NEMA STRAHA

Mališani pomoću tehnologije upoznaju svijet oko sebe

23.04.2013 u 10:10

Bionic
Reading

Mala djeca vole interaktivnu komponentu tableta i pametnih telefona, a upravo im ona pomaže da izbruse vještine za 'stvarni svijet'

Internet je prepun videosnimaka male djece, čak mlađe i od godinu dana u igri s tabletima i pametnim telefonima, a upravljaju njima vještinom na kojoj im mogu pozavidjeti i mnogi odrasli.

Stoga ne iznenađuje da su roditelji zabrinuti i pitaju se bi li uopće trebali tako malu djecu, koja još ni ne hodaju ili ne govore, izlagati modernim uređajima.

Znanstvenici ih umiruju i tvrde da bi djeci od najranije dobi trebalo davati tablete i pametne telefone. Naime istraživači sa Sveučilišta Wisconsin predstavili su svoje istraživanje koje pokazuje da su djeca sklonija reagirati na videosadržaj koji od njih traži nekakvu interakciju, poput igrice na tabletu, nego sadržaj na televiziji.

Studija koju su proveli na djeci u dobi od dvije i tri godine pokazala je da su doživljavala interaktivne aplikacije kao stvarnost te je ona više zaokupljala njihovu pažnju.

Interaktivni sadržaj nije samo zaokupljao pažnju djece, već je i pozitivno djelovao na njihovo učenje.

'Djeca koja koriste interaktivne sadržaje brže uče i čine manje pogrešaka. To ne znači da će postati genijalci, već da će im biti lakše usvojiti znanje', istaknula je za BBC jedna od istraživačica, Heather Kirkorian

Zapravo, djeca rade ono što znaju najbolje - upoznaju svijet.

Jackie Marsh, profesorica sa Sveučilišta Sheffield, ističe kako bi još trebalo istraživati utjecaj moderne tehnologije na djecu.

'Ovdje se ne radi o tome da djeci samo date iPad. Treba pronaći i dovoljno kvalitetnu aplikaciju', ističe profesorica Marsh i dodaje da kvalitetni programi mogu pomoći djeci s poteškoćama da usvoje vještine koje im nedostaju.

'Virtualno okružje može pomoći djeci u razvijanju samopouzdanja, što inače u školi ili vlastitome domu ne bi mogla ostvariti', kaže profesorica Marsh, dodajući da bi djeci mlađoj od šest godina trebalo ograničiti interakciju s pametnim telefonima ili tabletima na dva sata dnevno.

Podsjeća da postoji bojazan da bi 'buljenje u ekran' moglo negativno djelovati na djecu, ali i da za to nema nikakve osnove.

Istraživanje iz Wisconsina ističe kako djeca brzo gube interes za monotone stvari te igru na računalu ili tabletu kombiniraju s drugim aktivnostima poput igre u parku ili s drugim igračkama.

Stoga, sljedeći put kad dijete posegne za pametnim telefonom ili tabletom, nemojte mu braniti to, već pronađite prikladnu aplikaciju i gledajte kako usvaja nova znanja.