POZDRAV IZ SVEMIRA

Astronom tvrdi da je napokon otkrio izvor poznatog izvanzemaljskog signala 'Wow!'

26.05.2022 u 06:53

Astronom amater otkrio je povezanost neobičnog signala iz drugog dijela prošlog stoljeća i novootkrivene zvijezde koja bi teoretski mogla podržati planete slične Zemlji

Astronomi su nakon 45 godina pronašli vjerojatan uzrok signala 'Wow!', enigmatskog radio prijenosa iz svemira koji je navodno došao sa izvanzemaljskog svijeta.

Signal je 72 sekunde dug izboj radio zračenja koji je 20 puta snažniji od pozadinskih emisija te je prvi put zabilježen 1977., a trajao je nešto dulje od minute - tako se radi o najduljem signalu kojeg je radio teleskop Big Ear mogao snimiti. Znanstvenici vjeruju da je signal upravo zato možda trajao još dulje, piše Independent.

Nakon što je na ispisu primjetio neobičan prijenos, astronom Jerry R. Ehman ga je zaokružio i pored njega napisao 'Wow!'. Signal je nakon toga postao glavnim interesom brojnih tražitelja za izvanzemaljskim životom, premda ga nakon toga više nismo više čuli.

Astronom amater Alberto Caballero smatra da je izvor emisije planet sličan Zemlji. 'Do danas je bilo nekoliko pokušaja otkrivanja točne lokacije WOW! Signala i svi su bili neuspješni zbog niza otežavajućih okolnosti' piše Caballero.

PREKRASAN SVEMIR

Fascinantan pogled prema svemiru: Ovo su neke od najljepših NASA-inih astrofotografija

'Unatoč tome, signal je otkriven u samo jednom od dva 'roga' radio teleskopa, a podaci su bili procesirani na način koji nam ne dozvoljava da otkrijemo koji je od rogova zaprimio signal'.

Caballero je promotrio podatke koje je sakupila ESA-ina misija Gaia lansirana 2013. čiji je zadatak mapiranje milijarde zvijezda te se usredotočio na dva dijela neba od kojih je signal mogao stići, tražeći zvijezude tipa G i K koji su vrlo slični našem Suncu. Caballero je prepoznao jednu, poznatu kao 2MASS 19281982-2640123 smještenu na 1.800 svjetlosnih godina od Zemlje.

'Unatoč udaljenosti koja nam spriječava slanje odgovora u bilo kojem obliku radio ili svjetlosnog prijenosa, isplatilo bi se promotriti ga za tragove poput poslanog umjetnog svjetla ili signala satelita'.

Dvije od 66 prepoznatih zvijezda čije su temperature i svjetlina slične našem Suncu također su kandidati vrijedni istraživanja, dok 14 zvijezda ima sličnu temperaturu, no nepoznatu svjetlinu.

Cabalero predlaže da, s obzirom da su se zvijezde smještene u istom dijelu neba, cijelo područje bi moglo biti izvor tehno-tragova te bi ih se stoga trebalo istražiti. Caballerova otkrića objavljena su u izdanju International Journal of Astrobiologyja objavljenog 6. svibnja.