Dobra vijest iz svemira

Ima li ipak života u svemiru? Na asteroidu Bennu pronađena voda

11.12.2018 u 09:45

Kemijski spojevi atoma kisika i vodika, takozvanih hidroksila, nalaze se u glini od koje koje napravljeno ovo nebesko tijelo

NASA je iščitala podatke dobivene s letjelice OSIRIS-REx i otkrila da na asteroidu Bennu ima vode! Ona se nalazi u glini od koje se sastoji ovo nebesko tijelo.

Izvor: Društvene mreže / Autor: NASA/Goddard/University of Arizona

Podaci dobiveni sa dva spektrometra, incracrvenog i termalnog, otkrili su prisutnost molekula koje sadržavaju spojene atome kisika i vodika, znane kao hidrokskili. Stručnjaci pretpostavljaju da su ovi hidroksili raspoređeni po cijelom asteroidu u glinenim mineralima koji upijaju vodu. To znači, tvrde oni, da je u nekom trenutku Bennov stjenoviti materijal došao u kontakt s vodom.

NASA je objavila fotografije o posljedicama koje ostavljamo na Zemlju Izvor: Promo fotografije / Autor: NASA

Bennu je premalen da bi sadržavao tekuću vodu, no to bi moglo značiti da se tekuća voda nalazila na nekom puno većem asteroidu, od kojega se Bennu svojedobno odvojio.

'Prisutnost hidratiranih materijala u asteroidu potvrđuje da je Bennu, koji podrijetlo vuče iz rane fate nastanka Sunčevog sustava, izrsna meta za proučavanje sastava primitivnih hlapljivih i organskih tvari', kaže znastvenica Amy Simon iz NASA-inog Goddard Space Flight Centra u Marylandu. 'Kad se ovi uzorci zajedno s letjelicom vrate na Zemlju, znanstvenici će u ruke dobiti riznicu informacija o povijesti i razvoju našeg solarnog sustava,'

uspješno stigla

Pogledajte prizore koje je na Marsu sinoć snimila NASA-ina letjelica

OSIRIS-REx prva je letjelica koju je NASA poslala u svemir sa zadatkom da prikupi uzorke i potom se s njima vrati na Zemlju. Letjelica bi se trebala vratiti 2023. godine.