skali to znači da ste nam prilično blizu, prenosi Cnet.

Bliski susret

Sve u svemu, dobro je da nas gore spomenuti komad leteće stijene nije pogodio. Prema ASAS-SN-u asteroid veličine 2019 OK napravio bi 'priličan nered'. Proračuni nalažu da bi stvorio krater promjera oko jednog kilometra i eksploziju sličnu onoj nekoliko megatona TNT-a - oko trideset puta jače od nuklearne eksplozije iznad Hirošime. Premda bi udar u urbano područje bio katastrofalan, on ne bi uzrokovao globalne klimatske promjene.

Asteroid 2019 OK također je svojevrsni rekorder - riječ je o Zemljinom najbližem susretu s asteroidom ove godine. Kamen nas je, naime, promašio za samo 74.000 kilometara. Ako pitate NASA-u, asteroidi konstantno mimoilaze naš planet, no malo koji se može nazvati opasnim. ESA je, tim rečeno, nedavno objavila i dobru vijest da nas asteroid 2006 QV89 ipak neće udariti ove godine.

Što god mislili znanstvenici, jedna stvar je sigurna - asteroid 2019 OK jako je dobar podsjetnik da nismo nedodirljivi.