ISTRAŽIVANJE SVEMIRA

Iznenađenje za astronome: Najstarija zvijezda u svemiru nije sama

14.08.2023 u 19:03

Svemirski teleskop Hubble šokirao je astronome kada je otkrio Earendel, zvijezdu toliko staru da je postojala možda samo milijardu godina nakon Velikog praska.

Koristeći svemirski teleskop James Webb, astronomi su otkrili još pojedinosti o ovoj nesvakidašnjoj zvijezdi.

Najveće iznenađenje predstavlja mogućnost da bi Earendel mogla imati suputnicu, hladniju i crveniju zvijezdu.

Proučavanje zvijezde poput Earendela moglo bi otkriti tajne o tome kako je svemir, za kojeg se smatra da je star 13,8 milijardi godina, nastao i evoluirao.

Pomoću Webba astronomi su stekli nove uvide u vrstu ove zvijezde i galaksiju oko nje, poznatu kao Sunrise Arc.

Nova otkrića pokazuju da je Earendel, što na staroengleskom znači jutarnja zvijezda, masivna zvijezda B-tipa, više nego dvostruko veće temperature od Sunca i oko milijun puta svjetlija.

Buduća istraživanja teleskopa mogla bi otkriti još više informacija o svjetlini, temperaturi i sastavu zvijezde.

Hubble je prošle godine uspio detektirati Earendel zahvaljujući gravitacijskoj leći, prirodnom fenomenu do kojeg dolazi kad nebesko tijelo djeluje tako masivnom gravitacijskom silom da iskrivljuje vrijeme i prostor oko sebe, piše Mashable.