profil modernog gosta

Vlasnik luksuznih resorta: Turisti su se promijenili - razočarani su. Evo što zapravo žele

14.07.2025 u 15:10

Bionic
Reading

Kwon Ping Ho prošao je dug put otkako je 1994. godine otvorio svoj prvi resort na Phuketu. Njegov luksuzni hotelski lanac Banyan Group danas upravlja s više od 90 hotela diljem svijeta, uključujući destinacije poput Kube i Saudijske Arabije. No, kako kaže 72-godišnji Ho u razgovoru za Business Insider, promijenila se ne samo njegova kompanija, već i profil njegovih gostiju

Današnji turisti izgledaju posve drukčije nego prije tri desetljeća i žele sasvim drugačije stvari od svojih putovanja, objasnio je za Business Insider.

'Kad govorimo o ljudima moje generacije, u vrijeme u kojem su međunarodna putovanja tek uzimala maha, ljudi su rado išli na organizirane grupne ture. Jednostavno bi stigli u hotel i radili sve unutar njega – jeli, spavali, boravili', rekao je Ho na marginama Međunarodne konferencije o kohezivnim društvima, održane prošlog mjeseca u Singapuru.

'Ali mladi ljudi danas već su odavno postali razočarani klasičnim modelom međunarodnog turizma. Odrasli su putujući s roditeljima', dodao je. 'A sada, kada samostalno putuju, puno više tragaju za onim što će ih istinski obogatiti i nadahnuti.'

Turisti žele iskustvo

Prema njegovim riječima, današnji su putnici potpuno drukčiji od nekadašnjih turista koji su ispunjavali popise želja. 'Oni su daleko više zainteresirani za iskustva – ne samo za to da vide nešto lijepo, jer su to vjerojatno već vidjeli s roditeljima. Traže dublje doživljaje koji im omogućuju interakciju s lokalnim zajednicama', objasnio je Ho.

Nije on jedini koji je uočio ovu generacijsku promjenu.

Prema istraživanju koje je prošle godine proveo McKinsey, a obuhvatilo je 5000 putnika iz Kine, Njemačke, Ujedinjenih Arapskih Emirata, Ujedinjenog Kraljevstva i SAD-a, 52 posto ispitanika generacije Z izjavilo je da su spremni ulagati u iskustva na putovanju, u usporedbi s 29 posto pripadnika baby boom generacije.

'Univerzalne turističke ponude iz prošlosti postale su zastarjele', naveo je McKinsey u izvješću, jer današnji putnici traže 'kreativna iskustva, prilagođena njihovim osobnim prioritetima i narativima'.

Još jedna značajna promjena, kako je Ho istaknuo, odnosi se na geografsku i demografsku raznolikost turista – i destinacija koje biraju. 'Prije 30 godina, kada sam se počeo baviti ugostiteljstvom, turizam je bio jednosmjeran i jedne boje', rekao je. 'Uglavnom su to bili bijelci iz Europe koji su putovali prema istoku.'

'Dugin turizam'

'No s godinama se pojavilo ono što ja zovem 'dugin turizam', potaknut rastom bogatstva u zemljama u razvoju', dodao je. Taj trend, kaže, rezultirao je 'višebojnim, višesmjernim i uzbudljivim turizmom – ljudima iz svih krajeva svijeta koji putuju po cijelom svijetu'.

'Imamo Indijce, Afrikance, Arape, Kineze, Japance i, naravno, mlade ljude iz regije', nastavio je. 'To mi je bila jedna od najvećih promjena kojima sam svjedočio.'

U siječnju ove godine Svjetski turistički barometar UN-ovog Programa za turizam izvijestio je da je u 2024. godini oko 1,4 milijarde turista putovalo u inozemstvo, što predstavlja porast od 11 posto u odnosu na 2023. godinu. Očekuje se da će međunarodna turistička putovanja u ovoj godini još porasti, za dodatnih tri do pet posto.