TEHNO SAVJETI

Slušate li glazbu koju je napravila umjetna inteligencija? Evo kako ćete ju prepoznati

11.07.2025 u 13:30

Bionic
Reading

Postaje sve teže razaznati tko je zaslužan za ritmove i melodije koji dolaze u naše uši iz zvučnika i slušalica. Ako želite znati je li riječ o živim ljudima ili strojevima, obratite pozornost na ove znakove

Kao što smo imali prilke vidjeti u slučaju skupine Velvet Sundown, posve je moguće kako na nekom od popularnih servisa za streaming poput Spotifyja, Deezera i drugih slušate izvođače generirane umjetnom inteligencijom, a da to ni ne znate.

Ako vam to ne smeta, sve je u redu. Nastavite dalje uživati u glazbi.

Ali, ako vam to predstavlja problem, evo pregleda nekoliko znakova pomoću kojih ćete lakše prepoznati glazbu i glazbenike koje stvara umjetna inteligencija.

Generički, ni po čemu poseban zvuk

Zbog načina na koji generativna umjetna inteligencija funkcionira sve što proizvodi bit će, po svojoj prirodi, derivativno.

To je zato što može proizvoditi glazbu samo na temelju onoga što je prethodno apsorbirala. Stoga, glazba generirana umjetnom inteligencijom obično nema nešto po čemu se izdvaja, što ju čini drukčijom.

Glazba koju stvaraju ljudi također je derivativna. Ali, ljudi eksperimentiraju i izmišljaju, stvaraju potpuno nove žanrove i uratke koji zvuče originalno, novo i svježe.

Hiperprodukcija

Ozbiljnim umjetnicima koji pišu i produciraju vlastitu glazbu može trebati i po nekoliko godina prije no što su spremni za objavljivanje novog albuma.

Izvođači kojima drugi ljudi pišu pjesme mogu češće objavljivati ​​albume, ali između dva izdanja i dalje su obično godine, a ne mjeseci,.

U međuvremenu će ići na turneje, gostovati na televiziji, radiju, podcastima...

Umjetna inteligencija, s druge strane, može izbaciti novi album u nekoliko dana, pa i sati. Tako je Velvet Sundown već uspio napisati, producirati i objaviti tri albuma u 2025.

Živa bića ne mogu držati takav tempo, pa je to očiti znak na koji treba paziti.

Nema nastupa uživo

Živi glazbenici uglavnom idu na turneje između albuma jer su koncerti dobar izvor prihoda u dobu kad prodaja albuma više ne funkcionira kao prije, a ujedno su i koristan promotivni alat.

Umjetna inteligencija – barem zasad – na turneje ne ide jer nema potrebe za time, niti u tom slučaju postoje stvarni ljudi koji bi mogli izaći na pozornicu.

Ako izvođač ne nastupa uživo, nije to činio prije, niti to planira činiti u budućnosti, vjerojatno je riječ o umjetnoj inteligenciji.

Nema ih na društvenim mrežama

Iako postoje slučajevi u kojima se živi umjetnici također ne zamaraju previše s društvenim mrežama, to su zadnjih godina češće iznimke nego pravila.

Živi glazbenici ih koriste kako bi promovirali svoja izdanja i nastupe te komunicirali s obožavateljima.

Kao što se pokazalo s Velvet Sundownom, uključivanje u društvene mreže sa sadržajem generiranim umjetnom inteligencijom donosi sa sobom velik rizik od razotkrivanja.

Pripazite na oznaku AI

Neke streaming usluge, poput Deezera, počele su označavati izvođače čiji je rad generiran umjetnom inteligencijom.

Oznaku može priložiti ili sam izvođač ili streaming usluga. Cilj je slušateljima jasno dati do znanja kako je generativna umjetna inteligencija korištena u pisanju, snimanju i produkciji.

Umjetnik koristi umjetnu inteligenciju negdje drugdje

Iako je možda teško otkriti glazbu generiranu umjetnom inteligencijom, pojedinci koji stoje iza projekta vjerojatno će koristiti umjetnu inteligenciju u drugim područjima. A to bi moglo biti lakše otkriti.

Ljudi koji stoje iza umjetnika mogu također koristiti umjetnu inteligenciju za pisanje opisa, objava na društvenim mrežama i slično, piše Make Use Of.