INTERVJU: TOMISLAV TIPURIĆ, MICROSOFT

Bez kvalitetnog kadra nema investicija

14.04.2016 u 15:02

Bionic
Reading

Hrvatska ima povijesnu priliku transformirati svoje gospodarstvo i društvo baštinom najuspješnijih zemalja u svijetu. Za to trebamo društvo u kojem se pojedinca cijeni prema njegovim vrlinama

Poslovno-tehnološka konferencija WinDays bit će od 26. do 29. travnja održana šesnaesti put. Iako je to svrstava među dugovječnija domaća okupljanja ICT zajednice, ovogodišnje izdanje ponudit će teme i dileme koje i nisu baš konzervativne, ali ni tipične za Microsoft kakav smo dosad poznavali.

Kako su odabrane teme i što sve možemo očekivati, pitali smo Tomislava Tipurića, tehnološkog stratega za partnere u Microsoftu Hrvatska i direktora sadržaja konferencije Windays16


WinDaysi se uvijek trude biti korak ispred raspravljajući o temama koje su relevantne na dulji rok.

Hrvatska kao nova članica Europske unije ima povijesnu priliku transformirati svoje gospodarstvo i društvo baštinom najuspješnijih zemalja u svijetu. S obzirom na to da WinDayse posjećuju upravo oni ljudi koji su u poziciji donositi ključne odluke, želimo pred njih staviti teme koje smatramo najvažnijima za dugoročan uspjeh Hrvatske i naše ekonomije.

Ako želimo privući investicije, moramo imati kvalitetan kadar. Bez transformacije obrazovnog sustava nećemo biti u mogućnosti stvarati dobre ljude, a bez društva koje će biti temeljno na kulturi uspjeha, izgubit ćemo i ono malo stručnjaka koje uspijemo stvoriti', rekao je tportalu Tipurić.

Što je za vas kultura uspjeha?

Kultura uspjeha, ili bolje rečeno društvo koje baštini kulturu uspjeha, za mene je društvo u kojem se pojedinca cijeni prema njegovim vrlinama, nasuprot njegovim nedostacima, u kojem nema zajamčenih beneficija bez obaveza i odgovornosti, u kojem nije sramota ne uspjeti i ponovno pokušati, u kojem uspješni pojedinci i organizacije nisu predmet zavisti i traženja mana već su prepoznati kao glavni pokretači koji svakome pojedincu mogu služiti kao primjer.

Konkretno gledano, iz sustava u kojem su odlikaši promatrani kao štreberi kojima ostatak učenika podmeće nogu ne bi li ovi dobili pokoju lošu ocjenu, trebamo prijeći u društvo gdje će taj ostatak biti ponosan na svoje kolege i vrijeme trošiti na promišljanje toga kako raditi na sebi kako bi jednoga dana i oni bili tako uspješni.

Zašto mislite kako je Hrvatska spremna na preobrazbe kakve predlažete i zagovarate?

Prije svega mislim da Hrvatska jednostavno nema drugi izbor. Naše vanjskopolitičke odrednice poprilično su jasne već više od 20 godina – EU i NATO, gdje smo nakon mukotrpnog rada i došli, i osobno to smatram velikim uspjehom. Ipak, zajedničko europsko tržište nosi sa sobom i izazov, a to je kako društvo i zemlju učiniti konkurentnom kako bi baš kod nas radili oni najbolji i najperspektivniji, bilo da su rođeni ovdje ili negdje drugdje.

Ako želimo i imamo hrabrosti graditi uspješnu Hrvatsku, mislim da su teme ovogodišnjih WinDaysa upravo mjesto s kojeg trebamo krenuti.

Što vas je potaklo na stavljanje većeg naglaska na teme vezane uz digitalni marketing i poslovanje? Što biste izdvojili i preporučili iz tog tematskog niza?

Digitalni je marketing danas jedna od najpropulzivnija grana primijenjenog IT-ja te je našim ulaskom u svijet računalstva u oblaku i stvaranja digitalnih tehnologija u punom smislu riječi dobio svoj pravi zamah.

Danas govorimo od digitalnim kompanijama - onim tvrtkama odnosno organizacijama koje jedan od ključnih elemenata svoga poslovnog modela temelje upravo na digitalnim tehnologijama.

WinDaysi kao glavno poslovno-tehnološko događanje uvijek su bili i mjesto susreta onih koji trebaju tehnologiju i onih koji ju znaju primijeniti. U tom smislu, digitalni je marketing prava spona poslovnog i tehnološkog svijeta te mu je, naravno, mjesto na WinDaysima.

S druge strane, već proteklih par godina u sadržaju se nalaze barem tri, četiri teme koje su vezane uz digital, ta su predavanja vrlo dobro posjećena i dobivaju visoke ocjene što je bio finalni povod za stvaranje cijelog smjera posvećenog upravo digitalnom marketingu.

Naravno, od velike mi je pomoći bila podrška našeg digitalnog partnera: agencije ENTG, odnosno Ide Pandur i Velimira Žagara


Što možemo očekivati od predavanja vezanih uz otvoreni kod? Što biste izdvojili i preporučili iz tog tematskog niza?

Svijet rješenja otvorenog koda vrli je novi svijet za Microsoft, iako smo već kao globalna kompanija prilično vidljivi u zajednici. WinDaysi će ovdje donijeti brojne teme, a nekako smatram da će najzanimljivija biti predavanja koja su vezane uz pokretanje tehnologija otvorenog koda na našoj oblačnoj platformi (Azureu), poput Linuxa, Rubyja, Dockera i sličnih. Iako je većina tema u ovom smjeru razvojnog karaktera, vjerujem da će i sistemski inženjeri pronaći nešto za sebe.

Izdvojite svojih top pet predavanja/okruglih stolova s ovogodišnjih WinDaysa.

U poslovnom dijelu osobno se najviše radujem nastupima Grahama Browna Martina koji će na prilično radikalan ili revolucionaran način govoriti o budućnosti obrazovanja te Jesusa Serrana Castra koji će nas svojom inovativnošću i specifičnim nastupom uvesti u temu transformacije velikih organizacija uz pomoć digitalnih tehnologija.

Okrugli stol s Emilom Tedeschijem, Nenadom Bakićem i ministrom poduzetništva Darkom Horvatom, uz direktora Microsofta Hrvatska Ivana Vidakovića te EY-a Hrvatska Berislava Horvata bit će sigurno svojevrsna kruna poslovne konferencije.

U tehničkom dijelu Ivica Ostojić dat će svoj pogled na računalnu sigurnost danas te dobro protresti sudionike govoreći o tome koliko smo zapravo sigurni.

Stefan Kniess će u digitalnoj temi posvećenoj procesu kupnje donijeti ideje što je potrebno napraviti kako bismo putem suvremenih tehnologija transformirali način na koji radimo s korisnicima.