FACEBOOK STIŠĆE

Google povećao prihode, iako gubi mobilno oglašavanje

31.01.2014 u 09:55

Bionic
Reading

Div pretraživanja na internetu povećao je prihode i neto zaradu tijekom četvrtog tromjesečja za 17 posto u odnosu na isto razdoblje lani

Googleovi prihodi i dalje solidno rastu, iako ne bilježi podjednako dobre rezultate kao konkurencija kad je mobilno oglašavanje u pitanju.


U objavi za investitore suosnivač i direktor tvrtke Larry Page naveo je kako je to bio još jedan odličan kvartal. Ipak, neki podaci vezani uz oglašavanje, glavnu Googleovu kravu muzaru, ponešto su zabrinjavajući.

Prihod od 16,9 milijardi dolara (oko 99,7 milijardi kuna) nešto je veći od očekivanja analitičara za to razdoblje. Neto zarada iznosila je 3,38 milijardi dolara (oko 19,9 milijardi kuna), odnosno 9,9 dolara (oko 58,4 kune) po dionici.

Glavni motor rasta bili su prihodi od oglašavanja (14,1 milijardu dolara, odnosno 83,1 milijardu kuna, +17 posto), među kojima su oglasi u rezultatima pretrage rasli za 31 posto.

No prosječan iznos koji Google naplati za svaki klik na oglas pao je za 11 posto, što je djelomično posljedica sve većeg udjela mobilnih oglasa, za koje oglašivači u pravilu plaćaju manje od onih na osobnim računalima.

Google trenutno drži 32,84 posto globalnog tržišta online i mobilnog oglašavanja, prema podacima tvrtke eMarketer, koje vrijedi 117,6 milijardi dolara (oko 693,8 milijardi kuna).

Na tržištu SAD-a izgubio je priličan udio (41 sad naspram 50 posto u 2012. godini), iako je tržište raslo. Uspjeli su povećati mobilno oglašavanje za 83 posto. No u istom razdoblju Facebook je rastao za gotovo 300 posto

Pitanje je, naravno, fokusa. Facebook, Yahoo i drugi usredotočili su se na porast prihoda od mobilnog oglašavanja koje će - smatra se - preuzeti primat oglašavanju na stolnim i prijenosnim računalima, tržištu na kojem Google još uvijek dominira. Facebooku se, prema nedavno objavljenim rezultatima, ta strategija prilično isplatila.

Sudeći prema potezima unazad nekoliko godina, u Mountain Viewu su se odlučili na drugi smjer, usmjeravajući pozornost i resurse prema nosivom računalstvu, pametnim kućanskim uređajima i robotici.

Sva ta tri područja potencijalno su lukrativna, no fokusirajući se na njih Google riskira pad prihoda - privremeni ili trajni - od rastućeg tržišta pametnih telefona i tableta. Pitanje je hoće li prijelazom na nove izvore prihoda to uspjeti nadoknaditi i hoće li to biti dovoljno brzo.

Ako ništa drugo, čini se da Googleovi rezultati, kao i Facebookovi, ukazuju na to kako sve više oglašivača troši novac online, umjesto u tradicionalnim medijima.

A Googleove dioničare to, čini se, ne brine - vrijednost dionice narasla je oko 60 posto od početka 2013. godine, a porasla je i nakon objave ovih rezultata.

Google je lani uložio 7,4 milijarde dolara (oko 43,6 milijardi kuna) u kapitalne investicije poput gradnje podatkovnih centara, 125 posto više nego 2012. godine.

Motorola, koju će Google prodati Lenovu za 2,91 milijardu dolara (oko 17,1 milijardu kuna), ostvarila je 17 posto manju prodaju u zadnjem kvartalu 2013. - 1,24 milijarde dolara (oko 7,3 milijarde kuna). U prethodnom tromjesečju pad je iznosio 33 posto.

Siteovi u Googleovu vlasništvu donijeli su 10,55 milijardi dolara prihoda (oko 62,2 milijarde kuna), 22 posto više nego lani, a partnerski siteovi 3,52 milijarde (oko 20,7 milijardi kuna), tri posto više.

Prodaja aplikacija putem trgovine Play udvostručila se u odnosu na kraj 2012, na 1,7 milijardi dolara (oko 10 milijardi kuna).

Na raspolaganju imaju 58,72 milijarde dolara (oko 346,5 milijardi kuna) gotovine.