VRIJEDI ISPROBATI

Ovo je pet najučinkovitijih načina za smanjenje unosa šećera

  • Autor: E. K.
  • Zadnja izmjena 22.05.2020 20:17
  • Objavljeno 22.05.2020 u 20:17
tportal

Izvor: Profimedia / Autor: Piotr Marcinski / Alamy / Alamy / Profimedia

Na dijeti ste ili su vam liječnici sugerirali kako morate smanjiti unos šećera u organizam? Uz pomoć ovih pet načina uspjet ćete se riješiti potrebe za slatkim

Bezbrojna su istraživanja pokazala kako manji unos šećera donosi brojne zdravstvene prednosti pa ako želite smanjiti pojavu bora ili rizik od kroničnih bolesti, razmislite o smanjenju količine šećera koju unosite u organizam.

Tzv. 'prazne kalorije' u šećeru definitivno pridonose povećanju kilograma ali i epidemiji pretilosti - što zauzvrat dovodi do pojave svih vrsta kroničnih bolesti, uključujući hipertenziju, kardiovaskularne bolesti, dijabetes i još mnogo toga.

Šećer može čak utjecati na to da izgledate starije jer smanjuje mogućnost obnavljanja kože, a krajnji rezultat su omražene bore.

Pema podacima American Heart Association, prosječni Amerikanac pojede čak 2 žličice šećera dnevno, što je jako puno ako se zna da je preporučena razina ne više od šest žličica dnevno za žene i devet za muškarce.

Evo pet načina uz pomoću kojih ćete uspješno smanjiti ovisnost o šećeru:

Napravite 'pretres' smočnice

Ovo nije nimalo lak zadatak, jer se šećer nalazi u mnogim namirnicama. Pregledajte vašu smočnicu i etikete na proizvodima gdje piše koliko točno određene namirnice poput npr. gotovih mješavina za kolače, pudinge, muffine ili palačinki sadržavaju šećera... Iznenadit će vas da se i u mnogim drugim namirnicama poput pekarskih proizvoda ili slanih prozvoda nalazi šećer. Sadržava ga i kečap pa i neke naizgled zdrave namirnice poput umaka za salatu ili pakiranja žitarica jer ga proizvođači koriste kako bi produljili rok trajanja.

Potražite skrivene šećere

Nakon što ste izbacili šećer iz smočnice, varate se ako mislite da ste riješili problem? Vjerojatno niste. To je zbog toga što proizvođači skrivaju šećer korištenjem različitih imena. Sok od trske, agava, voćni nektar, sirup od smeđeg riže, sirup od slada, kukuruzni sirup, sirup od datulja ili ječmenog slada - sve su to različiti nazivi za šećer koji je na etiketama. Prošle godine je tako američka Uprava za hranu i lijekove najavila je da će proizvođači morati staviti popis svih 'dodanih šećera' na etiketama hrane i to do 1. srpnja 2021. godine. Dakle, ako želite izbaciti šećere, savjet je da se fokusirate se na što manje gotove ili polugotove hrane, a što više sami pripremajte u svojoj kuhinji.

Pazite što pijete

Svi znamo da jedna limenka gaziranog pića sadrži količinu preporučenog šećera za cijeli dan, no jeste li pogledali i etiketu na svojem omiljenom energetskom napitku? Šećer je obično drugi glavni sastojak, a mnogi sadrže više šećera nego gazirana pića. Izotonični napici također nisu preporučljivi, kao ni industrijski ledeni čajevi, voda s okusom ili kupljeni sokovi. Ledeni čajevi sadržavaju čak 32 grama šećera! Opasnost vreba i iz tzv light verzija pića jer sadržavaju umjetne zaslađivače koji mogu biti čak 150 puta slađi od šećera. Dakle, ako želite smanjiti unos šećera držite se podalje od zaslađenih napitaka.

PREPORUKA NUTRICIONISTA

Mučite muku s kilogramima? Ovih deset namirnica pokušajte jesti češće

Pogledaj galeriju
11

'Zdrava' hrana koja to zapravo nije

Treba naglasiti kako velika većina namirnica koje se prodaju kao zdrave su zapravo prepune šećera, poput pakiranja mješavine žitarica ili popularnih mueslija. Instant kaše također imaju puno šećera, stoga se radije odlučite za home made zobenu kašu u koju ste dodali npr. nasjeckanu bananu ili jabuku, borovnice, malo orašastih plodova...

Što smijemo jesti?

Umjesto slatkiša i slatkih napitaka radije se odlučite za voće, povrće ili integralne žitarice. Iako i oni sadržavaju šećer, pa jabuka može imati oko 20 grama šećera, banana 14 grama, a slatki krumpir oko 7 grama, oni imaju nešto što slatkiši nemaju: vrijedna vlakna koja mogu utažiti osjećaj gladi i potaknuti tijelo da sporije upija šećer iz voća. Voće i povrće također daju vrijedne nutritijente poput vitamina, minerala i drugim hranjivim tvari umjesto 'praznih', nehranjivih kalorija. Postoje i druge zamjene uz pomoću kojih možete smanjiti šećer. Umjesto gotovih preljeva za salatu radije koristite maslinovo ulje, crveni vinski ocat, talijanske začine i češnjak.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!