SA ZAKAŠNJENJEM

Threads napokon dostupan i u Europskoj uniji

15.12.2023 u 10:35

Bionic
Reading

Metina aplikacija za društvene mreže Threads pokrenuta je 14. prosinca i u Europskoj uniji, pet mjeseci nakon što je objavljena u drugim dijelovima svijeta. Debitirao je uz veliku pompu kao rival X-a (bivšeg Twittea) Elona Muska. Nije bio dostupan u Europskoj uniji zbog strogih pravila o podacima

Meta će se nadati da će potaknuti interes za platformu, koja je stekla više od 100 milijuna korisnika u prvom tjednu prije nego što su te brojke pale, piše BBC.

Šef Mark Zuckerberg objavio je vijest na Threadsu, poželjevši dobrodošlicu novim korisnicima iz cijele Europe. Glasnogovornik Mete rekao je da je platforma prošla kroz 'značajna poboljšanja' od lansiranja u drugim zemljama u srpnju.

Nedostatak ključnih značajki, poput web stranice i funkcije pretraživanja, pridonio je početnom gubitku interesa korisnika. 'Korisnici u EU-u mogu odabrati hoće li kreirati Threads profil koji je povezan s njihovim Instagram računom - što znači da imaju isto iskustvo kao i svi drugi diljem svijeta - ili koristiti Threads bez profila', rekli su ioz Mete.

Samo tri tjedna nakon lansiranja, Zuckerberg rekao je da su Threads izgubili polovicu svojih korisnika. Puštanje novih značajki pomoglo mu je vratiti većinu njih, no Threads je i dalje manje popularan od X-a i ima puno manje korisnika od TikToka ili drugih Meta usluga poput Instagrama i Facebooka.

Meta nije službeno otkrila zašto je odgodila lansiranje Threadsa u EU, ali se smatra da je to zbog strogih propisa bloka. Glasnogovornik Meta rekao je za The Verge u srpnju da se sve svodi na 'nadolazeću regulatornu neizvjesnost'.

EU-ov Zakon o digitalnim uslugama - koji nameće nove odgovornosti velikim tehnološkim tvrtkama - stupio je na snagu u kolovozu. Cilj je zaštita korisnika na velikim društvenim platformama i uključuju pravila o oglašavanju djeci i zahtjev za tvrtke da budu transparentnije u vezi svojih algoritama s regulatorima.

Threads traži dopuštenje za pristup velikom broju podataka na korisnikovom uređaju, uključujući podatke o lokaciji, kupovini i povijesti pregledavanja. Trenutačno nije poznato je li aplikacija doživjela značajne promjene kako bi bila u skladu sa zakonima EU-a.

Međutim, u listopadu je Meta najavila usluge pretplate koje će biti uvedene u veći dio Europe koje će ukloniti oglase sa svih njezinih platformi, što bi trebalo riješiti brige EU-a. Do toga je došlo nakon što je Meta u siječnju kažnjena s 390 milijuna eura zbog kršenja pravila EU-a o podacima u vezi s oglasima.

Model pretplate ekskluzivan je za osobe u EU-u, Europskom gospodarskom prostoru i Švicarskoj, no nije dostupan u Ujedinjenom Kraljevstvu.