150 milijuna dolara

Twitter koristio telefonske brojeve za ciljani marketing. Platit će milijunsku kaznu

26.05.2022 u 09:44

Bionic
Reading

Američka društvena mreža je korisničke telefonske brojeve i email adrese koristila za personalizirani marketing

Twitter će morati platiti 150 milijuna dolara nagodbe kao rezultat tužbe koju su poveli američko Ministarstvo pravde i Federalne tržišne komisije (FTC). Nagodba pokriva prigovor prema kojem je Twitter koristio korisničke email adrese i telefonske brojeve za personalizirani marketing. Društvena mreža će pored plaćanja iznosa morati dozvoliti buduće revizije programa za privatnost podataka, kao i niz drugih ograničenja.

Tužba tvrdi da je Twitter korisnicima netočno objašnjavao pravila od 2013. do 2019., kršeći pravila zadana u prijašnjoj tužbi iz 2011., kao i zakone koje je uveo FTC. Twitter je korisnike poticao da svojim računima pridruže telefonski broj i email adresu kako bi aktivirali sigurnosne mjere poput prijave u dva stupnja, dok je istovremeno te informacije koristio za serviranje reklama. Firma se 2019. 'ispričala' rekavši da je 'nenamjerno' uvela adrese i brojeve u svoj sustav za reklame.

Povrh svega, prigovor optužuje Twitter da je tijekom tog razdoblja lažno tvrdio da poštuje europske zakone koji ograničavaju načine na koje kompanije mogu primjeniti korisničke podatke.

'Kazna od 150 milijuna dolara odražava ozbiljnost optužbi protiv Twittera, dok će nove mjere biti uvedene kao rezultat današnje nagodbe i nastojanja spriječavanja naknadnih zavaravajućih taktika koje prijete korisničkoj privatnosti' kaže javna tužiteljica Vanita Gupta. FTC je, piše Verge, 2019. sličnu stvar napravio i Facebooku koji je također kršio niz pravila o privatnosti.

Nova će pravila od Twittera tražiti izradu sveobuhvatnog sigurnosnog programa za informacije i privatnost uz česta testiranja i izmjene sigurnosnih sustava. Kompanija će također nakon eventualne potvrde federalnog suda o presudi morati obavijestiti sve korisnike koji su račun napravili prije rujna 2019.

Twitterov voditelj odjela za privatnost Damien Kiearn potvrdio je nagodbu u objavi na blogu i u sklopu razgovora na Twitteru. 'Naša nagodba sa FTV-om reflektira Twitterovu postojeću posvećenost i investiciju u sigurnost i privatnost' tvitao je Kieran.