ULAGANJE U ZDRAVLJE I DOBROBIT

Unatoč mudrosti koju nam godine nose: Ovo su najčešće greške koje rade žene u 40-ima i 50-ima

  • Autor: V.I.
  • Zadnja izmjena 12.07.2020 16:07
  • Objavljeno 12.07.2020 u 16:07
tportal

Izvor: Profimedia / Autor: Wolfgang Zwanzger / Panthermedia / Profimedia

Sa starenjem raste naš osjećaj za sebe same i s većim samopouzdanjem donosimo odluke nego u dvadesetim ili tridesetim godinama, no unatoč mudrosti koju nam nose godine, još uvijek nam se događaju previdi po pitanju zdravlja i opće dobrobiti. Ovo su najčešće greške koje čine žene u četrdesetim i pedesetim godinama

Preskakanje tjelovježbe

Bol u laktu ili leđima nije razlog za odustajanje od vježbanja. Za zdravlje i kvalitetu života od vitalne je važnosti zadržati fizičku aktivnost. Zapravo, vježbanje vam može ublažiti bol i spriječiti zdravstvene probleme koji tek slijede, poput laganog gomilanja kilograma, dijabetesa, srčanih bolesti i demencije.

Upadanje u kolotečinu

Napravite inventuru svog ormara i riješite se iznošene odjeće u kojoj se više ne osjećate tako dobro, a zamijeniti je možete bez žrtvovanja osobnog stila. Žene koje elegantno stare ne odstupaju od trendova zbog svojih godina. Kombiniranje traperica s trendi cipelama ili nekim modnim dodatkom trenutno vam može podići energiju, pa uložite malo vremena i truda za pronalazak stajlinga u kojima ćete osjetiti najveće samopouzdanje.

Zanemarivanje srca

Briga o jednom od najvažnijih organa trebala bi svima biti prioritet, a imate li povećan rizik za obolijevanje od srčanih bolesti, znat ćete redovitim praćenjem krvnog tlaka, kolesterola, šećera u krvi i indeksa tjelesne mase. Na svoju dob i obiteljsku anamnezu ne možete utjecati, ali postoji cijeli niz navika koje možda možete izmijeniti kako biste otklonili rizike za srčane bolesti.

Manjak brige o sebi

Naći vremena za sebe može biti vrlo izazovno sa svim preprekama koje nam život svakodnevno baca pred noge, posebno ako odgajate djecu, brinete se o starijim roditeljima ili oboje. Poželjno bi bilo da shvatite kako zapravo nemate vremena ne brinuti se o sebi. Ako ste stalno usredotočeni na druge i ne posvećujete vrijeme sebi za ponovno punjenje, nećete imati ni trunke energije za bilo što ili bilo koga. Priuštite si trenutke opuštanja uz omiljeni časopis, za dodatan drijemež ili bilo što što vas ispunjava.

tportal

Izvor: Profimedia / Autor: Robert Daly / Caia Image / Profimedia

Nedovoljno sna

Dani cjelonoćnih zabava i besanih jutara daleko su iza vas, iako ova navika nije zdrava za bilo koju dob. Otkidanje vremena snu može nam se činiti kao praktično rješenje, posebno ako se uz brojne obaveze brinete i o djeci, ali to je još jedna stvar koju trebate mijenjati. Kronično uskraćivanje sna povezano je s većim rizikom od dijabetesa i drugim zdravstvenim problemima, kojima s godinama treba davati još veću pažnju.

Nedovoljan unos vitamina B12

O važnosti unosa kalcija i vitamina D uglavnom su svi više-manje informirani, ali ne i o važnosti vitamina B12. Iako nužan, ovaj vitamin često je zapostavljen, a sa starenjem osobito je važno posvetiti mu pažnju. Kako starimo, razina želučane kiselina opada pa zadovoljenje potreba za ovom hranjivom tvari samo iz prehrane može biti vrlo izazovno. Nakon pedesete godine, osim povećanog unosa hrane bogate vitaminom B12 (jaja, meso, školjke i mliječni proizvodi), razmislite i o hrani obogaćenoj ovom hranjivom tvari.

Nedovoljan unos kalija

Kalij je osobito važan kad dođete u srednje godine. Porastom broja godina raste i krvni tlak, a kalij vam može pomoći u borbi protiv tog zdravstvenog problema, kao i u smanjenju rizika za bolesti srca i bubrega. Ne morate nužno u prehranu svakodnevno ubaciti bananu jer ove hranjive tvari ima i u drugim namirnicama, poput batata, graha ili jogurta.

Zanemarivanje zubi

Svrha redovitog četkanja, čišćenja koncem i pregleda zubi kod zubara nije samo lijep osmijeh. Loša oralna higijena usko je povezana s višim rizikom od srčanog i moždanog udara, problemima koji s godinama postaju uobičajeni. Razlog još nije posve jasan, a jedna od teorija ta je da bakterije koje zaraze desni dovode do upale i oštećenja krvnih žila. Za zdravlje srca i krvožilnog sustava stoga ne zanemarujte posjete stomatologu.

tportal

Izvor: Profimedia / Autor: Michael Heim / Alamy / Alamy / Profimedia

Pridržavanje uvriježenih pravila o frizuri

Nekakva pravila za žene o kosi i frizuri ne bi vas trebala sprečavati da isprobate dužinu do ramena ili čak dužu. U odabiru frizure ne treba se voditi nikakvim pravilima jer ono što će vam stajati ovisi o vašoj visini, obliku, načinu života i stanju same kose. Činjenica je da će se ona zbog starenja vjerojatno stanjiti, a tekstura može postati i grublja. Pronađite frizuru i boju koje vam stoje i kojima ste zadovoljne, bez obzira što to više neće biti isti izgled kao u dvadesetima ili tridesetima. Nećete pogriješiti ni ako pustite da vam kosa bude sijeda, jer osim što je to bezvremenski, može biti i trendi.

Neažuriranje beauty rutine

Koža se s vremenom mijenja pa bi se trebao mijenjati i vaš beauty režim. Primjena teže šminke na suhoj koži može je još postarati pa su za prirodniji izgled poželjniji lakši nanosi. Razmislite i o korištenju krema i seruma s hijaluronskom kiselinom, a koja zbog svojih hidratantnih svojstava održava kožu vlažnom i ljepšom.

Nošenje pogrešnog grudnjaka

Vjerojatno nema žene koja u ladici s donjim rubljem ne drži barem jedan rezervni, ali neadekvatan grudnjak za situacije kad su oni dobri u pranju, a nije rijetkost ni to da joj nijedan zapravo ne pruža odgovarajuću podršku. Tkivo dojki s vremenom se mijenja što zbog trudnoće, što zbog promjena težine, ali i zbog gravitacije. Mnoge žene ne vode računa o tome da se naša tijela mijenjaju sa starenjem pa i dalje nose grudnjake iste veličine i istog proizvođača. Trebate li dodatni poticaj za ponovnu procjenu svog donjeg rublja i ulaganje u nove komade, uzmite u obzir to da pravo donje rublje može pomoći u podizanju kritičnih dijelova, što će vas učiniti vitkijima.

tportal

Izvor: Profimedia / Autor: - / Wavebreak / Profimedia

Prepuštanje seksualnog života zaboravu

Prirodan pad razine estrogena koji započinje u perimenopauzi može donijeti promjene koje seks čine bolnim, ali to nije razlog da užitak postane patnja jer je vaginalna suhoća potpuno izlječiva. Učinite sve za svoje samopouzdanje, slobodno se odijevajte i osjećajte seksi onoliko koliko to želite, a upustite se i u istraživanje svojih seksualnih potreba. Žene starije od 50 godina mogu imati seks kao nikad u životu jer mnoge od njih prvi put u njemu uživaju zbog zabave, a ne zbog rezultata, odnosno stvaranja potomstva.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!