Perplexity, pretraživač pokretan umjetnom inteligencijom, dosegnuo je procijenjenu vrijednost od 18 milijardi dolara, samo dva mjeseca nakon što je prethodnom rundom financiranja bio procijenjen na 14 milijardi. Investitori se utrkuju za udio u jednom od najbrže rastućih AI startupa koji želi preoblikovati način na koji ljudi pretražuju internet
Perplexity, osnovan prije tri godine, nastoji preoteti dio Googleove višedesetljetne dominacije u internetskom pretraživanju, a nedavno je lansirala vlastiti web preglednik temeljen na umjetnoj inteligenciji - Comet.
Perplexity je u posljednjih godinu i pol dana prikupio kapital već pet puta, a vrijednost mu je eksplodirala s 500 milijuna dolara početkom 2024. na 14 milijardi u svibnju ove godine. Nakon što je runda zatvorena, novi investitori su se javili spremni kupovati udjele po cijeni koja tvrtku vrednuje na 18 milijardi dolara, tvrde upućeni izvori za Financial Times.
Tvrtka je prošli tjedan predstavila AI web preglednik za premium korisnike, nazvan Comet, koji može djelovati kao digitalni agent – izvršavajući glasovne i tekstualne naredbe za obavljanje kupovine, sažimati objave na društvenim mrežama ili slati e-mailove. 'Konačni cilj je preglednik i agenti koji ne samo da izvršavaju zadatke nego i integriraju kontekst kako bi stvorili izvanredno korisničko iskustvo', izjavio je izvršni direktor Aravind Srinivas za Financial Times.
30 milijuna korisnika i vrtoglavi rast prihoda
Prema podacima iz travnja, Perplexity ima oko 30 milijuna korisnika i širi izvore prihoda – uz pretplate od 20 do 200 dolara mjesečno, počeo je zarađivati i od oglašavanja te e-trgovine. Njegovi godišnji prihodi skočili su s 35 milijuna dolara u kolovozu prošle godine na 150 milijuna u srpnju.
Startup su podržali najveći igrači u tehnološkoj industriji, uključujući Nvidiju, SoftBankov Vision Fund 2, Amazon (Jeff Bezos) i Metinog AI stručnjaka Yanna LeCuna.
Iako je Perplexity postigao impresivan rast, i dalje je daleko od Googleove baze korisnika koja broji milijarde ljudi. Osim toga, konkurenciju mu čine i drugi AI startupi poput OpenAI-ja i Anthropica. Startup je mjesecima predmet glasina o mogućem preuzimanju jer divovi poput Applea i Mete traže načine da sustignu Google i OpenAI. No Srinivas tvrdi da je cilj tvrtke izlazak na burzu, a ne prodaja.