TV OGLASI

Ove legendarne reklame za automobile snimljene su bez pomoći računala

28.04.2017 u 09:28

Bionic
Reading

Oglasi Audija, Toyote, Peugeota, Saaba i Honde mala su remek-djela koja su snimljena bez pomoći računala kako bi se dokazale mogućnosti i performanse tih automobila u ekstremnim uvjetima

CGI odnosno Computer Generated Imagery dovela je do toga da serijal poput 'Brzi i žestoki' može prikazati automobile kako čine sve, pa tako voze kroz oštar zavoj brzinom od 150 kilometara na sat ili se spuštaju niz planinu u Japanu milimetarskom preciznošću.

Na žalost svih koji vole te scene - riječ je o proizvodima rada kreativca koji rade CGI za filmske studije, a ne vozača kaskadera, i to iz vrlo jednostavnog razloga - neke stvari jednostavno nisu moguće. Automobilska industrija ulaže ogromna sredstva u marketing i oglašavanje, pa su tako TV oglasi prepuni CGI momenata, u njima se može vidjeti mnogo toga nerealnog.

No do prije desetak godina dok CGI još nije bio toliko razvijen filmovi (poput 'Quantum of Solace', nastavka Jamesa Bonda) i TV oglasi morali su raditi s onime što su imali - automobilima i izrazito vještim te hrabri vozačima. Tako su nastali svi ovi oglasi, s time da je jedini izuzetak Hondin 'The Cog', koji ne prikazuje vožnju već želi prikazati preciznost automobila koje proizvodi ta tvrtka.

Honda 'The Cog' Autor: Honda

Taj legendarni oglas također je snimljen bez trunke CGI pomoći, a tajna je u tome da je sniman iz čak šest stotina pokušaja, koliko je trebalo da sve bude odrađeno kako treba. Isto je i s ostalim oglasima koji su također snimani bez ikakve upotrebe specijalnih efekata, samo s upotrebom sigurnosnih mehanizama kako ne bi bilo kobnih posljedica u slučaju da nešto pođe po krivu. Što se prilikom snimanja nije dogodilo.

Osim što su atraktivne i privlače pažnju mnogih gledatelja, sve su najbolja potvrda mogućnosti automobila koji su u glavnim ulogama te je njihov utjecaj mnogo snažniji od većine drugih reklama, kako konkurencije tako i od ovih tvrtki. Audijeva je de facto remake reklame koja je snimljena 1986. kako bi se pokazale stvarne sposobnosti pogona Quattro. Tada je reli vozač Harald Demuth na skakaonici Pitkävuori u Kaipoli, u Finskoj uspeo Audi 100 CS quattro do samog vrha. Ista skakaonica poslužila je i za snimanje moderne reklame, jedino što ju je trebalo dovesti u optimalno stanje, jer nije bila u upotrebi od 1994. godine.

Audi 'Ski Jump', originalni oglas Autor: Audi

Automobil je kranom postavljen na samo dno skakaonice, a zanimljivo je da se radilo o istom kranu koji je upotrijebljen prije devetnaest godina. Razlika je u tome što Audi 100 CS quattro razvija 136 konjskih snaga, a 2006. A6 4.2 Quattro ima 335 konja. Osim toga, za upravljačem ovoga puta nije bio Harald Demuth, već Uwe Bleck, tadašnji voditelj odjela dinamike vožnje u Audiju.

Razlog je banalan, Demuth je ozlijedio zglob prilikom trčanja okolo staze. Automobil se popeo uz stotinu metara dugu skakaonicu uz uspon od osamdeset stupnjeva, s time da je na konačnoj točci automobil bio 47 sedam metara udaljen od  zemlje. Prosječna brzina bila je 60 kilometara na sat, a mjenjač je cijelo vrijeme bio u prvoj brzini, kako bi se osigurala optimalna snaga.

Na podnicu je bila montirana sigurnosno uže koje je služilo za sigurnost u slučaju bilo kakvih nepredviđenih situacija, a voženo je na čavlericama koje su u Finskoj legalizirane za cestovnu vožnju. Čavlerice su posebne gume u koje su zabodeni čavli što na snijegu i ledu pruža optimalno prianjanje uz podlogu. Međutim, u oba je oglasa bilo problema s usponom te je on u potpunosti završen tek u trećem pokušaju, kada je automobil uspio doći do vrha i sve je bilo snimljeno iz nekoliko kutova, uključujući i iz helikoptera.

Drugi 'Ski Jump' Audija Autor: Audi

Reklama koja je svima pobudila pažnju kad je izašla prikazuje Toyotu Land Cruiser. Iako je činjenica kako se radi o jednom od najboljih terenaca koji su dostupni na tržištu neosporiva, Toyota je željela dokazati njegove mogućnosti. Stoga je snimila reklamu u kojoj kaskader na ogromnoj klackalici kreće s jedne strane provalije na drugu te se vraća nazad. Oglas je sniman u Južnoj Africi te zorno dokazuje sve mogućnosti ovog automobila čak i u toj generaciji, ali i nevjerojatnu hrabrost kaskadera Robbia Smitha koji je bio za upravljačem. Inače, on je snimio još nekoliko oglasa ovakvog tipa, ali nijedan ovako ekstreman.

Oglas za Toyotu Land Cruiser iz Južne Afrike Autor: Toyota

Ekstremno je dug oglas za Saab, imena Suite, koji traje osam i pol minuta. Njegova skraćena izvedba koja je prikazivana na televizijama nazvana je 'Ballet', zbog gracioznosti kojom vozači tadašnjeg Saabova službenog kaskaderskog vozačkog tima izvode sve moguće trikove i poteze precizne vožnje koje možete zamisliti. Poanta je bila pokazati koliko su zapravo Saabovi dinamični za vožnju, što je odrađeno sjajno.

Saab Suite, promotivni film Autor: Saab

Dinamika je bila ključna poruka koju su kod snimanja oglasa za Peugeot 205 GTI željeli prenijeti njeni tvorci. Najpopularniji nabrijani automobil osamdesetih nakon rodonačelnika žanra Golfa GTI-ja bio je i ostao izrazito popularan, a kako to najbolje poručiti u oglasu? Tako što ćete ga na jezeru sučeliti s masivnim avionom C-130 Hercules, i to bez ikakve zaštite. U jednom je naletu čak vidljivo koliko blizu zrakoplov prolazi pokraj Peugeota. Zanimljivo je kako je i Peugeot, poput Audija, napravio remake ovog oglasa kad je na tržište pustio model 308 GTI, no nažalost je u njemu koristio tehnologiju CGI. 

Legendarni oglas za Peugeot 205 GTI Autor: Peugeot