test automobila

Vozili smo Škodu Octaviju 2.0 TDI: Omiljeni model s ulaznim dizelskim motorom od 115 KS pravi je pogodak

12.07.2025 u 16:12

Bionic
Reading

Testni model ima ulazni turbodizelski motor 2.0 TDI (EU6 EA) snage 115 KS (85 kW), s najvećim okretnim momentom od 300 Nm sa 6-stupanjskim ručnim mjenačem i pogonom na prednja dva kotača. Ubrzanje od 0-100 km/h je 10,4 s, a krajnja brzina 212 km/h

Škoda je sredinom veljače 2024. godine predstavila osvježenu Octaviju, koja je dotad s preko 7,15 milijuna prodanih primjeraka daleko najprodavaniji model marke od njezinog lansiranja 1996. godine. Octavija je sada u svojoj četvrtoj modernoj generaciji, a facelift je Mk4 generacije stigao četiri godine nakon početka njezine proizvodnje. Model je i dalje dostupan kao hatchback (limuzina ili liftback) i Combi (karavan).

Pogledamo li trenutno stanje na hrvatskom tržištu novoegistriranih novih automobila, model Octavia je nakon prve polovice ove godine i najprodavaniji model među osobnim automobilima. Podaci kažu da je zaključno s mjesecom lipnjom novoregistrirano 2477 primjeraka osvježene Octavije, što je impresivnih 6 posto svih novih automobila u 2025. Slijede modeli VW T-Cross s 2074 primjeraka (5,03 posto) i Renault Clio s 1988 primjeraka (4,82 posto).

Škoda Octavia FL Selection 2.0 TDI Izvor: tportal.hr / Autor: Z.M.

Mi smo već vozili tri modela osvježene Octavije. Najprije smo na svom jednotjednom testu u studenom prošle godine imali Octaviju FL Selection 1.5 TSI DSG MHEV. Riječ je o limuzini s gotovo ulaznim pogonskim sklopom, odnosno, blagohibridnim benzinskim motorom 1.5 TSI s automatiziranim DSG mjenjačem i drugom od četiri razine opreme, uz ponešto dodatne opreme.

Potom smo na međunarodnoj dinamičkoj premijeri Octavije RS u veljači ove godine isprobali obje karoserijske izvedbe najsportskije izvedbe osvježene Octavije - limuzinu i karavan - na stazi na Grobniku. Octavia RS ima i najsnažniji pogonski agregat, novi 2.0 TSI motor snage je 265 KS (195 kW), što je povećanje od 20 KS (15 kW) u usporedbi s najsnažnijim prethodnikom i 370 Nm okretnog momenta. Uvijek dolazi u kombinaciji sa 7-stupanjskim DSG automatskim mjenjačem i pogonom sprijeda, uz krajnju brzinu koja je ograničena na 250 km/h.

Sada na testu imamo hatchback model točne oznake Octavia FL Selection 2.0 TDI, s dizelskim turbo motorom snage 115 KS (85 kW) i 6-brzinskim ručnim mjenjačem.

Što je novo kod facelift modela Octavije?

Osvježenje uključuje novi, unaprijeđeni dizajn s obnovljenim prednjim i stražnjim branicima i ažuriranom Škodinom rešetkom. Novost su i druga generacija LED Matrix prednjih svjetala, revidirana LED stražnja svjetla s animiranim indikatorima i niz novih dizajna aluminijskih naplataka.

Uz nove i održive materijale za sjedala, kontrolnu ploču i ploče vrata, 10-inčni digitalni zaslon sada dolazi kao standard na odabranim varijantama modela. Poznati virtualni kokpit od 10 inča, predstavljen prilikom lansiranja četvrte generacije Octavije, ostaje u ponudi. Infotainment zaslon od 13 inča dostupan je kao opcija po prvi put na Octaviji. ChatGPT chatbot temeljen na umjetnoj inteligenciji je standardno integriran u glasovnu pomoćnicu Lauru. Integracija ChatGPT-a u glasovnu pomoćnicu Lauru uvodi niz novih mogućnosti koje daleko nadilaze prethodne glasovne naredbe.

Intelligent Park Assist i Remote Park Assist također imaju svoju premijeru u osvježenoj Octaviji. Ponuda motora sastoji se od dva 1.5 TSI benzinska motora, opcijski dostupnih s blagom hibridnom tehnologijom, dva 2.0 TSI benzinska motora s pojačanom snagom i dva dizelaša. Izlazna snaga se kreće od 115 KS (85 kW) do 265 KS (195 kW).

U međuvremenu, u ožujku ove godine osvježena Octavia je predstavljena i s pogonom na sve kotače i za hatchback (liftback ili limuzina) i za karavanske varijante (Combi). Verzija 4×4 dolazi isključivo s 2.0 TSI benzinskim motorom snage 204 KS (150 kW), uparenim sa sedmerostupanjskim DSG mjenjačem.

Nadalje, Škoda je dodatno proširila svoj sveobuhvatni portfelj aktivnih i pasivnih sigurnosnih značajki: novi Attention & Drowsiness Assist sada koristi širok raspon podataka i parametara za procjenu ponašanja vozača. Ažurirana Octavia dolazi s do 10 zračnih jastuka

Zaključno, nova struktura asortimana sastoji se sada od četiri razine opreme – Essence, Selection, Sportline i RS – kao i devet Design Selections načina uređenja unutrašnjosti.

Vanjski dizajn, struktura i dimenzije

Osvježena Octavia ima novi prednji kraj s revidiranom Škoda maskom koji joj daje svjež izgled. Sve je prerađeno od ruba poklopca motora prema dolje, a njezine površine su sada čišće. Osvježena Octavia ima novi, dvodimenzionalni Škodin logo i natpis na vratima prtljažnika. Redizajnirane su prednje i stražnje zavjese koje povećavaju ukupnu duljinu hatchbacka i Combi karavana za devet mm.

Donji usisnici zraka, zračne zavjese i prijelazi prema prednjim lukovima kotača na prednjemj braniku redizajnirani su i daju automobilu dinamičniji izgled. Donja mrežica u braniku, primjerice, sada se proteže od jednog kuta prednjeg dijela do drugog, po uzoru na veći Superb, naglašavajući širinu automobila. Osim toga, dizajneri su prilagodili strane Škodine rešetke kako bi odgovarale visini novih prednjih svjetala.

Osnovna prednja svjetla sada standardno koriste samo LED tehnologiju. LED Matrix prednja svjetla druge generacije dostupna su serijski za razine opreme Selection (kao u našem slučaju), SportLine i na RS modelima. Ona stvaraju novi svjetlosni potpis i sadrže dva LED modula čiji je izgled poboljšan novim elementom Crystallinium.

Naglašava obrise prednjih svjetala i izgleda poput kristalnog stakla u boji. Dok se vanjski bi-LED modul koristi za kratka i duga svjetla, unutarnji modul ima 36 pojedinačnih matričnih segmenata u dva reda, 12 više nego u prethodnoj generaciji. To omogućuje još bolje osvjetljenje, dok su vozači koji dolaze u susret još učinkovitije zaštićeni kada su duga svjetla uključena.

Svjetla za maglu zamijenjena su funkcijom za sve vremenske uvjete koja optimalno prilagođava snagu svjetlosti odgovarajućim vremenskim uvjetima. Potpuno LED stražnja svjetla (uključena kao standard) dostupna su u tri verzije. Osnovna varijanta dolazi u razini opreme Essence.

Na stražnjem dijelu Octavije nalaze se nova stražnja svjetla i, naravno, natpis Škoda u novom vizualnom stilu češkog proizvođača automobila. Sada su pokazivači smjera isključivo vodoravni, dok kristalni elementi unutar svjetala više odgovaraju segmentiranom potpisu u obliku slova C. Spojler koji čine stražnja svjetla aerodinamički je optimiziran.

Stražnji branik je proširen tako da se nastavlja na bočne linije vrata i prag, a površine su općenito elegantnije, no najteže je bilo postići minimalistički izgled koji ne djeluje jednostavno i sivo. Zato vodoravno postavljeni stražnji branik koristi sofisticirane letvice, rubove, pa čak i konkavne površine. Stražnja svjetla su ugrađena u područje difuzora, pojačavajući dojam 'grljenja' obojenog dijela odbojnika. Doplatni Paket 'Chrome' na našem testnom modelu uključuje kromirane letvice oko ruba prozora. Mi smo imali i doplatni Paket SunSet koji podrazumijeva dodatno zatamnjenje stražnjih stakala vozila. Standardno smo imali el. podesiva i preklopiva vanjska zrcala u boji vozila.

Što se strukture tiče, osvježena Octavija je zadržala MQB Evo platformu Volkswagen grupe izvorne 4. generacije, koja je temelj i npr. Audija A3, Seat Leona, Cupre Formentor i VW Golfa 8.

Kad je riječ o vanjskim dimenzijama, duljina naše testne limuzinske verzije (hatchback) je narasla za 9 mm u odnosu na 4. generaciju, pa sada ona iznosi 4698 mm (baš kao i kod Combi izvedbe). Sve ostale glavne dimenzije su identične prethodnom modelu: širina 1829 mm (s otvorenim bočnim retrovizorima 2003 mm), visina 1470 mm, a međuosovinski razmak 2686 mm. Prednji prevjes je sada duljine 914 mm, a stražnji 1098 mm. Povećana dužina i širina naglašavaju samopouzdani izgled limuzine. Krug okretanja je 11,1 m.

Volumen prtljažnika limuzine je ostao na 600 litara, a kada se preklope i nasloni stražnjih sjedala (u omjeru 1/3 : 2/3) onda volumen raste do 1555 l.

Težina testne verzije je 1485 kg, a u tu težinu je uključen i vozač težine 75 kg i masa 90 posto punjenja rezervoara kao i masa dodatne opreme. Naša Octavia može vući kočenu prikolicu od 1500 kg ili nekočenu od 710 kg.

Što se kotača tiče, mi smo imali doplatne crne 17-colne (7J x17“) lakometalne naplatke 'Slagard Aero' s ljetnim gumama GoodYear Efficient Grip Performance dimenzija 205/55R17 91V. Rezervni kotač nešto manjih dimenzija 205/60R16 92V je standardan dio opreme vozila.

Naš je testni model imao doplatnu Magično crnu metalik boju karoserije.

Unutrašnjost

Ažurirana Škoda Octavia dolazi s novim dizajnom presvlaka, obloga i ploča vrata. Škoda koristi održive materijale u nekim od devet Design Selections uređenja kabine. U našem slučaju smo tako imali standardnu opciju Loft s tkaninom u kombinaciji boja crno/siva.

Crno/siva sjedala vozača i suvozača su ručno podesiva po visini, s ručnim podešavanjem lumbalnog dijela vozačkog sjedala. Imali smo i standardna grijana prednja sjedala. Mjesta straga ima sasvim dovoljno za troje odraslih.

Tu je i ambijentalno osvjetljenje interijera, preklapanje naslona stražnjih sjedala iz prtljažnika, osvjetljenje prostora za noge sprijeda i straga, dizajn sjedala i dekorativnih umetaka.

Mi smo imali i standardni Mali kožni paket, koji uključuje dvokrako višenamjensko kožno kolo upravljača.

Octavia sada dolazi s još sveobuhvatnijom standardnom opremom, uključujući samostojeći središnji 10-inčni infotainment zaslon i potpuno novi 10-inčni digitalni zaslon koji zamjenjuje analognu instrument ploču. Nadograđeni 10‑inčni virtualni kokpit ostaje kao opcija.

Prvi za seriju modela Octavia, 13-inčni središnji infotainment zaslon dostupan je kao opcija. Skupovi instrumenata i infotainment zasloni imaju redizajniranu grafiku za još intuitivniju jednostavnost korištenja.

Dvozonski Climatronic sustav standardan je na svim modelima, zajedno s novom funkcijom grijača, koja će biti dostupna kasnije. Ovo može uključiti do četiri značajke grijanja u automobilu, uključujući prednje i stražnje vjetrobransko staklo, upravljač i sjedala, pritiskom na jednu tipku izbornika.

Unutrašnjost također uključuje Phone Box s maksimalnom snagom od 15 W od razine opreme Selection naviše, koja nudi induktivno brzo punjenje pametnih telefona kao i funkciju ventilacije. USB‑C priključci sada isporučuju izlaznu snagu od 45 W i time tri puta više snage punjenja nego prije. Ukupno ih u vozilu ima pet. Tu je i standardni audio sustav s 8 zvučnika.

Nove značajke Simply Clever

Osvježena Octavia također predstavlja nove Simply Clever značajke. Kutija za pohranjivanje torbi, šalica i boca putnika na stražnjim sjedalima također je predstavljena. Opcijski držač tableta na stražnjoj strani prednjih sjedala sada je dostupan i za sportska sjedala, a strugač za led u poklopcu spremnika goriva, kao i sklopivi kišobran u prednjim vozačkim vratima sada su izrađeni od održivih materijala. Ručna četka u namjenskom pretincu u prednjim vratima također ostaje dio raspoložive opreme.

Sigurnost: Novi sustavi sigurnosti i pomoći za još učinkovitiju zaštitu

Škoda je dodatno poboljšala razinu aktivne i pasivne sigurnosti Octavije. Novi Attention and Drowsiness Assist koristi inovativni algoritam za precizniju procjenu ponašanja vozača. Sustav prati ponašanje vozača i procjenjuje njihovu pospanost. Dok je Driver Alert uglavnom analizirao podatke iz elektromehaničkog servo upravljača, Attention and Drowsiness Assist pristupa informacijama iz različitih kontrolnih jedinica vozila, kao što je Lane Assist.

Koristi inovativni algoritam za prepoznavanje kratkotrajne nepažnje (rastresenost) i dugotrajne nepažnje (umor). Otkriva odstupanja od normalnog ponašanja upravljača pri brzinama iznad 65 km/h i kontinuirano procjenjuje ponašanje vozača kako bi izvukao zaključke o njihovoj sposobnosti za vožnju. Ako sustav zaključi da je vozač umoran, aktivira vizualna i zvučna upozorenja u virtualnom kokpitu na tri razine: preporuka, upozorenje i eskalacija. Ako vozač ne reagira ni na jedno od upozorenja sustava, Emergency Assist će povući sigurnosne pojaseve i pritisnuti kočnice. Sustav zatim aktivira svjetla upozorenja, zadržava voznu traku i usporava do potpunog zaustavljanja. Konačno, Emergency Assist automatski poziva pomoć putem eCalla.

Mi smo imali i vrlo korisnu funkciju električne zaštite protiv otvaranja vrata za djecu na stražnjim sjedalima, električnu parkirnu kočnicu, Front Assist radarski nadzor prostora ispred vozila s automatskim kočenjem, što uključuje Turn Assist funkciju. Imali smo i Sustav prepoznavanja prometnih znakova i upozorenje za ispuhanu gumu.

Nadalje, tu su i Lane Assist potporu zadržavanja vozila na voznom traku; parkirni senzori sprijeda i straga, privatni sustav za poziv u nuždi – eCall; sigurnosni vijci kotača sa zaštitom protiv krađe; Tempomat i limitator brzine. Imali smo i sustav upozorenja na ispuhanu gumu.

Imali smo i nadograđeni KESSY sustav za pristup vozilu bez ključa sada automatski otključava ili zaključava vozilo čim vozač uđe ili napusti područje unutar 1,5 metara od automobila dok nosi ključ. Naš standardni KESSY sustav je bio bez funkcije alarma SAFE.

Visoka razina pasivne sigurnosti

Škoda Octavia jedno je od najsigurnijih vozila u svojoj klasi. U 2022. uspješno je ponovio svoju ocjenu od 5 zvjezdica na referentnom testu Euro NCAP za sigurnost pri sudaru, čak i pod strožim uvjetima ispitivanja.

Škoda Octavia na Euro NCAP-u Izvor: Ostale fotografije / Autor: Euro NCAP

Do deset zračnih jastuka štiti putnike u vozilu u slučaju nesreće: središnji zračni jastuk između vozača i suvozača i zračni jastuk za koljena vozača, zajedno s zračnim jastucima za vozača i suvozača, kao i prednjim bočnim zračnim jastucima i zračnim jastucima za glavu, dolaze kao standard. Stražnji bočni zračni jastuci dostupni su kao opcija.

Nova funkcija automatizirane kočnice u nuždi – pješaci straga, može pouzdanije detektirati osobe iza automobila prilikom vožnje unatrag.

Mi smo standardno imali ugrađene prednje bočne zračne jastuke i zračne zavjese.

Škoda Octavia FL Selection 2.0 TDI
  • Škoda Octavia FL Selection 2.0 TDI
  • Škoda Octavia FL Selection 2.0 TDI
  • Škoda Octavia FL Selection 2.0 TDI
  • Škoda Octavia FL Selection 2.0 TDI
  • Škoda Octavia FL Selection 2.0 TDI
    +51
Škoda Octavia FL Selection 2.0 TDI Izvor: tportal.hr / Autor: Z.M.

Dizelski pogonski sklop 2.0 TDI sa 115 KS (85 kW) i 6-brzinskim ručnim mjenajčem

Osvježena Octavia je dostupna s nizom naprednih četverocilindričnih motora – šest benzinskih i dva dizelska motora. Izlazna snaga kreće se od 115 KS (85 kW) u dvije osnovne varijante do 265 KS (195 kW) u Octaviji RS. 2.0 TSI s 204 KS (150 kW) dolazi isključivo s 4x4 pogonom na sve kotače kao standard.

Ažurirana Octavia kreće s 1.5 TSI benzinskim turbo motorom i 2.0 TDI dizelskim turbo motorom, svaki sa 115 KS (85 kW) snage i ručnim 6-stupanjskim mjenjačem.

Naš ovotjedni testni model ima ulazni turbodizelski motor 2.0 TDI (EU6 EA) snage 115 KS (85 kW) s izravnim ubrizgavanjem goriva pod visokim tlakom common-rail, s najvećim okretnim momentom od 300 Nm pri 1600-2600 okr./min. sa 6-stupanjskim ručnim mjenačem i pogonom na prednja dva kotača.

U oba 2.0 TDI motora (115 KS i 150 KS), pogon radilice s čeličnim klipovima učinkovito smanjuje gubitke topline dok u isto vrijeme povećava brzinu izgaranja. Tlak ubrizgavanja je 2200 bara, dok turbopunjač koristi varijabilnu geometriju turbine, koja osigurava optimalan tlak prednabijanja u širokom rasponu okretaja, što rezultira glatkijom karakteristikom krivulje snage. Optimizirani sustav za obradu ispušnih plinova koji smanjuje emisije dušikovih oksida (NOx) smješten je blizu motora i koristi postupak dvostrukog doziranja za ubrizgavanje AdBluea prije dva SCR katalitička pretvarača raspoređena u nizu. 

Što se performansi tiče, naš je model - iako naizgled sa skromno snagom - pokazao priličnu živahnost. Ubrzanje od 0-100 km/h je 10,4 s, a krajnja brzina iznenađujućih 212 km/h. Kad je riječ o potrošnji, ona se kreće između 4,2 i 4,6 l/100 km, dok se emisije CO2 kreću u kombiniranim uvjetima između 112-122 g/km. Svi podaci su prema WLTP ciklusu. Obujam spremnika dizelskog goriva je 45 litara, dok je spremnik AdBlue tekućine 12 litara.

Kad je riječ o ovjesu, osvježena Octavija u našem slučaju sprijeda ima MacPherson, a straga torzionu osovinu.

Za kraj, što se cijena tiče, osvježena Octavija kreće od razine Essence 1.5 TSI 115 KS 6-brzinski ručni mjenjač od 24.443 eura (Combi 25.266 eura), Selection od 27.225 eura (Combi 28.125 eura) te Sportline od 32.534 eura (Combi 33.442 eura), dok model RS kreće od 40.381 eura (Combi 41.477 eura). Naš testni model Škoda Octavia FL Selection 2.0 TDI snage 115 KS sa svom dodatnom opremom stoji do registracije koja uključuje PDV i pripadajući iznos posebnog poreza na motorna vozila 32.065,17 eura.