POSLOVNA LOGIKA

Istražili smo zašto autoceste nisu jeftinije kad su radovi ili kolone

08.04.2017 u 08:29

Bionic
Reading

Mnogi se građani koji stoje u kolonama znaju zapitati zašto autoceste u Hrvatskoj nisu jeftinije kad moraju stajati u koloni od osam kilometara ili kad su u tijeku radovi

Rijetko se tko od nas nije zapitao zašto autoceste nisu jeftinije onda kada moramo stajati u koloni od osam kilometara tijekom ljeta ili kad moramo voziti 60 kilometara na sat tamo gdje je nominalno ograničenje 130 kilometara na sat zbog toga što se na određenoj dionici odvijaju radovi. Stoga smo upitali Hrvatske autoceste koji je razlog tome.

Iz ureda uprave te tvrtke odgovorili su nam kako se cestarina u Republici Hrvatskoj naplaćuje za prijeđeni kilometar autoceste, a ne za vrijeme prolaska autocestom. Povrat plaćene cestarine ili smanjenje cijene cestarine u slučaju zastoja zbog radova na autocesti ili očekivanih gužvi tijekom ljetnih mjeseci kao mogućnost ne postoji ni u drugim zemljama Europe, dodali su.

Razlog tome je, navode dalje, to što Hrvatske autoceste d.o.o., kao ni ostali upravitelji autocesta u Europi, ne mogu jamčiti prelazak određene dionice autoceste u određenom vremenu bez obzira na to izvode li se radovi ili ne. Uz navedeno ističu da vozači uvijek imaju izbora kojim će putem ići odnosno hoće li koristiti autoceste ili alternativne pravce jer se svi radovi na autocestama unaprijed najavljuju putem medija i HAK-ovog prometnog servisa, kao i na web stranici Hrvatskih autocesta.