TEHNO RECENZIJA

Sjajnije, zrelije, složenije i pametnije: Zaigrali smo The Talos Principle 2

02.12.2023 u 13:54

Bionic
Reading

Drugi nastavak The Talos Principlea uspješno uzima sve što je bilo dobro iz prve igre te nadograđuje to na smislen i zabavan način

Nakon što je prvi Talos Principle uspio osvojiti publiku svojom kombinacijom filozofije i prostornih 3D slagalica, bilo je samo pitanje kad će Croteam izdati njegov nastavak. Na koncu, dok je prvi nastavak predstavljao dobru ideju pretvorenu u igru, drugi je dobio priliku napraviti puno više.

Ruku na srce, Talos Principle 2 igra je koju nitko nije tražio. Priču o robotu koji propitkuje filozofska pitanja dok se nateže s hrpom slagalica, koje uključuju platforme i lasere, zaokružio je developerov iskorak iz sfere brzih pucačkih igara, dokazavši da se uz dobru priču i inovativan dizajn može napraviti jako puno.

Kako je igra nastala, otkrio nam je nedavno Daniel Lucić iz Croteama.

Izvor: Društvene mreže / Autor: Croteam

U dalekoj... daljoj budućnosti

Drugi nastavak, koji se odvija tisuću godina u budućnosti, nastavlja priču o robotskim surogatima nesretno izumrle ljudske vrste te igraču postavlja pitanja vezana uz samo pitanje civilizacije, ljudske prirode i društva. Sve ovo je, naravno, opet popraćeno metričkom tonom 3D slagalica, koje su jednako šarmantne i izazovne kao i dosad - uz dobrodošao dašak svježine i noviteta.

Svijet Talos Principlea 2, kojim putujete, podijeljen je u dvanaest zona smještenih u četiri klimatska okružja. Ovo znači da ćete, pored nabijanja glavom o zid oko filozofskih dilema, napajati oči fotorealističnim okolišem dok, kao i u posljednjem Serious Samu, kopate okolo tražeći skrivene predmete koje možete sakupljati.

Talos Principle 2 nastavlja priču tisućama godina nakon prvog nastavka te donosi sagu tisućitog androida na tragu nestale umjetne inteligencije Athene i postupni ulazak u megastrukturu, koju, barem prema vašem saznanju, nisu napravili vaši sugrađani - androidi iz New Jerusalema.

Dinamika igre se, kao i u prvom naglasku, oslanja na interakciju među brojnim raspoloživim alatima koje upoznajete dok napredujete kroz radnju, sakupljajući nova saznanja i kombinirajući ih na nove i inovativne načine. Upravo taj koncept interakcije raznih predmeta daje kontinuiran osjećaj svježine i napretka, ispunjajući tridesetak sati igre brojnim 'eureka' trenucima.

  • +6
Croteam na Infogameru Izvor: tportal.hr / Autor: Matej Grgić

Novi alati, nova iskustva

Same slagalice su podijeljene u male odvojene izazove s nekolicinom pokretnih dijelova. Umjesto da igraču daju glavni alat kojim će savladati sve izazove, igra se oslanja na asortiman uređaja koje on može pokupiti i micati. Koristit ćete sve od blokova, na koje ćete se penjati, do raznobojnih lasera i odgovarajućih im prijemnika, polja za odbijanje i tako dalje.

Točno se može vidjeti kako igra nadograđuje već utemeljene mehanike. Dok smo u jedinici povezivali lasere i ciljeve, ovdje imamo prizmatske konvertere koji mijenjaju dvije boje u treću, akumulatore koji dozvoljavaju stvaranje novih izvora svjetla, posebne uređaje koji stvaraju portale kroz zidove - dozvoljavajući igraču da kroz njih propušta laserske zrake ili ubacuje predmete. Tome su dodane stvari poput tijela u koja se možete prebacivati sve dok ih vidite, teleportere svih vrsta, kao i specijalne platforme koje služe za prenošenje predmeta.

Jedini je, doduše, problem to što neke slagalice znaju biti neočekivano složenije od drugih, uzrokujući trenutke u kojima će mnogi htjeti posegnuti za online rješenjima.

Malo slagalice, malo filozofije

Sve ovo se isprepliće s intrigantnom i zrelijom pričom koja postavlja razna filozofska pitanja te igrača upoznaje s drugim androidima, gombajući se s problemima koji se lako daju preslikati u pravi svijet - je li konačni cilj civilizacije napredak, koliko umjetnih ljudi je dovoljno i treba li kopirati civilizaciju koja je skoro uspjela uništiti Zemlju?

Vaše odluke možda neće okrenuti svijet naopačke, no u kontekstu same igre, vidljivih i skrivenih logičkih slagalica te moralnih mozgolomki, konačni i vrlo uspješno odrađen cilj drugog Talos Principlea je tu - učiniti da se igrač tijekom tih tridesetak sati osjeća jako pametno.

  • +4
Talos Principle 2 - slike iz igre Izvor: Screenshot / Autor: Croteam
  • Ime: The Talos Principle 2
  • Žanr: slagalica / avantura
  • Proizvođač: Croteam
  • Izdavač: Devolver Digital
  • Platforme: PlayStation 5, Xbox Series X i Series S, Microsoft Windows
  • Ustupio: Devolver Digital

Tportal je i na WhatsAppu

Želite dobivati najvažnije vijesti dana na WhatsApp: Zapratite tportalov kanal ovdje i kliknite 'Prati'.