MITOVI I ČINJENICE

Evo što se događa s vašim tijelom nakon poroda

  • Autor: tportal.hr
  • Zadnja izmjena 09.11.2011 09:56
  • Objavljeno 09.11.2011 u 09:56
žena majka trudnoća

žena majka trudnoća

Izvor: Guliver/Thinkstock / Autor: Thinkstock

Vratiti liniju i kazaljku na vagi unatrag nakon devet mjeseci trudnoće i poroda ponekad se ne čini baš lakim zadatkom. No, čini se da celebrity mamama poput Jessice Albe to nekako uspijeva, i to svjetlosnom brzinom, a kako bi to svim novim mamama pošlo od ruke donosimo pravu istinu o vašem tijelu nakon poroda

Što nakon poroda očekivati od svoga tijela koje se tijekom trudnoće bitno izmijenilo? Upravo to pitanje postavljaju si mnoge nove majke. Kada se radi o izgledu i promjenama na tijelu nakon poroda, vladaju mnogi mitovi i poneke istine, piše Yahoo Shine.

Gotovo odmah nakon poroda izgubiti ćete 4,5 kilograma
Istina! Bebe otprilike teže između tri i 3,5 kilograma, a gotov kilograma otpada na krv i amnionske tekućine, tako da ćete i prije izlaska iz bolnice imati 4,5 kilograma manje. Osim toga u prvih nekoliko tjedana nakon poroda vjerojatno ćete gubitkom tekućine izgubiti dodatnih kilogram ili dva. Međutim, trebat će vam duže razdoblje da se u potpunosti vratite na prijašnje stanje, a trenerica Lisa Druxman savjetuje: 'Trebalo vam je deset mjeseci da se udebljate stoga svome tijelu dajte barem isto toliko vremena da se vrati u prvobitno stanje.'

Kosa će vam početi otpadati
Istina! Gotovo 50 posto žena nakon poroda doživi pojačano ispadanje kose. Ta pojava zove se telogen effluvium i događa se jedan do šest mjeseci nakon poroda. Naime, tijekom trudnoće dolazi do porasta razine hormona koji usporavaju ispadanje kose. Nakon poroda razina hormona se vraća u svoju normalu te kosa ponovno dobiva svoj normalni ciklus rasta i ispadanja. Da biste zadržali zdravu kosu i smanjili njezino ispadanje, savjetuje se konzumiranje hrane bogate proteinima, željezom, cinkom, antioksidansima i silicijem koji su ključni za zdravu kožu i kosu.

Dok dojite morate više jesti
Laž! Kalorije za mlijeko uglavnom dolaze iz vaših rezervi koje i potiču širenje bokova za vrijeme trudnoće. Nakon poroda trebali biste težiti maksimalnom gubitkom do dva kilograma tjedno sve dok ne dosegnete željenu težinu. Ukoliko uočite da mršavite više od toga tijekom dana uvrstite dodatni obrok kako biste usporili gubitak kilograma. Važno je paziti na uravnoteženu prehranu jer minerali i vitamini iz hrane će biti iskorišteni za majčino mlijeko. Redovito biste trebali jesti voće, povrće, nemasno mlijeko, cjelovite žitarice, proteine, a sa svojim liječnikom posavjetujte se oko nastavka uzimanja prenatalnih vitamina za vrijeme dojenja.

Thinkstock

Thinkstock

Izvor: Guliver/Thinkstock / Autor: Thinkstock

Dojenje pomaže pri gubitku kilograma
Nakon poroda ten će vam se pogoršati
Istina! Tijekom trudnoće cirkulacija krvi se povećava za 50 posto. Taj povećani protok krvi manifestira se na mnogo mjesta, posebice na licu gdje krvne žile postaju proširene te mu daju dodatni volumen, a upravo to je tajna vašeg sjajnog lica za vrijeme trudnoće. Ako nakon poroda vaša koža pokaže sklonost aknama i prištićima, počnite koristiti retinoid ili OTC retinol koji će vrlo brzo vašem licu vratiti sjaj. Za probleme s težim aknama najbolje je obratiti se liječniku koji će najvjerojatnije prepisati recept za proizvod koji kombinira retinoid i antibiotik protiv akni.

Dojenje pomaže pri gubitku kilograma
Istina! Beba koja se hrani isključivo dojenjem za pravilan rast i razvoj dnevno treba između 500 i 800 kalorija. A upravo te kalorije u vašem tijelu nastaju unošenjem hrane. Dojenje bebe znači da vlastite kalorije koristite samo kako biste prehranili dijete. No, nemojte se obeshrabriti ako se kilogrami od samoga početka ne budu topili onako kako želite, a stručnjaci smatraju da ćete, što duže dojite, lakše i izgubiti kilograme.

Oslabljeni mišići nakon poroda posljedica
su rastegnute maternice
Laž! Oslabljeni mišići nakon poroda nastaju zbog dijastaze trbušnih mišića (diastasis recti), odnosno odvajanjem najudaljenijih trbušnih mišića. Kada se mišići razdvajaju, vezivno tkivo se rasteže i postaje sve tanje. Tanje vezivno tkivo nakon toga podupire organe umjesto trbušnih mišića. Kako biste trbušne mišiće vratili u formu, držite se tri osnovna pravila – kardio vježbe, kondicijske vježbe te pravilna prehrana.

Strije će zauvijek ostati vidljive
Laž! Čak 90 posto žena tijekom trudnoće uočava pojavu strija. Strije su rezultat naglog debljanja tijekom kojega se tijelo širi brže od tempa kojim se rasteže koža. Osim toga, tijekom trudnoće raste razina hormona glukokortikoida, što usporava stvaranje kolagena i elastičnih vlakana u slojevima kože. Ključ brisanja strija leži u ranom početku tretmana dok su još nove te crvene, ružičaste ili ljubičaste boje. Kako biste smanjili pojavu strija, pijte veće količine vode koja poboljšava elastičnost kože, izbjegavajte slatkiše, slane grickalice i hranu koja sadrži škrob jer uzrokuje napuhnutost i još koji kilogram više, a uživajte u agrumima bogatim vitaminom C koji je bitan za proizvodnju kolagena.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!

Napiši ovdje što ti misliš o ovoj temi