Tehnologija mora biti dostupna svima - jasna i razumljiva. Tom se vizijom vodi Moja veza, magazin Hrvatskog Telekoma koji kroz životne priče i praktične savjete gradi most između digitalnog svijeta i onih koji od njega još uvijek pomalo zaziru. Magazin u svom tiskanom i digitalnom izdanju pomaže svima – bez obzira na godine – da postupno i bez straha zakorače u svijet interneta, aplikacija i pametnih uređaja
'Znamo da digitalne tehnologije donose ogromne prednosti, ali isto tako znamo da nisu svi spremni ili dovoljno samouvjereni da ih koriste. Internet kakav danas poznajemo star je jedva 36 godina, a promjene su bile brze i velike. Oni koji su rasli s tehnologijom to su postupno usvajali.
Mnogi nisu imali tu priliku, što ne znači da su tradicionalni u negativnom smislu, već da pritom postoje strah i nesigurnost. I to je sasvim legitimno, a na HT-u, kao najvećem telekomu, leži odgovornost da razbije te barijere', objašnjava nam voditeljica projekta Mirela Sertić Janković iz Hrvatskog Telekoma koja je u timu stručnjaka koji su izgurali ovaj projekt.
Zanimljivo je to što su se, u vrijeme kada sve prelazi i postaje digitalno, odlučili upravo za tiskano izdanje.
'Ideja o tiskanom izdanju mnogima je na početku zvučala paradoksalno – borimo se za održivost, sve ide u smjeru digitalnog, a mi idemo na papir. No upravo to je bio ključ: papir izaziva osjećaj sigurnosti kod starijih, kod generacija koje još ne vjeruju dovoljno ekranima i pametnim uređajima, što je razumljivo jer nisu ni odrastali s njima. A tiskani magazin iznova mogu prelistati, podcrtati, čuvati. Jer oni ipak i dalje vjeruju onome što piše na papiru', kaže nam Sertić Janković te je, među ostalim zahvaljujući svom dugogodišnjem iskustvu u novinarstvu, pronašla sredinu; za one s najviše straha i otpora – tiskano, a za one koji postupno kreću u digitalno – digitalna verzija magazina - http://www.t.ht.hr/fw/moja-veza.
Magazin Moja veza nastao je u suradnji s agencijom Imago i projekt je to koji ne prodaje tehnologiju već priča priče. Mirela kaže da je od samoga početka kreiranja obrisa projekta s kolegicama Nikolinom Pejović i Vedranom Mamić bila odlučna u tomu da završni projekt bude potpuno jasan i razumljiv onima za koje je kreiran.
Zato u člancima nećete pronaći tehnički žargon, već jednostavnim jezikom prepričane svakodnevne situacije, sadržaj uz koji ćete se opustiti i 'slatke brige': kako poslati mail ili skinuti aplikaciju, kako razlikovati ispravnu poveznicu od sumnjive, kako pretraživati internet s razumijevanjem, koristiti aplikacije za komunikaciju, kupovati online – uz objašnjenja pisana jednostavnim jezikom i QR kodove koji vode do digitalne verzije i tutorijala.
Magazin je otisnut u 15.000 primjeraka, i to na 100 posto recikliranom papiru, a dostupan je besplatno u svim T-centrima diljem Hrvatske. Reakcije su, kaže nam Sertić Janković, izuzetno pozitivne: ljudi nose primjerke članovima obitelji, susjedima i prijateljima.
Projekt koji spaja generacije
Projekt, među ostalim, stavlja naglasak na digitalno opismenjavanje društva, ali i - međugeneracijsku komunikaciju.
'Svatko od nas ima bližnjeg koji nas je barem jednom pitao: 'Možeš li mi doći pogledati nešto na mobitelu?' Ili poziv bake koja ne zna kako otvoriti Viber, ali bi rado poslala fotografiju unucima. Upravo takvi trenuci prilika su za povezivanje – ne samo tehnički, nego i ljudski', kaže Sertić Janković. 'Moja veza je alat koji potiče te male međugeneracijske mostove: baka koja uči koristiti WhatsApp i tražilicu da bi kupila poklon online, djeca i nećaci koji pomažu oko YouTubea, a usput razgovaraju, smiju se i zajedno otkrivaju svijet tehnologije.'
U HT-u su, kaže naša sugovornica, duboko svjesni da se stariji više suočavaju s digitalnom nesigurnošću. Mnogi se, kaže, boje otvoriti linkove, preuzeti dokument, sumnjaju da će ih netko prevariti ili ukrasti podatke. 'A sve zato što se nisu uključili na vrijeme, jer se trebaju uključiti u digitalno u trenutku kada smo suočeni s izazovima prijevara i o tome govorimo puno više nego li o tome kako ih prepoznati', dodaje Mirela.
'I upravo zato smo odlučili ne samo govoriti o tehnologiji, već i o sigurnosti na internetu. Kako znati kojem linku vjerovati? Kako prepoznati prevaru? Što je digitalna higijena? To su sve elementi medijske i digitalne pismenosti koje želimo približiti kroz magazin jer edukacija ima ključnu ulogu u tome', naglašava Sertić Janković.
U HT-u se nadaju da će se se vremenom sve više korisnika odvažiti otvoriti i online verziju magazina. 'Jednog dana, kad oni koji su vjerni tisku ipak kliknu na našu web stranicu, možda se nasmiješe pred ekranom i otkriju da to digitalno nije strašno – nego korisno i dostupno. Možda će to biti prvi korak prema svijetu u kojem su se dosad osjećali kao stranci', ističe.
U konačnici, zaključuje Sertić Janković, cilj ovog projekta nije samo tehnologija: 'Radi se o razbijanju mitova, o podizanju samopouzdanja, o tome da im pokažemo da sve te pametne naprave nisu neprijatelji. Da im život bude lakši, kvalitetniji, bolji i pun izbora. I da digitalno može i mora biti za svakoga.'