MJESEC DANA PRIJE SUSRETA

NASA je snimila spektakularan pogled na asteroid Bennu

04.11.2018 u 13:50

NASA-ina letjelica lansirana prije dvije godine uskoro će se doći na svoje odredište - asteroid koji je jako blizu Zemlje te koji bi nam mogao otkriti brojne tajne nastanka našeg planetarnog sustava

Nakon dvije godine putovanja kroz bezdan, NASA-ina sonda OSIRIS-REx poslao nam je sliku koju svemirska agencija zove 'super-rezolucijski' pogled na asteroid 101955 Bennu. Bennu je jedan od nama najbližih asteroida, a letjelica će do njega stići za otprilike mjesec dana, nakon ćega će sakupiti uzorke koji bi znanstvenicima na Zemlji mogli otkriti tajne nastanka Sunčeva sustava, piše Gizmodo.

Slika koju vidite zapravo je složena od više manjih koje je etjelica snimila 29. listopada. NASA je iskoristila fotografije snimljene na oko 330 kilometara udaljenosti od asteroida te stvorila vrlo jasnu fotografiju odredišta.

'Letjelica je ovu snimku snimila pomoću kamere PolyCam, s time da se Bennu zakrenu za 1.2 stupnja tijekom samog snimanja, odnosno između prve i posljednje fotografije' pišu iz NASA-e. 'Tim je koristio super-rezolucijski algoritam za spajanje osam fotografija i stvaranje slike visoke rezolucje. Asteroid je na slici gledan 'odozgo' odnosno sa sjeverne polutke, a na slici zauzima oko sto piksela'.

Cilj misije

OSIRIS-REx lansiran je 2016., a do asteroida Bennu stići će u prosincu. Na letjelici se nalazi nekoliko mjernih insturmenata kojima će istraživati asteroid, s time da će pored ugljikom bogatog uzorka Zemljanima donijeti rezultate istraživanja površine i samog sastava asteroida, izmjeriti sunčevo svjetlo i njegov utjecaj na orbitu, kao i prašinu koja prekriva površinu Bennua.

NASA-in pogled na polarnu svjetlost Izvor: Licencirane fotografije / Autor: NASA

Letjelica bi se na Zemlju trebala vratiti 2023.

'U prosincu 2018. počet ćemo sa mapiranjem asteroida putem MapCama, odnosno korištenjem filtra za boje' rekao je Javier Licandro, znanstvenik koji radi u IAC-u. 'Ovo će nam omogućiti da stvaramo mape boja koje otkrivaju raspored tvari na Bennu, uključujući silikate koje je promijenila prisutnost tekuće vode.'