Pokreće ga elektromotor od 60 kW (82 KS) uz najveći okretni moment od 175 Nm. Lagani gradski automobil (1200 kg u verziji Evolution) sposoban je ubrzati od 0 do 50 km/h za samo 3,85 s i od 0 do 100 km/h u 12,1 s. Krajnja brzina je 130 km/h, a domet do 263 km (WLTP)
Sjećate li se prve generacije Renaulta Twinga? Bila je to 1992. godina kada je maleni gradski automobil iz A-segmenta duljine tek 3,43 m unio mladenačku razigranost, modularnost i nekonvencionalan dizajn - izvana i iznutra – među tada vrlo popularan segment malenih gradskih automobila. Prodano je više od 4,1 milijuna Twinga u 25 zemalja.
Danas je situacija u ovom segmentu potpuno drugačija, jer zahtjevi za povećanom sigurnošću, strožim ekološkim standardima zbog emisija CO2 ugrađenih motora s unutarnjim izgaranjem čine ovaj segment gotovo neisplativ proizvođačima. Sukladno tome i cijene malenih gradskih automobila su se i više nego udvostručile, pa niti kupci više nisu toliko zainteresirani za ovu kategoriju automobila. Isplativije im je kupiti automobil iz većeg B-segmenta, bez obzira što je prostora za manevriranje u sve gušćem gradskom prometu sve manje.
Danas A-segment u europskim okvirima čini manje od 5 posto tržišta. Ipak, vozači diljem Europe još uvijek traže subkompaktna, pristupačna vozila, dizajnirana za gradski život ili za korištenje kao drugi automobil, no ponuda na tržištu je danas vrlo siromašna.
U međuvremenu je Twingo doživio tri generacije, no proizvodnja je ukinuta 2024. godine, bez obzira što je u zadnjoj, trećoj generciji Twingo imao i potpuno električni pogon. I da, ta posljednja generacija je svoju osnovu dijelila sa Smartom u verziji ForFour EV.
Suočeni s poteškoćama usklađivanja konkurentske prednosti, usklađenosti sa standardima i modernih očekivanja kupaca, većina proizvođača se jednostavno povukla iz ovog segmenta. No Renault je nadovezujući se na svoju povijest i stručnost u malim automobilima, odlučio prihvatiti ovaj izazov i smatrati ga velikom prilikom za rast.
Kao rezultat toga, Twingo nove generacije prava je prekretnica, jer svoju reinkarnaciju vidi u obliku modernog potpuno električnog gradskog automobila koji pruža visoku vrijednost za kupce po pristupačnoj cijeni.
Koncept novog Twinga je predstavljen u sklopu Dana tržišta kapitala 15. studenog 2023. (Capital Market Day). Tada je Luca de Meo, bivši glavni izvršni direktor Grupe Renault, predstavio strategiju i srednjoročnu financijsku prognozu Amperea, prvog europskog čistog igrača u električnim vozilima i softveru. De Meo je najavio i novi Twingo, električni automobil za manje od 20.000 eura. Mi smo uživo vidjeli ovaj koncept na svjetskoj premijeri novog Renaulta 4 E-Tech electric u listopadu 2024.
Sada smo bili u Parizu i na njegovoj svjetskoj pretpremijeri, rezerviranu samo za odabrane međunarodne automobilske novinare, a proizvodna verzija Twinga E-Tech electrica je upravo danas imala i svoju pravu svjetsku premijeru. Dakle, od koncepta do serijske verzije je bilo potrebno tek dvije godine! Prvo u povijesti Renaulta, dvostruko brže od prethodnih električnih modela, ovo postignuće bilo je dio pilot projekta koji je pružao doprinos budućim projektima unutar francuske tvrtke.
Kakav je novi Twingo E-Tech electric?
Oživljavanje duha Twinga uključivalo je uzimanje DNK prve generacije i davanje jedinstvenog, suvremenog osjećaja. Vozilo ikoničnog i odmah prepoznatljivog dizajna, Twingo E-Tech electric također je izuzetno prostran i modularan, s petera vrata, dva neovisna klizna stražnja sjedala standardna u svim verzijama, preklopivim naslonom suvozačevog sjedala i još mnogo toga. Unutarnji prostor optimiziran je kako bi zadovoljio svaku potrebu, s razinom svestranosti kakva nikada prije nije postignuta za ovu cijenu.
Cilj je bio da ugljični otisak električnog Twinga E-Tech bude 60 posto manji od gradskog automobila s motorom s unutarnjim izgaranjem slične veličine. Ovo postignuće temelji se na globalnom pristupu, koji obuhvaća proizvodnju i cijeli životni ciklus vozila.
Ovaj projekt u potpunosti je u skladu sa strategijom koju je Renault usvojio za kombiniranje industrijskih performansi s tehnološkim inovacijama i ekološkom odgovornošću. Na drugom kraju proizvodnog lanca, 75 posto kupaca električnog Twinga E-Tech udaljeno je manje od 1000 kilometara od tvornice, što također smanjuje logističke troškove i ugljični otisak vozila.
Izgrađen za tihu vožnju s nultom emisijom i vrhunskom tehnologijom, Twingo E-Tech electric dolazi s pomoćima za vožnju koje se obično nalaze u višim segmentima tržišta, kao i s multimedijskim sustavom OpenR Link s ugrađenim Googleom – prvi put u ovom segmentu.
Renault želi učiniti električne automobile lakšim za vožnju i potaknuti više ljudi da pređu na ovaj automobil. Idealno dimenzionirana LFP baterija (domet WLTP-a do 263 km) kombinirana je s živahnim, laganim motorom od 60 kW (82 KS). Twingo E-Tech electric savršen je za vožnju u gradovima i okolici, gdje funkcija One Pedal olakšava svakodnevne prometne gužve. Konačno, konkurentne cijene ostaju prioritet: Twingo E-Tech electric biti će lansiran po cijeni ispod 20.000 eura (bez državnih subvencija). Čak će se i verzije s najvišom specifikacijom prodavati po atraktivnoj cijeni.
Još praktičniji i prikladniji nego prije, Twingo E-Tech electric postavlja nove standarde za A-segment, a istovremeno ostaje vjeran pionirskom duhu Renaulta i originalnog Twinga.
Proizveden u tvornici u Novom Mestu u Sloveniji (kao i druga i treća generacija), Twingo E-Tech electric bit će lansiran početkom 2026. godine.
Pojednostavljenje: jasna strategija
Nedavna iskustva pokazala su da previše složena ponuda usporava proizvodnju bez pružanja opipljivih koristi za kupca. Električni Twingo E-Tech usvaja drugačiji pristup, prilagođen prije svega učinkovitosti. Na primjer, prilikom lansiranja isporučivat će se s izborom od samo četiri boje karoserije (crna, crvena, zelena i žuta), u usporedbi s desetak prethodno dostupnih. Oprema je pojednostavljena, a tehnički sustavi optimizirani.
Još jedan specifičan primjer ilustrira ovaj pristup: dok je Mégane E-Tech electric imao jedanaest različitih klima uređaja, nudeći kupcima u konačnici samo dva izbora – ručni ili automatski – Twingo E-Tech electric primijenio je pojednostavljeno rješenje od samo faze dizajna. Ova strategija smanjuje industrijsku složenost uz zadržavanje komercijalne privlačnosti.
Vanjski dizajn i dimenzije
Twingov nestašan i privlačan karakter prve generacije simbolizirale su njegove razigrane, zakrivljene, izražajne linije, veselo lice i nestašan izgled. Sve su te značajke prenesene i ažurirane u Twingu E-Tech electric, automobilu dizajniranom da nalikuje mjehuriću energije, s interijerom koji također odražava veselu vibru ovog automobila.
Od svog cjelokupnog izgleda do mnogih detalja, Twingo E-Tech electric je izravni potomak Twinga prve generacije. I to se vidi jednom kada prvi puta uživo ugledate novi Twingo E-Tech electric. Jednodijelna karoserija s razigranim, izražajnim izgledom i dalje je prisutna, ali sa suvremenijim osjećajem, čišćim linijama i značajkama naprednog tehničkog dizajna, poput prednjih svjetala. Ali ima isti stav i isti jedinstveni karakter kao i automobil koji je revolucionirao svoj segment 1990-ih. Svaka linija i svaka krivulja osmišljeni su kako bi potaknuli emocije i unijeli osmijeh u gradski život. A to ne smijemo zaboraviti na optimiziranu aerodinamiku koju ilustrira spušteni poklopac motora. I da, nije moguće otovoriti prednju haubu, već je samo moguće posebnim ključem otvoriti maleni plastični poklopac na haubi za dolijevanje tekućine za pranje prednjeg i stražnjeg stakla.
Lako je prepoznati aluzije na dizajn originalnog Twinga, poput oblika prednjih svjetala i rešetke, otvora za zrak gore lijevo na poklopcu motora i tipke za svjetla za upozorenje na opasnost. Twingo E-Tech electric također ima veseo, nestašan osjećaj, simbolizirajući njegov sunčani karakter.
Kako bi Twingo E-Tech electric ostao u svom vremenu, dizajneri su se poigrali i s proporcijama vozila. Iako je duljina kompaktna s 3,79 metara, međuosovinski razmak produžen je na 2,49 metara. To je omogućilo da se kotači - sada povećani na promjer od 640 mm i prikladni za gume veličine do 18 cola - izmaknu na sva četiri kuta karoserije.
Sve to automobilu daje veću osobnost i snažniju prisutnost na cesti. Preciznije, nejgove vanjske dimenzije su sljedeće: duljina 3789 mm, širina 1720 mm, visina 1491 mm, međuosovinski razmak 2493 mm, prednji prevjes 743 mm, stražnji prevjes 553 mm, visina od podloge 143 mm (neoptereće) i minimalno 117 mm natovaren. Krug okretanja je 9,87 m.
Lučna dnevna svjetla daju Twingu E-Tech electric veseo, ekspresivan izgled, naglašavajući njegovu prijateljsku osobnost i dodajući suvremeni dodir s potpuno LED tehnologijom. Unutar tih lukova, umetak u boji karoserije ponavlja nijansu karoserije, odmah iznad prednjih svjetala, čiji crni okvir daje im još moderniji izgled. Poput stražnjih svjetala, koja imaju isti oblik polumjeseca i punu LED tehnologiju, ova svjetla ostaju upaljena cijelo vrijeme - čak i kada su prednja svjetla isključena - čineći automobil odmah prepoznatljivim.
I ovdje, u izravnom znaku Twinga prve generacije, rešetka stvara suptilan osmijeh, dok na uglu prikazuje ime automobila. Meke, ali asertivne linije branika daju električnom Twingu E-Tech samouvjeren gradski stav. Donji dio sadrži diskretne usisnike zraka, oblikovane ne samo da ispune svoju funkciju već i da pojednostave ukupni tok.
Donja rešetka branika ima duguljasti uzorak koji se ponavlja na prednjim i stražnjim štitnicima branika, kao i na brojnim unutarnjim značajkama i na kotačima.
U profilu, pogled privlače dinamične, suvremene proporcije automobila, kao i dvoja stražnja vrata. Konfiguracija koja ne utječe na ukupni tok karoserije. Linije dizajna su čiste, ali s praktičnim gradskim funkcionalnostima. Stražnje staklo ima karakterističan duguljasti oblik mnogih značajki električnog Twinga E-Tech, dok odsutnost vidljivih brtvi na prozorima dodaje dašak elegancije koji se rijetko viđa u ovom segmentu.
Stražnji kraj električnog Twinga E-Tech dobiva moderniji izgled, ali je i dalje prepoznatljiv, s nježnim, razigranim linijama i prepoznatljivom značkom koja oživljava kultnu 'Twingo abecedu' u suvremenom i drskom stilu. Konture stražnjeg stakla i male peraje iznad crnog luka svjetala dodaju osobnost stražnjem kraju, a istovremeno optimiziraju aerodinamiku. Unutar stražnjih svjetala u obliku luka, crna traka skriva stop svjetla, pokazivače smjera, svjetlo za vožnju unatrag (desno) i svjetlo za maglu (lijevo).
Electrični Twingo E-Tech ima 16-colne kotače s ukrasima, obje verzije, evolution i techno. U oba slučaja, mogu se zamijeniti 18-colnim aluminijskim kotačima s dijamantnim rezom kao opcijom. Različiti ukrasi i kotači nose imena dječjih igara koje odražavaju duh automobila: Domino i Diabolo u 16-colnoj verziji, Mikado i Reverso u 18-icolnoj verziji. Svi su opremljeni gumama dimenzija 195/60 R16 i 205/45 R18.
Boje koje naglašavaju karakter vozila
Boja je još jedna ključna komponenta Twingove osobnosti. Twingo E-Tech električni bit će lansiran u četiri boje: Absolute Red crvena, Absolute Green zelena, Mango Yellow žuta i Starry Black crna. Svaka boja naglašava karakter vozila, interagirajući sa svjetlom kako bi mu dala snažniju prisutnost. Dizajneri su se usredotočili na svaki odraz i sjenu, od suptilnog modeliranja krila do oblika stražnjih lukova, kako bi kompaktnim linijama unijeli dubinu i energiju. Posebno bismo trebali spomenuti Absolute Green zelenu, točnu kopiju boje predstavljene 2023. – razvijenu u rekordnom roku – na izložbenom automobilu za ovaj novi Twingo E-Tech electric.
'Naš glavni cilj pri dizajniranju ovog modernog Twinga bio je ponovno uhvatiti smjeli duh prve generacije, kompaktnu siluetu s jednom kutijom, prostranu i modularnu unutrašnjost s razigranim, nestašnim karakterom koji je definirao prvu generaciju. Twingo E-Tech electric je svijetao i veseo, sa zaobljenim linijama i ogromnim, nestašnim očima koje mu daju živahnu osobnost i jedinstven karakter u automobilskom krajoliku. Više od samog vozila, on je pravi suputnik. Prvak svakodnevnog života, sposoban svako putovanje pretvoriti u trenutak zabave.' Paula Fabregat-Andreu, direktorica dizajnerskog projekta, Ampere.
Unutrašnjost
Kabina Twinga E-Tech electric također izražava veselu vibru i optimizam inspiriran ovim vozilom. Taj osjećaj je odmah vidljiv u cilindričnom dizajnu šarene nadzorne ploče, koja izgleda kao da lebdi u prostoru, stvarajući osjećaj otvorenosti. U središtu nadzorne ploče, ikonična crvena tipka za svjetla za upozorenje na opasnost dobiva prozirno kućište za moderniji izgled.
Unutrašnjost također uključuje druge aluzije na duh Twinga. Izvorni slogan Twinga 'A vous d'inventer la vie qui va avec' (na vama je da izmislite život koji će ga pratiti) može se vidjeti na remenima koji se koriste za pomicanje stražnjih sjedala, dostupnih iz prtljažnika, kao i na remenima koji se koriste za preklapanje stražnjih sjedala iz putničkog prostora. Poruka 'Ouvert d’esprit' (otvorenog uma) vidljiva je na unutarnjoj strani vrata prtljažnika.
Dvostruki horizontalni OpenR zaslon daje unutrašnjosti električnog Twinga E-Tech suvremeni izgled. Sve verzije imaju istu konfiguraciju: 7-inčnu digitalnu instrumentnu ploču okrenutu prema vozaču za informacije o vožnji i 10-inčni središnji multimedijski zaslon.
Ovi zasloni nisu samo funkcionalni: oni oživljavaju kabinu razigranom grafikom i animacijama posebno razvijenim za Twingo, pretvarajući svaku interakciju u trenutak užitka. Zabava počinje pozdravnom melodijom kada uđete. Uz originalnu glazbenu podlogu razvijenu u suradnji s Jean-Michelom Jarreom, oba zaslona pozivaju vas u mjehurić optimizma.
Poput Twinga prve generacije, Twingo E-Tech electric ima veselu unutrašnjost s duguljastim crtama koje su usklađene s bojom karoserije. To je slučaj, na primjer, s bočnim ukrasima na prednjim vratima (sve verzije) i letvicom na instrumentnoj ploči okrenutom prema suvozaču (techno verzija, bijela samo na evolution verziji).
Imajte na umu da bočni ukras na prednjim vratima nije zaseban dio; dio je karoserije obojene istovremeno s karoserijom. Kako bi istaknuli ovu značajku na panelima vrata, dizajneri i inženjeri postavili su ručku na kraj naslona za ruke, odmah ispod prstiju putnika.
Osjetila se stimuliraju ne samo melodijom dobrodošlice s vizualnim i zvučnim efektima, već i materijalima odabranim za Twingo E-Tech electric i detaljima dizajna interijera. U Evolution verziji, svjetlost koju stvara instrumentna ploča s bijelim ukrasima u kontrastu je s crnom tkaninom na naslonima i jastucima sjedala, s bijelim mikropikselima i sivim gornjim šavovima. U techno verziji, obloga armaturne ploče iste je boje kao i karoserija, dok su sjedala presvučena tkaninom s efektom vriježa koja prelazi iz sive u crnu, s crvenim gornjim šavovima. Istovremeno, obloga stropa prikazuje slova nove Twingo abecede.
Twingo E-Tech Electric dolazi s prvom serijom šarenih dodataka, osmišljenih za stvaranje svijetle, vesele atmosfere u unutrašnjosti, doprinoseći osobnosti automobila.
Na isti način kao i kod Renaulta 5 i Renaulta 4 E-Tech electric, Twingo E-Tech electric ima 'e-pop mjenjač' u obliku ruža za usne, što korisnicima omogućuje personalizaciju vrha ručice mjenjača na techno verziji. U ovom slučaju, prikazuje znakove nove Twingo abecede, u srebrnoj, crvenoj ili zelenoj boji.
Ta slova također dodaju dašak boje podnim prostirkama, dok prostirke konzole – također u bijeloj, crvenoj ili zelenoj boji – pružaju dekorativni završetak prostora za pohranu između dva prednja sjedala. Istovremeno, dostupna je zaštitna navlaka za karticu za pristup bez upotrebe ruku u bojama karoserije: Absolute Green zelena, Absolute Red crvena ili Mango Yellow žuta.
Iako je Twingo E-Tech Electric vozilo A-segmenta po svojim dimenzijama, otisku i agilnosti, nudi unutarnji prostor vozila B-segmenta. Modularan i praktičan sa svojim pretincima za odlaganje i domišljatim dodacima – nekima naslijeđenim od originalnog Twinga – idealan je za olakšavanje života u gradskoj džungli.
Mali izvana, ali velik iznutra
Dug samo 3,79 metara, Twingo E-Tech electric idealan je za vožnju i parkiranje u gradu. S krugom okretanja od samo 9,87 metara, također je agilno vozilo, koje s lakoćom obavlja polukružna okretanja i druge gradske manevre.
Unutra, međutim, ima dimenzije automobila iz sljedećeg segmenta, posebno straga gdje putnici dobivaju prostora za koljena do 160 mm. Također postavlja standard u svojoj klasi sa širinom ramena od 1305 mm i kapacitetom prtljažnika do 360 litara (305 dm3 VDA).
Tajnu ovog velikodušnog unutarnjeg prostora nije teško pronaći: klizna stražnja sjedala. Naslijeđena od Twinga prve generacije, ova je funkcija optimizirana kako bi bila još korisnija. Sve verzije Twingo E-Tech electric imaju dva neovisna stražnja sjedala, od kojih se svako pomiče naprijed i natrag za 17 cm. Putnici tako mogu dati prednost prostoru za putnike ili kapacitetu prtljažnika za cijeli red ili samo za jedno sjedalo. Imajte na umu da klizni mehanizam radi i straga i iz prtljažnika.
Twingo E-Tech electric je vozilo s 5 vrata i četiri 'prava' sjedala za odrasle. A kako bi se optimizirala posturalna udobnost, putnici straga mogu nagnuti ili podići naslone sjedala u tri različita položaja.
Opet, radi optimizacije modularnosti, nasloni dvaju stražnjih sjedala mogu se pojedinačno preklopiti jednostavnim povlačenjem jezička na vanjskoj strani sjedala. U ovoj konfiguraciji, kapacitet tereta prelazi 1000 litara. Štoviše, korisnici također mogu preklopiti naslon suvozačevog sjedala. Ova konfiguracija značajno povećava duljinu tereta na dva metra, dovoljno za prijevoz predmeta za koje nikada ne biste očekivali da stanu u tako mali automobil!
Uz funkciju pomicanja stražnjih sjedala prema naprijed radi povećanja nosivosti, prtljažnik električnog Twinga E-Tech uključuje i druge značajke za jednostavno korištenje. Prostor za pohranu ispod poda od 50 litara – idealan za pohranu kabela za punjenje – otvara se kroz ojačanu prostirku s dvostrukim otvorom. Kao rezultat toga, ostaje dostupan s jedne strane čak i kada je druga zauzeta nekim predmetom ili komadom prtljage, na primjer.
Gradski život uključuje držanje svih vrsta malih predmeta na dohvat ruke (telefon, ključevi, parkirna karta ili čak dezinficijens za ruke), a električni Twingo E-Tech dorastao je izazovu. Unutrašnjost uključuje više od desetak otvorenih, lako dostupnih prostora za pohranu, ukupno do 19 litara.
Sprijeda se, na primjer, nalazi središnja konzola od 3,6 litara, uobičajeni pretinci u vratima (2 x 1,8 litara) i pretinac u visini ruke na središnjoj konzoli za odlaganje telefona, na primjer. Ovaj pretinac opremljen je genijalnim rubom na armaturnoj ploči, okrenutim prema suvozaču, za manje predmete.
Putnicima straga dostupni su i drugi pretinci za pohranu. A s džepovima na stražnjoj strani prednjih sjedala imaju pristup čak šest litara prostora za pohranu.
Dostupna je i druga paleta dodataka koja nudi izbor mogućnosti pohrane za svakoga. Uključuju malu, zatvorenu, šarenu kutiju dizajniranu da stane u prostor za pohranu između prednjih sjedala i poklopac za skrivanje svakodnevnih predmeta koji se tamo nalaze. Ovaj prostor također može sadržavati 3D printane pregrade, za moguću upotrebu kao držači za limenke i boce. Sve u bijeloj, crvenoj ili zelenoj boji. Popis također uključuje inovativni središnji naslon za ruke u obliku jastuka, postavljen između prednjih sjedala gdje služi i kao zatvorena kutija za pohranu.
Po prvi put u Renaultovoj ponudi u Europi, Twingo E-Tech electric je dostupan s unaprijed ugrađenim sidrišnim točkama oko vozila za pričvršćivanje nekih YouClip dodataka (otprije poznatih iz Dacije!). Sprijeda, na primjer, 3D printani USB ili kabel za slušalice, sklopiva torba za kupovinu, kuka za torbicu i tako dalje. U prtljažniku se isti sustav može koristiti za vješanje torbe za kupovinu, platnene navlake za prtljagu koja se rola ili malog LED svjetla.
Najbolje električno iskustvo A-segmenta
Postavljajući primjer jednostavnom ponudom koja odražava potrebe korisnika, električni Twingo E-Tech dolazi s pristupačnim električnim tehnologijama dimenzioniranima prema zahtjevima i nizom usluga idealnih za vožnju u gradu. Korisnici imaju pristup ekosustavu koji doprinosi lakšem upravljanju i svakodnevnoj vožnji, potičući prelazak na električnu tehnologiju.
Isprobana i testirana platforma
Električni Twingo E-Tech electri se temelji na platformi AmpR Small, poznatoj po svojoj agilnosti i performansama. Za ovaj projekt prilagođena je gradskoj upotrebi, a također i za optimizaciju troškova. Prednja osovina identična je Renaultu 5 i Renaultu 4 E-Tech electric, dok je stražnja osovina s višestrukom vezom (Multi-link) zamijenjena fleksibilnom osovinom temeljenom na postavkama Captura.
Najprikladnija kombinacija motora/baterije
Električni Twingo E-Tech electric pokreće kompaktan, lagani elektromotor od 60 kW (82 KS) uz najveći okretni moment od 175 Nm. Lagani gradski automobil (1200 kg u verziji Evolution) ne zahtijeva ništa veće ili snažnije: sposoban je ubrzati od 0 do 50 km/h za samo 3,85 sekundi i od 0 do 100 km/h u 12,1 s. Krajnja brzina je ograničena na 130 km/h.
Optimiziran za učinkovitost, motor je podržan fino podešenom aerodinamikom: CdA od 0,656, podna obloga, peraje na stražnjim svjetlima itd. To je omogućilo optimizirani iskoristivi kapacitet baterije od 27,5 kWh s dometom do 263 km na temelju WLTP standarda. Kao rezultat toga, Twingo E-Tech electric idealno je prilagođen svojoj potencijalnoj bazi kupaca (35 km dnevno u prosjeku).
Ova baterija od 27,5 kWh koristi LFP (litij-željezni fosfat) tehnologiju. Unatoč nižoj gustoći energije od NMC (nikal-mangan-kobalt) tehnologije, LFP nudi idealan omjer cijene i dometa za gradski automobil. Tehnologija Cell-to-pack omogućila je optimizaciju gustoće energije u odnosu na veličinu i težinu baterije, kako bi se izbjegla ugrožavanje učinkovitosti, a također i smanjenje troškova baterije za 20 posto.
Svi ovi čimbenici igraju ključnu ulogu u našoj sposobnosti da razvijemo automobil koji je i pristupačan za kupnju i ekonomičan za korištenje, sposoban zamijeniti vozilo s motorom s unutarnjim izgaranjem u istoj klasi.
Programabilni sustav predgrijavanja unutrašnjosti za hladno vrijeme dostupan je i putem nove aplikacije My Renault, osigurava da je vozilo toplo i odmrznuto pri pokretanju, a istovremeno štedi energiju baterije dok se vozilo puni.
Optimizirano punjenje za dom
Gradski automobil poput električnog Twinga E-Tech obično se puni kod kuće preko noći ili na poslu tijekom dana. Niti jedan slučaj ne zahtijeva prekomjernu snagu punjenja, posebno s obzirom na kapacitet baterije (27,5 kWh iskoristivo).
Iz tog razloga, sve verzije električnog Twinga E-Tech standardno se isporučuju s AC punjačem od 6,6 kW. Uz 5-metarski kabel Mode 3, idealan za zidne utičnice, puni bateriju od 10 do 100 posto za samo 4 sata i 15 minuta (procijenjene brojke čekaju homologaciju).
Kupci koji planiraju koristiti svoj električni Twingo E-Tech izvan urbanih područja, na udaljenosti dulje od jednostavnih svakodnevnih putovanja na posao, mogu nabaviti opcionalni paket 'Advanced Charge', dostupan sa svim verzijama. To povećava snagu punjenja izmjeničnom strujom na 11 kW, a uključuje i DC punjač od 50 kW.
U ovom slučaju, punjenje izmjeničnom strujom od 10 do 100 posto traje samo 2 sata 35. Na brzoj DC stanici za punjenje, baterija se puni od 10 do 80 posto za samo 30 minuta.
Kako bi ovaj izbor bio dostupan svima, paket 'Advanced Charge' bit će ponuđen po atraktivnoj cijeni.
V2L i V2G: prednosti dvosmjernog punjenja
S paketom 'Advanced Charge', električni Twingo E-Tech isporučuje se s dvosmjernim AC punjačem od 11 kW. To uključuje funkciju V2L (vehicle-to-load) za spajanje uređaja od 220 V na bateriju vozila snage do 3700 W pomoću adaptera za napajanje do objekta.
Druga funkcija koju nudi dvosmjerni punjač je V2G (vehicle-to-grid), za vraćanje električne energije u mrežu i smanjenje troškova punjenja kod kuće. Na taj način, Twingo E-Tech electric postaje igrač u energetskom ekosustavu.
Usluga Mobilize Power V2G pokrenuta je u Francuskoj u listopadu 2024. Za rad je potrebna punionica koja je također dvosmjerna. Punjač Mobilize PowerBox Verso isporučuje do 22 kW izmjenične struje (AC). Komunicirajući s Twingo E-Tech electric i oblakom, puni bateriju ili vraća električnu energiju u mrežu, ovisno o zahtjevima za punjenjem baterije, kućnim potrebama i poticajima s energetskog tržišta i javne mreže. Dio korisničkog iskustva, punionica Mobilize PowerBox Verso prodaje se i financira uz Twingo E-Tech electric kod prodajnih mjesta, uz podršku Mobilize Power Solutions, koji će je također instalirati.
Daljnji preliminarni zahtjev je poseban ugovor o električnoj energiji koji prodaje Mobilize. Temeljen na tehnološkom partnerstvu s tvrtkom The Mobility House, ovaj ugovor jamči zelenu energiju, a istovremeno omogućuje korisnicima monetizaciju energije koja se vraća u mrežu putem automatizirane kontrole dvosmjernog punjenja. Tarifa za ovu električnu energiju konkurentna je kao i referentna tržišna cijena, a kupci primaju plaćanje za prodanu električnu energiju.
S tehnološkom završnom obradom, Twingo E-Tech electric dobiva funkciju One Pedal koja je prvi put uvedena prije nekoliko mjeseci na Renaultu 4 E-Tech electric, a trenutno se uvodi i u ostale modele u ponudi.
Ovaj četvrti način regenerativnog kočenja aktivira se pomoću ručica na upravljaču, poput prva tri. Funkcija One Pedal maksimizira regenerativno kočenje kada vozač otpusti papučicu gasa. Vozilo usporava i zaustavlja se bez da vozač pritisne kočnicu. Posebno korisna u prometnim gužvama i na znakovima stop ili crvenom svjetlu, ova funkcija doprinosi glatkijoj vožnji u gradskom prometu.
Način rada One Pedal automatski se deaktivira unatrag kako bi se održalo puzanje, tj. mogućnost glatkog kretanja unatrag samo pomoću papučice kočnice. To vozaču olakšava parkiranje. Funkcija One Pedal automatski se ponovno aktivira pri brzinama iznad 12 km/h.
S evolution završnom obradom, vozač može odabrati aktiviranje načina rada B putem ručice mjenjača kako bi povećao razinu regeneracije.
Moj Renault: aplikacija za upravljanje svime
Aplikacija za pametne telefone – Moj Renault – olakšava daljinsko upravljanje i kontrolu svih funkcija povezanih s dvosmjernim punjenjem, nastojeći još jednom optimizirati troškove i održati pravu razinu mobilnosti. Korisnici jednostavno određuju sljedeće vrijeme polaska i potrebnu razinu napunjenosti baterije. Dok je vozilo povezano, nikada neće pasti ispod minimalnog sigurnosnog praga koji je postavio korisnik.
Putovanja bez stresa s Google kartama i njegovim električnim funkcijama
Kao dio OpenR Link sustava s ugrađenim Googleom, planer ruta za električna vozila na Google kartama predlaže najbolju rutu s potrebnim stanicama za punjenje, na temelju dostupnosti i karakteristika stanica, kao i pružatelja usluge punjenja. Ovaj softver usavršen je povratnim informacijama korisnika drugih modela u električnoj ponudi Renault E-Tech.
Planer ruta kontinuirano planira i optimizira najbržu rutu za putovanja koja zahtijevaju stanice za punjenje. Za predviđanje dometa vozila uzima u obzir lokaciju stanica za punjenje, promjene u podacima vozila (potrošnja, domet itd.) i vanjsku temperaturu. Također uzima u obzir tehničke postavke automobila i preferencije vozača (snaga punionice, način plaćanja itd.) te omogućuje vozaču da odluči o potrebnoj razini napunjenosti baterije po dolasku na odredište (između 10 i 50%). Istovremeno, osigurava da je baterija na idealnoj temperaturi kad god se automobil zaustavi radi punjenja, za maksimalnu učinkovitost. Rutiranje se kontinuirano optimizira kako bi se uzele u obzir promjenjive vrijednosti parametara. Štoviše, vozači sada mogu ponovno izračunati svoju rutu, bez povratka na izvorni plan, ako odluče napraviti promjene u svom putovanju.
Cilj je olakšati svako putovanje i pružiti najviše standarde udobnosti u električnoj vožnji. Istovremeno, radi optimizacije funkcije planiranja, Google karte se ažuriraju u prosjeku jednom ili dvaput mjesečno.
Reno, avatar s električnim znanjem
Virtualni suputnik već prisutan u Renaultu 5 i Renaultu 4 E-Tech electric, Reno avatar se može pronaći i u Twingu E-Tech electric. Kao avatar sa stvarnom osobnošću, Reno utjelovljuje humaniziranu tehnologiju. Podržava vozače i komunicira s njima kroz cijelo njihovo korisničko iskustvo, kako unutar tako i izvan automobila.
U vozilu, Reno avatar igra ulogu virtualnog kopilota. Svojim stručnim znanjem može kontrolirati mnoge funkcije vozila vezane uz vožnju i punjenje. Sposoban je reagirati na glas vozača. Također može biti proaktivan, predlažući nove postavke kada se promijene uvjeti vožnje: na primjer, prebacivanje na Eco način rada u pravo vrijeme ili postavljanje klima uređaja na 'automatski' način rada ako postoji opasnost od zamagljivanja prozora.
Reno avatar je stručnjak za električna vozila, sposoban odgovoriti na sve vrste pitanja i poduzeti praktične mjere. Na primjer, mogli biste pitati: 'Hej Reno, zakaži punjenje za sutra u 8 ujutro' ili 'Hej Reno, kako da zaustavim punjenje?'. Kako bi olakšao svakodnevni život, Reno je također programiran da odgovori na 200 najčešćih pitanja kupaca, na primjer: 'Hej Reno, kako mogu postaviti Bluetooth vezu' ili 'Hej Reno, kako mogu provjeriti tlak u gumama?' itd.
Na kraju, integracijom aplikacije umjetne inteligencije Chat GPT u verziji 4o-mini, Reno avatar također može pružiti lako razumljive odgovore na mnoga opća znanja.
Izvan automobila, Reno je dostupan i na aplikaciji za pametne telefone 'Hello Reno'. Niz video tutorijala pomaže korisnicima da saznaju više o ključnim funkcijama automobila, na primjer. Nastavljajući njegovati vezu između kupca i marke, Reno nastoji biti ambasador za Twingo E-Tech electric i za električne automobile općenito na zabavan način.
Ograničeno održavanje
Lakše iskustvo vožnje električnog vozila također znači da se ne morate brinuti o održavanju vozila, čak ni o rutinskim zadacima. Sve se odvija putem mreže, na temelju preporučenog ciklusa održavanja, na primjer tri godine za kočionu tekućinu i šest godina za rashladnu tekućinu. Korisnik može nadolijevati samo tekućinu za pranje vjetrobranskog stakla. Spremniku se pristupa kroz jedan od tri lažna usisnika zraka u poklopcu motora, pomoću posebnog alata koji se nalazi u kompletu za napuhavanje u prtljažniku.
Korisne tehnologije za lakši život
Sve verzije Twinga E-Tech electric opremljene su povezanim multimedijskim sustavom i kompatibilne su s Android Auto i Apple CarPlay, žičnim ili bežičnim. Visoko hvaljeni OpenR Link sustav s ugrađenim Googleom prvi put se pojavljuje u vozilu A-segmenta s vrhunskom techno završnom obradom. To još jednom pokazuje da Twingo E-Tech electric ide dalje u olakšavanju života korisnicima, s nizom korisnih tehnologija podržanih sustavima za pomoć u vožnji, prvenstveno namijenjenima gradskom prometu i parkiranju.
OpenR Link s ugrađenim Googleom: osnovni multimedijski sustav
Sada ključna značajka Renaultove ponude, multimedijski sustav OpenR Link s ugrađenim Googleom prvo je stigao u C-segment s električnim Méganeom E-Techom i Australom, prije nego što je postao neophodan u D-segmentu s Rafaleom i Espaceom, a potom i u B-segmentu s Cliom, Capturom, Renaultom 5 i električnim Renaultom 4 E-Tech. Danas debitira u A-segmentu u istom obliku – tj. bez smanjenja funkcija – na električnom Twingu E-Tech, gdje će nastaviti pružati neusporedivo glatko upravljanje koje ga je učinilo tako uspješnim. Jednostavan i intuitivan, koristi se na isti način kao i tablet, bilo dodirom ili glasovnim upravljanjem s ugrađenim glasovnim asistentom.
Korisnici dobivaju pristup širokom rasponu Google usluga koje će se nastaviti razvijati u budućim mjesecima i godinama. OpenR Link s ugrađenim Googleom također nudi pristup Google kartama, glasovnim naredbama Google Assistanta i mnoštvu aplikacija (100 ili više, ovisno o zemlji) putem kataloga Google Play. Sve verzije uključuju dva USB-C priključka za povezivanje i punjenje pametnog telefona ili multimedijskog uređaja.
ADAS - napredni sustavi pomoći u vožnji
S 24 dostupna sustava pomoći vozaču (ADAS), Twingo E-Tech electric prepun je tehnologija, od kojih su mnoge preuzete iz viših segmenata tržišta i prvenstveno su namijenjene gradskoj upotrebi. Dostupni su kao dio opcijskog paketa 'Parking & Safety'.
Čak 12 prednjih, bočnih i stražnjih senzora može se kombinirati s funkcijom parkiranja bez upotrebe ruku (prvi put u segmentu) kako bi se parkiranje olakšalo. Za jednostavno pronalaženje parkirnog mjesta, vozači se mogu osloniti na funkciju pretraživanja parkirnog mjesta uključenu u OpenR Link sustav s ugrađenim Googleom.
Nakon parkiranja, putnici mogu sigurno napustiti vozilo uz upozorenje na siguran izlazak putnika, koje radi i za putnike sprijeda i straga, s obje strane vozila. Za ponovno kretanje, funkcija upozorenja na promet iza vozila automatski upozorava vozača na vozilo, motocikl ili bicikl koji se približava. A ako vozač ne vidi zaustavljenog pješaka ili stup, što dovodi do rizika od sudara tijekom manevara, vozilo automatski koči ako vozač ne reagira, uz pomoć automatskog sustava kočenja u nuždi stražnjim vozilom.
Raspon dostupnih pomoći u vožnji također uključuje prepoznavanje prometnih znakova, održavanje vozne trake, prednje senzore s održavanjem vozne trake u nuždi, upozorenje na mrtvi kut i adaptivni tempomat.
Obratite pozornost na funkciju lijevo od upravljača – My Safety Switch – koja omogućuje vozačima da aktiviraju ili deaktiviraju svoje željene postavke za najmanje pet ADAS sustava istovremeno, pritiskom na gumb. Ovi personalizirani odabiri vrše se putem postavki na multimedijskom zaslonu.
Sigurnost kao prioritet uz program Human First
Rješavanjem glavnih uzroka nesreća – posebno prebrze vožnje (30%) i pospanosti (20%) – program Human First ima za cilj pragmatično i učinkovito djelovati na stvarne stope nesreća, pružajući konkretnu podršku svakom vozaču, a ne samo opremanje vozila sigurnosnim značajkama.
Pokrenut 2023. godine, ovaj program omogućuje Renaultu da poboljša sigurnost vozača, putnika i drugih sudionika u prometu diljem svijeta, kroz niz tehnoloških napredaka. Twingo E-Tech electric dolazi s patentiranom Fireman Access tehnologijom za brzo punjenje baterije u slučaju požara i QRescue, QR kodom koji olakšava rad vatrogasaca. Twingo E-Tech electric već je usklađen s budućim standardom GSR2.3. Isporučuje se s naprednim sustavom za nadzor vozača koji koristi unutarnju kameru u lijevom stupu vjetrobranskog stakla za otkrivanje umora ili ometanja vozača.
Uloženi su značajni napori kako bi se zadovoljili najviši standardi pasivne sigurnosti, od strukturne otpornosti u slučaju udara do strukturnih poprečnih nosača poda platforme, posebno dizajniranih za zaštitu baterije.
Twingo E-Tech Electric standardno se isporučuje sa šest zračnih jastuka u svim verzijama. Dva prednja zračna jastuka su prilagodljiva kako bi se ograničile ozljede. Senzori položaja na nosačima vozačevog i suvozačevog sjedala prilagođavaju silu aktiviranja zračnih jastukakako bi odražavao morfologiju putnika.
Na taj način, Twingo E-Tech electric slijedi stope Renaulta 5 i Renaulta 4 E-Tech electric, sa standardima iz viših segmenata tržišta.
Safety Score i Safety Coach: personalizirani savjeti i trikovi za odgovorniju vožnju
Kako bi pružio podršku vozačima i smanjio rizik od nesreća, Twingo E-Tech electric opremljen je dvama sigurnosnim pomagalima pod nazivom Safety Score i Safety Coach (dobitnik nagrade za inovacije u sigurnosti na cestama 2024.).
Safety Score procjenjuje stil vožnje analizirajući podatke o brzini, održavanju trake, održavanju razmaka i budnosti pomoću kamere naprednog sustava za praćenje vozača.
Na kraju svake vožnje prikazuje Safety Score od 0 do 100, dok Safety Coach pruža personalizirane savjete za sigurno poboljšanje stila vožnje.
Istovremeno, Safety Monitor widget na instrumentnoj ploči nudi kratke savjete u obliku tekstova koji su kompatibilni s vožnjom.
Izbor glazbe u vozilu
Što se tiče zvuka, Arkamys auditorium audio sustav sa svojih šest zvučnika pruža čist zvuk i dobro uravnotežene frekvencije za sve putnike s techno završnom obradom. Za optimizaciju iskustva, korisnici mogu odabrati jedno od četiri zvučna iskustva razvijena s Jean-Michelom Jarreom: Natural, Live, Club i Podcast.
Doba povezanog održavanja
Baš kao i ostali modeli u Renaultovoj ponudi, Twingo E-Tech electric uključuje povezanu uslugu održavanja. Nema potrebe brinuti se o sljedećem servisu ili je li vrijeme za zamjenu kočionih pločica.
o Održavanje vozila: kupci mogu pripremiti operacije održavanja koristeći planirani raspored održavanja i dnevnik održavanja. Zatim mogu jednostavno rezervirati termin putem aplikacije My Renault u vrijeme koje im najviše odgovara.
o Personalizirane obavijesti: ako vozilo iz bilo kojeg razloga zahtijeva posebnu pažnju, kupci primaju upozorenje putem e-pošte, SMS-a i aplikacije My Renault, što im omogućuje kontaktiranje službe za podršku ili pregled korisničkih priručnika. Također mogu provesti provjeru vozila u stvarnom vremenu putem aplikacije My Renault.
Treba napomenuti kako su funkcije My Renault zasad dostupne u tri zemlje (Francuska, Italija i Nizozemska) od 18. veljače 2025. prije postupnog uvođenja u druge zemlje.
Ponuda i oprema
Renault Twingo E-Tech electric dolazi u pojednostavljenoj ponudi s dvije razine opreme i posebno bogatom ponudom opreme od početne razine.
Evolution
16-colne poklopce kotača, 7-inčni vozačev zaslon, 10-inčni središnji zaslon s replikacijom pametnog telefona i povezanim multimedijskim sustavom, tempomat, automatsko kočenje u nuždi, pomoć pri ostanku u voznoj traci, napredni sustav praćenja vozača, automatska parkirna kočnica, pojedinačno klizna stražnja sjedala, vozačevo sjedalo podesivo po visini, ručna kontrola klime, stražnji parkirni senzori, kabel za punjenje Mode 3.
Techno
Dvobojne 16-colne poklopce kotača, OpenR Link multimedijski sustav s ugrađenim Googleom (Google karte, Google Assistant i Google Play), Reno avatar, adaptivni tempomat s funkcijom Stop & Go, automatska kontrola klime, vožnja jednom pedalom, zatamnjena bočna stražnja stakla, električno sklopivi retrovizori, sklopivo suvozačko sjedalo, kartica za upravljanje bez upotrebe ruku, digitalna kamera za stražnji pogled, automatska duga svjetla, automatski brisači vjetrobranskog stakla, šest zvučnika.
Opcija 'Advanced Charge' paketa s dvosmjernim punjačem od 11 kW AC i punjačem od 50 kW DC dostupan je za sve verzije.