DINAMIČKA PREMIJERA

Isprobali smo novi Renault 4: Električna 'četvorka' je prostran, svestran i moderan obiteljski auto

18.05.2025 u 14:44

Bionic
Reading

Baterija je dostupna u verzijama kapaciteta od 40 i 52 kWh, kao i motor s dvije razine snage, 90 kW (120 KS) i 110 kW (150 kW). Kao rezultat toga, Renault 4 E-Tech electric može prijeći do 400 km. Punjenje je učinkovito, s 80 ili 100 kW DC utičnicom

Novi Renault 4 vidjeli smo prvi puta uživo na njegovoj svjetskoj premijeri u Parizu, u listopadu prošle godine. Sedam mjeseci kasnije smo bili i na njegovoj međunarodnoj dinamičkoj premijeri u Portugalu odvozivši nekih tristotinjak kilometara u različitim uvjetima. Prvo smo krenuli s gradskom vožnjom po Lisabonu, potom smo isprobali novu 'četvorku' autocestom te regionalnim cestama uzduž Atlantskog oceana. I da, jesmo li rekli da je novi Renault 4 E-Tech electric potpuno električni automobil? No krenimo redom.

Uspjeh izvornog Renaulta 4, u Francuskoj i diljem svijeta, uvelike se može pripisati njegovoj sposobnosti da pokaže visoku razinu svestranosti. Tijekom svoje karijere ostvario je uistinu fenomenalne brojke, prodavši se u 8.135.424 jedinica na pet kontinenata i u više od stotinu zemalja između 1961. i 1992., što ga čini najprodavanijim Renaultovim modelom na globalnoj razini. To je četvrto najprodavanije vozilo svih vremena i međunarodna ikona opće kulture.

Odluka francuskog proizvođača da se upusti u avanturu ponovnog osmišljavanja nekad popularne 'četvorke' nije bila jednostavna. Pogotovo jer je sada riječ o električnom automobilu oznake Renault 4 E-Tech electric, no u 21. smo stoljeću i nema previše smisla vraćati se u daleko u prošlost, pogotovo ne u prošlost od prije šezdesetak godina.

No zadatak novog Renaulta 4 je prilično ambiciozan - doprinijeti popularizaciji električnih vozila diljem Europe. Dok je novi Renault 5 E-Tech electric, koji je također ponovno osmišljen, više namijenjen urbanim kupcima, Renault 4 E-Tech electric cilja na širu publiku, uključujući mlade obitelji.

Renault 4 E-Tech electric techno (Cloud Blue plava boja) Izvor: Promo fotografije / Autor: Renault

Kako bi to postigao, oslanjati će se na istu ključnu kvalitetu kao i njegov prethodnik: svestranost. To je ono što bi trebalo privući korisnike, bilo da se radi o svakodnevnom putovanju na posao, vikendima ili razonodi, sami ili s obitelji, u gradu, na selu, u planinama ili na autocesti.

Odražavajući ovu svestranost, Renault 4 E-Tech electric postavlja nove standarde u klasi u pogledu unutarnjeg prostora, modularnog dizajna i kapaciteta prtljažnika. Ima 420 kubičnih litara prostora, niski prag za teret, domišljate pretince za pohranu, sklopivu stražnju klupu, pa čak i sklopivo suvozačko sjedalo – prvi put za Renaultovo električno vozilo. Također je spreman za blatnjave ili neravne ceste zahvaljujući povećanom razmaku od tla i naprednom sustavu kontrole proklizavanja Extended Grip. Istovremeno, olakšava svakodnevnu vožnju funkcijom One Pedal, maksimizirajući regenerativno kočenje kako bi se vozilo potpuno zaustavilo.

Renault 4 E-Tech electric duguje sve ove kvalitete, i mnogo više, svojoj namjenskoj platformi AmpR Small, jedinoj takve vrste u Europi, koju dijeli s Renaultom 5 E-tech electric. Naglasak je na agilnoj, dinamičnoj vožnji, koju pružaju nisko težište i Multi-link stražnji ovjes. Istovremeno, razina udobnosti neznatno je povećana kako bi odražavala sve zahtjeve za svestranost, omogućujući vuču prikolice ili male kamp-kućice do 750 kg. Ova platforma je također dizajnirana za podršku pomoći u vožnji iz viših tržišnih segmenata, kao što je Active Driver Assist za autonomnu vožnju razine 2. Također sadrži najnaprednije povezane usluge, prvenstveno putem ugrađenog multimedijskog sustava openR Link s Googleom, kao i službenog Reno avatara, novog svakodnevnog suputnika koji radi s AI chatbotom ChatGPT.

Proizveden u Europi

Renault Grupa se obvezala proizvoditi Renault 4 E-Tech electric u Europi, u Ampere ElectriCityju u Francuskoj. Vozilo se sastavlja u Maubeugeu, motor na lokaciji Cléon, a baterijski sklop u Ruitzu, dok je sama baterija nedavno puštena u proizvodnju u Gigafactoryju u Douaiju. Čak 75 posto dobavljača nalazi se u radijusu od 300 km od kompleksa ElectriCity. Odražavajući obvezu koju je preuzela Renault Grupa, ovaj kratki krug opskrbe potiče konkurentnu lokalnu proizvodnju, a istovremeno pomaže u osiguravanju radnih mjesta i ostavljanju manjeg ekološkog otiska.

Nakon ulaganja koja su već izvršena 2021. u tvornici Maubeuge za Renault Kangoo, Grupa je uspjela ograničiti troškove razvoja proizvodne linije za električni Renault 4 E-Tech, dodajući samo resurse potrebne za specifične značajke, poput platnenog krovnog otvora i namjenskog robota za dvobojnu završnu obradu 'Jetprint Paint'.

U skladu s predanošću Grupe kružnom gospodarstvu, Renault 4 E-Tech electric model ima stopu recikliranja od 88,6 posto. Koristeći stručnost tvrtke The Future is NEUTRAL, podružnice Grupe Renault specijalizirane za kružno gospodarstvo, Renault 4 E-Tech electric također uključuje 26,4 posto materijala iz kružnog gospodarstva, uključujući metal i staklo, te 41 kg recikliranih polimera koji se koriste, na primjer, ispod vrata, u tkanini stropne obloge te u tepisima u putničkom prostoru i prtljažniku. U razinama opreme techno i Iiconic, do 100 posto tkanine sjedala izrađeno je od vlakana recikliranih iz plastičnih boca.

Vanjski dizajn, dimenzije i struktura

Gledajući izvana možemo vidjeti ikonu 60-ih u mnogim detaljima koji su ažurirani s modernim zaokretom: rešetka hladnjaka, poklopac motora, odbojnici, stražnja četvrtasta svjetla, zaštita vrata, svjetla u obliku kapsule... pa čak i platneni krov Plein Sud na otvaranje.

Prednja rešetka je prvi detalj koji upada u oči. Snažno nadahnut originalnim Renaultom 4, ipak je jedinstven sa svojim kontinuirano osvijetljenim okvirom i logotipom Renault u sredini. Izrađen iz jednog komada (dug 1,45 m), prvi je u svijetu u automobilskoj industriji, izazov kojemu su zajednički pristupili odjeli dizajna, inženjeringa i proizvodnje Renaulta i Amperea. Poput Renaultovog logotipa u sredini, osvijetljena je jedna neprekinuta linija svjetla, bez tamnih područja.

Ovaj veliki dio također je morao zadovoljiti zahtjeve u pogledu trajnosti, čvrstoće i sigurnosti, posebno u slučaju sudara s pješacima. Nadalje, nisu napravljeni nikakvi kompromisi po pitanju mogućnosti popravka, budući da je moguće zamijeniti samo polikarbonatno staklo bez mijenjanja cijele rešetke ili prednjih svjetala.

Linije poklopca motora nastavljaju se do dna rešetke, tako da poklopac motora izgleda vodoravnije, a rešetka okomitije, baš kao na izvornom modelu. Obrub na vrhu poklopca motora podsjeća na rešetku na Renaultu 4 iz 1960-ih. Sprijeda i straga, odbojnici imaju graničnike na oba kraja. Ova značajka dizajna podsjeća na kuke koje drže odbojnike originalnog Renaulta 4. Međutim, za razliku od kuka, graničnici su dostupni s prilagođenim ukrasima.

Na bočnim stranama, stražnji četvrtasti prozor odmah privlači pažnju. Ovo je bila ikonska značajka na povijesnom modelu, pa ju je trebalo ažurirati sa suvremenim zaokretom. Smješten iza naslona za glavu, uvjerljiva je stilska značajka, s iznenađenjem kada ga bolje pogledate.

Renault 4 E-Tech electric iconic Izvor: tportal.hr / Autor: Z.M.

Nadalje, tri karakteristične pruge uklesane su u panele vrata. Podsjećaju na plastične štitnike za vrata na originalnom Renaultu 4 GTL, iako u ovom slučaju čine skok u budućnost. I dalje gledajući vozilo sa strane, dijagonalna linija vjetrobranskog stakla nastavlja se personaliziranim ukrasima na krilima (ovisno o verziji). Možemo vidjeti riječi 'Renault ElectriCity' i 'Manufacture de Maubeuge', naklon proizvodnom pogonu. Krov zadržava ikonske linije izvornog modela, ali s novom značajkom: krovne šine.

Straga, trodijelna svjetla dobivaju novi život. Sportskih modernih linija s prepoznatljivim LED potpisom, dizajn je pak posveta obliku kapsule ikone 60-ih.

To ima neočekivani učinak jer vrata prtljažnika postaju veća nego što se čini. To je postignuto proširenjem vrata u branik za veći otvor i niži prag za utovar, na isti način kao na originalnom Renaultu 4. Elegantno stražnje polusvjetlo zadržava ne samo svoj prirodni položaj na boku, već i prepoznatljivi linije svog prethodnika. Tri identifikacijske trake isklesane na panelima vrata dodaju dašak razlikovanja profilu Renaulta 4 E-Tech electric, podsjećajući na Renault 4 GTL. Konačno, krov zadržava amblematski dizajn povijesnog modela, uz dodatak krovnih nosača za današnje potrebe.

Kad je riječ o vanjskim dimenzijama, Renault 4 E-Tech electric idealnih je proporcija za vozilo pozicionirano na vrhu B segmenta. Vozilo koje je kompaktno, električno i svestrano po dizajnu. Duljina mu je 4143 mm čime ostaje kompaktno vozilo, širina ostaje umjerena na 1796 mm (2020 mm s otvorenim retrovizorima), dovoljna za kretanje po gradu bez poteškoća. Visok je 1572 mm s krovnim šinama (1552 mm bez), u rangu s Capturom.

Glavna razlika između njih leži u razmaku od tla. Renault 4 E-Tech electric mjeri 181 mm, 12 mm više od Captura. Međuosovinski razmak je produžen na 2624 mm za veći unutarnji prostor.

Kad je riječ o njegovom prtljažniku ovaj je dio vozila zahtijevao značajnu stručnost u pogledu dizajna i inženjeringa. Kako bi se ispunio cilj maksimiziranja volumena prtljažnog prosotra, prvi korak je bilo maksimalno otvaranje vrata prtljažnika. Dok su proporcije automobila olakšavale povećanje dimenzija, svjetla su morala biti postavljena na takav način da vrata izgledaju okomito, na isti način kao na starom Renaultu 4. I premda je Renault 4 E-Tech electric viši, prtljažnik je morao biti lako dostupan. Zbog toga se vrata prtljažnika protežu sve do odbojnika, za utovarni prag visok samo 61 cm, u prosjeku 10 cm niži od konkurencije.

Od 420 litara raspoloživog kapaciteta u prtljažniku, 35 l je u obliku podnog spremišta. Idealno za spremanje kabela za punjenje. Međutim, ovaj prostor nije zamišljen kao jedna jednostavna cjelina. To je zapravo poklopac s dva različita otvora, inovacija koja odražava funkcionalnu prirodu Renaulta 4 E-Tech electric. Ovo dvostruko otvaranje je korisno kada teret zatvara jednu stranu. Drugi se još uvijek može otvoriti kako bi se omogućio jednostavan pristup pohrani. Nadalje, kanta koja se proteže cijelom širinom prtljažnika dostupna je kao dodatna oprema. Lako se nosi i prije svega pere po potrebi. Napominjemo da ovaj prostor zauzimaju zvučnik i pojačalo, uz opciju Harman Kardon.

Funkcionalne kvalitete prtljažnika također su ilustrirane drugim značajkama, kao što su mali prostori za pohranjivanje predmeta kao što su boce vode i pretinci za pohranu sa strane za dodatke. Također su uključeni: četiri kuke za vezivanje,dvije plastične kuke za vrećice, gumica sa svake strane za držanje predmeta na mjestu. A s motoriziranim vratima prtljažnika, nošenje kupnje ili bebe nikada više neće biti problem. Prtljažnik se automatski otvara kada zavučete nogu ispod stražnjeg kraja.

Što se strukture tiče, Renault 4 E-Tech electric je temeljen na namjenskoj AmpR Small platformi, jedinoj takve vrste u Europi. Dijeljena s Renaultom 5 E-Tech electric, ova platforma donosi značajnu ekonomiju razmjera, bez kompromisa za kupce. S ovom platformom Renault 4 E-Tech electric pruža iznimno ugodno iskustvo vožnje, s udobnošću vožnje optimiziranom za sve putnike.

Prednji ovjes je preuzet od Clija, Captura i Renaulta 5 E-Tech electric. Ovdje je optimiziran s dodatkom sustava upravljanja s kratkim prijenosnim omjerom (14:5) za veću udobnost. Krug okretanja je samo 10,8 m, za laku vožnju i polukružna okretanja na gradskim ulicama. Poseban je naglasak stavljen na amortizaciju kako bi bila fleksibilnija, za glatku i udobniju vožnju.

Na isti način kao i na Renaultu 5 E-Tech electric, stražnji ovjes ima Multi-link geometriju, prije rezerviranu za vozila koja su naprednija na tržištu. Njegove brojne prednosti uključuju dinamičnije performanse na uskim zavojima i veću stabilnost na širim zavojima, kao i poboljšanu razinu udobnosti uz smanjenje buke udaranja.

Renault 4 E-Tech electric također dobiva novi sustav dinamičkog kočenja, kombinirajući kočenje i ESP u istom modulu. Prednosti su dvostruke: potrebno je manje prostora ispod poklopca motora i brže uključivanje sustava automatskog kočenja u nuždi (vrijeme prepolovljeno).

Kotači, boje i personalizacija

Sve verzije Renault 4 E-Tech electric opremljene su 18-colnim kotačima (dimenzije guma 195/60R18). Na osnovnom modelu evolution, aerodinamički optimizirani poklopci kotača nose naziv 'Jogging'. Na techno završnoj obradi, crni aluminijski kotači s dijamantnim rezom i četiri kraka nazivaju se 'Sixties', što je posveta imenu modela.

Završna obrada iconic također sadrži crne aluminijske naplatke s dijamantnim rezom, nazvane 'Parisienne' zbog njihovog posebno sofisticiranog i dinamičnog grafičkog stila. Ova tri imena nisu odabrana slučajno. Svaki je nazvan po ograničenom izdanju originalnog Renaulta 4. Jogging je lansiran 1981., a Sixties 1985., dok Parisienne, suradnja s časopisom ELLE, datira iz 1963. godine.

Renault 4 E-Tech electric je dostupan u sedam elegantnih i elegantnih boja: Glacier White bijeloj, Urban Grey sivoj, Starry Black crnoj, Carmin Red crvenoj, Terracotta Brown smeđoj, Hauts-de-France Green zelenoj (ekskluzivna nova boja) i Cloud Blue plavoj. Mi bismo voljeli kada bi nova 'četvorka' imala i šarenije, razigranije i veselije boje, nešto kao Renault 5 E-Tech electric.

Sa 670 mogućih kombinacija, definitivno postoji Renault 4 za svakoga. Ovaj velikodušni izbor može se objasniti brojem dostupnih boja i kotača, kao i izborom između krovnih nosača i otvarajućeg platnenog krova, personaliziranih ukrasa i opcija dvobojne crne ili proširene crne. Ova zadnja verzija uključuje krov, poklopac motora i dio prednjeg branika.

Na isti način kao na Renaultu 5 E-Tech electric, korisnici također mogu personalizirati vrh ručice mjenjača postavljene na upravljaču (mjenjač e-pop), koji podsjeća na tubu ruža za usne. Mogu birati između broja 4, WT4, Renault 4 i uzorka remena za sat.

Niz opcija personalizacije eksterijera također je dostupan za krov, poklopac motora, blatobrane te graničnike prednjeg i stražnjeg branika. Svi se ovi dodaci mogu vidjeti u konfiguratoru vozila.

Unutrašnjost

Atmosfera unutrašnjosti Renaulta 4 E-Tech electric varira ovisno o završnoj obradi. Na završnoj obradi evolution, pogled odmah privlače svijetle boje armaturne ploče i panela vrata u kontrastu s tamno sivim prošivenim tekstilom presvlaka i gornjim šavovima u bojama francuske zastave.

Techno završna obrada je u znaku trapera. Reciklirana presvlaka u tamnoplavoj boji vrlo je slična trapericama koje se nose u svakodnevnom životu. Bakrene zakovice na bočnim stranama sjedala uključuju 'uskršnje jaje' na kojem piše: Allez-y vous êtes en Renault 4' ('Samo naprijed, vi ste u Renaultu 4'). Čak i gornji šavovi poprimaju bakrenu nijansu sličnu onoj šavova na trapericama. Ova presvlaka s prošivenim kvadratićima također se nalazi na armaturnoj ploči i panelima vrata.

Konačno, završna obrada iconic daje Renaultu 4 E-Tech electric šik, sportski izgled. Sjedala i nasloni za glavu imaju recikliranu presvlaku s crnim prošivenim profinjenim tekstilom koji je djelomično recikliran i dobiven iz bioloških izvora te sivim houndstooooth tekstilom sa žutom vrpcom. Žuta boja također je istaknuta u unutrašnjosti, s dizajnom remena za sat na prednjim sjedalima, stražnjoj klupi i instrumentnoj ploči, koja također ima laserski ugraviran i pozadinski osvijetljen 'Renault 4'.

Modularni raspored još je jedna jaka strana Renaulta 4 E-Tech electric. To je vrlo svestran automobil, sa sklopivom stražnjom klupom i ravnim sklopivim suvozačevim sjedalom. To je pravi plus, budući da omogućuje duljinu tereta od 2,20 metara, što olakšava nošenje na primjer, skija za odrasle. Dakle, savršen je za slobodno vrijeme kao i za iznimne zahtjeve.

Prtljažni prostor dostupan na Renaultu 4 E-Tech electric gotovo vas tjera da zaboravite da je to još uvijek kompaktno vozilo, dugo samo 4,14 m. Ali to ga ne sprječava da putnicima osigura udobnu vožnju, s pet pravih sjedala. I djeca i odrasli mogu udobno putovati straga.

Poseban naglasak također je stavljen na kvalitetu ugrađenog zvučnog okruženja na Renaultu 4 E-Tech electric, s opremom i značajkama s višeg tržišnog nivoa. Ovisno o verziji, isporučuje se s vrhunskim Harman Kardon 410 W sustavom, koji je već prisutan na Scenic E-Tech Electric. S ne manje od 9 zvučnika (2 prednja visokotonca, 2 prednja niskotonca, 2 stražnja visokotonca, 2 stražnja niskotonca i 1 subwoofer u prtljažniku), nudi impresivno iskustvo slušanja, poboljšano izborom od pet načina slušanja (Studio, Podcast, Concert, Immersion and Club) stvoren u suradnji s legendarnim francuskim glazbenikom Jean-Michelom Jarreom.

Naravno, kod sustava Harman Kardon prostor za pohranu kabela za punjenje u prtljažniku zauzima subwoofer. U tom slučaju, torba za pohranu nalazi se sa strane prtljažnika.

Veliki horizontalni ekran

Dvostruki vodoravni zaslon daje suvremeni izgled unutrašnjosti Renaulta 4 E-Tech. Prvi zaslon okrenut prema vozaču je digitalna ploča s instrumentima od 10,1 inča (7 inča na početnim modelima), koja prikazuje cijeli niz informacija o vožnji.

Središnji multimedijski zaslon mjeri 10" na svim verzijama. Sadrži sustav openR Link s ugrađenim Googleom. S vremenom je openR Link s Google ugrađenim multimedijskim sustavom postao obavezan na vozilima Renault. Omogućuje Renaultu 4 E-Tech electric širok raspon Googleovih usluga, zajedno sa stalnim ažuriranjima tijekom mjeseci i godina. S Google kartama ne samo da možete planirati svoje putovanje, već i zakazati punjenje sve do odredišta. Dok je minimalna potrebna razina napunjenosti prije bila 30 posto, sada se može prilagoditi za oko 10 posto ako je potrebno. Još bolje, vozači sada mogu ponovno izračunati svoju rutu, bez vraćanja na izvorni plan, ako odluče promijeniti svoje putovanje. Planer rute za EV sada može aktivirati predkondicioniranje baterije kako se vozilo približava točki punjenja, zagrijavajući ga na optimalnu temperaturu za punjenje.

Središnji multimedijski zaslon prikazuje bitne informacije poput vremena potrebnog na mjestu punjenja, raspoložive snage i postotka napunjenosti baterije po dolasku.

Renault 5 E-Tech electric već se može pohvaliti širokim rasponom primjena, a popis je još dulji za Renault 4 E-Tech electric. Naravno, kako je Renault francuski simbol autoindustrije mnoge aplikacije su naravno prezentirane za kupce na lokalnom tržištu. No naravno da će se prema pojedinim zemljama ove usluge prilagođavati njihovim vlasnicima.

Reno – virtualni suputnik

Prvi put viđen na Renaultu 5 E-Tech electric, Reno je virtualni suputnik prisutan i na Renaultu 4 E-Tech electric. Avatar sa stvarnom osobnošću, Reno podržava i komunicira s kupcima Renaulta tijekom njihovog korisničkog iskustva, unutar i izvan automobila.

Primjer humanizirane tehnologije, Reno pomaže korisnicima da se upoznaju s automobilom i njegovim funkcijama. Poput virtualnog kopilota sa stručnim znanjem, može kontrolirati mnoge funkcije vozila koje se odnose na vožnju i punjenje. Reagira na glas vozača, ali može biti i proaktivan, predlažući nove postavke kada se uvjeti vožnje promijene (na primjer, prebacivanje iz načina rada Sport u način rada Eco u pravo vrijeme ili postavljanje klima uređaja na način rada 'auto' ako postoji opasnost od zamagljivanja prozora gore.

ADAS sustavi za pomoć u vožnji i pasivna sigurnost

Renault 4 E-Tech electric je u rangu s višim tržišnim segmentima, ne samo zbog svojih sustava za pomoć u vožnji (ADAS), već i zbog sigurnosti i parkiranja. Kao i Renault 5 E-Tech electric, ima upozorenje za pozornost vozača i stražnje automatsko kočenje u nuždi, kao i prednju i stražnju detekciju s pomoći pri zadržavanju trake u nuždi i upozorenje za siguran izlazak putnika. Ove pomoći u vožnji rijetko se mogu vidjeti u B segmentu i čak nadilaze zahtjeve novog GSR II (Opća sigurnosna regulativa II). Također je uključeno upozorenje za siguran izlazak putnika, i za putnike na prednjim i stražnjim sjedalima, s obje strane vozila.

Posebna je priča o funkciji s lijeve strane upravljača – My Safety Switch – koja vozačima omogućuje aktiviranje željenih postavki za najmanje pet ADAS-a u isto vrijeme, pritiskom na gumb. Ovi personalizirani izbori se donose putem postavki na multimedijskom zaslonu.

Na cesti, Active Driver Assist je delegiranje vožnje razine 2, kombinirajući inteligentni prilagodljivi tempomat s funkcijom Stop & Go i pomoći pri centriranju vozne trake. Nadalje, kako bi se poboljšala sigurnost vozila i njegovih putnika nakon početnog sudara, sustav automatskog kočenja nakon nesreće automatski blokira kočnice vozila u slučaju sudara. Time se smanjuju posljedice bilo kakvih sekundarnih sudara i mogući daljnji utjecaj. Safety Score i Safety Coach upotpunjuju dugačak popis pomoći u vožnji.

Uloženi su znatni napori kako bi se zadovoljili i najviši standardi pasivne sigurnosti, od konstrukcijske otpornosti u slučaju sudara, do posebno razvijene središnje strukture postolja i poprečnih nosača sjedala dizajniranih za zaštitu baterije. Renault 4 E-Tech electric je usklađen s Renaultom 5 E-Tech electric.

Ocjena sigurnosti i trener sigurnosti: personalizirani savjeti i savjeti za odgovorniju vožnju

S programom Human First pokrenutim 2023., Renault je ponovno potvrdio svoju predanost poboljšanju sigurnosti za vozače, putnike i druge sudionike u prometu diljem svijeta, kroz niz tehnoloških napredaka. Kako bi pružio podršku vozačima i smanjio rizik od nesreća, Renault 4 E-Tech electric opremljen je s dva sigurnosna pomagala pod nazivom Safety Score i Safety Coach.

Safety Score procjenjuje vaš stil vožnje ispitivanjem podataka koji se odnose na brzinu, držanje trake i držanje udaljenosti tijekom putovanja. Na kraju svakog putovanja prikazuje rezultat od 0 do 100, s personaliziranim savjetima o poboljšanju vašeg stila vožnje na siguran način.

Safety Coach, dobitnik nagrade za inovacije u sigurnosti na cestama 2024., cilja na temeljne uzroke prometnih nesreća, poput pretjerane ili neprilagođene brzine ili ometanja vozača. Koristeći senzore vozila, procjenjuje rizike s kojima se vozač susreće u stvarnom vremenu, prvenstveno na temelju brzine, držanja razmaka, držanja trake i promjene trake.

Renault 4 E-Tech electric - dinamička premijera
  • Renault 4 E-Tech Electric - dinamička premijera
  • Renault 4 E-Tech electric - dinamička premijera
  • Renault 4 E-Tech electric - dinamička premijera
  • Renault 4 E-Tech electric - dinamička premijera
  • Renault 4 E-Tech electric - dinamička premijera
    +115
Renault 4 E-Tech electric - dinamička premijera Izvor: Promo fotografije / Autor: DPPI

Pogonski sklopovi, baterije i punjenje

Renault 4 E-Tech electric ima bateriju koja je dostupna u verzijama od 40 i 52 kWh, kao i motor sa svoje dvije razine snage, 90 kW (120 KS) i 110 kW (150 kW). Kao rezultat toga, može prijeći do 400 km. Punjenje je učinkovito, s 80 ili 100 kW DC utičnicom, a također jednostavno, s različitim rješenjima koja nudi Mobilize.

Kad je riječ o svestranosti, glavni električni model Renault 4 E-Tech electric kombinira bateriju kapaciteta 52 kWh s motorom od 110 kW (150 KS), za WLTP domet do 400 km.

Litij-ionska baterija od 52 kWh koristi NMC (Nikal Mangan Kobalt) tehnologiju, za najbolju gustoću energije na današnjem tržištu. Sastoji se od četiri velika modula u jednom kućištu. Ova pojednostavljena arhitektura donosi uštedu težine od 20 kg u usporedbi sa modelom ZOE. Kao rezultat toga, baterija sada teži manje od 300 kg.

Ako se pitate u čemu je razlika ove dvije baterije treba reći da manja od 40 kWh dolazi s tri modula umjesto četiri kod jače baterije, a upravo je jedan modul maknut ispod vozača. Težina jednog modula je cca. 50 kg.

Izravno temeljen na motoru električnih Megane E-Tech i električnog Scenica E-Tech, motor od 110 kW (150 KS / 245 Nm) Renaulta 4 E-Tech electric isti je kao na Renaultu 5 E-Tech electric. S ovim motorom Renault 4 E-Tech electric ubrzava od 0 do 100 km/h za manje od 8,5 sekundi i od 80 do 120 km/h za manje od 7 sekundi. Najveća brzina je elektronski ograničena na 150 km/h.

Sve verzije Renaulta 4 E-Tech electric isporučuju se s 11 kW AC dvosmjernim punjačem, što automobilu daje još veću slobodu kretanja, budući da može putovati u bilo koji europski grad. U konfiguraciji od 110 kW/52 kWh, Renault 4 E-Tech electric također uključuje DC punjač od 100 kW za spajanje na mjesta za brzo punjenje, posebno na autocestama. Vremena punjenja su sljedeća: 11 kW AC od 10 do 100 posto u 4 h 30 min te 100 kW DC od 15 do 80 posto u 30 min.

Renault 4 E-Tech electric također je dostupan u konfiguraciji s motorom od 90 kW (120 KS / 225 Nm) i baterijom od 40 kWh. U ovom slučaju, isporučuje se s ugrađenim DC istosmjernim punjačem od 80 kW. WLTP domet prelazi 300 km, a vremena punjenja su sljedeća: 11 kW AC od 10 do 100 posto u 3 h 30 min te 80 kW DC od 15 do 80 posto u 30 min.

Dvije funkcije posebno doprinose ovom rasponu: reverzibilna dizalica topline koja je korisna i ljeti i zimi i aktivni poklopci rešetke (ovisno o zemlji) iza prednjeg branika.

Dvosmjerno punjenje

Renault 4 E-Tech electric drugo je vozilo u Renaultovoj ponudi koje se isporučuje s novim AC dvosmjernim punjačem od 11 kW. Uključuje funkcije V2L (vehicle-to-load) za spajanje uređaja od 220 V na bateriju vozila i V2G (vehicle-to-grid) za vraćanje električne energije u mrežu i uštedu do 50 posto na kućnom punjenju. To čini Renault 4 E-Tech electric igračem u energetskom ekosustavu, posebno kroz usluge koje pruža Mobilize. No treba reći da je usluga Mobilize V2G dostupna od lansiranja modela u Francuskoj i Njemačkoj i u Ujedinjenom Kraljevstvu.

Moj Renault: aplikacija za upravljanje svime

Aplikacija za pametni telefon – My Renault – olakšava daljinsko upravljanje i kontrolu svih funkcija povezanih s dvosmjernim punjenjem, uvijek s ciljem optimizacije troškova i održavanja odgovarajuće razine mobilnosti, jednostavnim određivanjem sljedećeg vremena polaska i potrebne napunjenosti baterije razini. Dok je vozilo spojeno, nikada neće pasti ispod minimalnog sigurnosnog praga koji je postavio korisnik.

Jedna pedala: glavna nova značajka

Renault 4 E-Tech electric je prvo Renault vozilo koje ima funkciju One Pedal. Treba reći kako ovu funkciju još nema niti Renault 4 E-Tech electric, ali će se i i u njemu ona postupno uvoditi. Dostupan od techno razine naviše, radi s prva tri načina regenerativnog kočenja, a aktivira se ručicama na upravljaču.

Funkcija One Pedal maksimalno povećava regenerativno kočenje kada vozač otpusti papučicu gasa. Vozilo usporava i zaustavlja se bez da je vozač pritisnuo kočnicu. Ovaj način se automatski deaktivira u rikvercu kako bi se održalo 'puzanje', tj. mogućnost glatkog kretanja unatrag samo pomoću papučice kočnice. To vozaču olakšava parkiranje. Funkcija One Pedal automatski se ponovno aktivira pri brzinama iznad 12 km/h. Također se deaktivira kada je napredni sustav kontrole proklizavanja Extended Grip u načinu rada 'Snijeg'.

Povećana razina prianjanja

Od gradskih ulica do planinskih vrhova, Renault 4 E-Tech electric je dizajniran za sve vrste uporabe, što ga čini pravim automobilom za ići svugdje. Renault 4 E-Tech electric je dostupan s naprednim sustavom kontrole proklizavanja Extended Grip (standard ili opcija, ovisno o verzijama). Ovo je u kombinaciji s gumama za sve vremenske uvjete i dva nova načina rada kojima se može pristupiti iz postavki MULTI-SENSE: Snow i All-terrain.

Oba načina rada koriste kontrolu proklizavanja kako bi vozilo glatko radilo na skliskim površinama. Zakretni moment motora se elektronički podešava ovisno o prianjanju i ESP povratnoj informaciji. U oba će slučaja kontrola proklizavanja biti manje aktivna na dva prednja kotača.

Ovisno o vremenskim uvjetima, dva načina se prilagođavaju u skladu s rasponima brzina: Snijeg (manji moment od 0 do 50 km/h); Sve terene (veći okretni moment od 0 do 80 km/h, omogućavajući vozilu da zadrži punu trakciju čak i ako jedan od prednjih kotača prokliže).

Akustična i toplinska udobnost

Za vrhunsku akustičnu udobnost, zvučna izolacija temelji se na istim vrhunskim standardima kao i nedavni električni modeli u Renaultovoj ponudi. Patentirana pametna čahura je upijač nove generacije koji izolira bateriju od putničkog prostora. Ovo je danas najbolje rješenje na tržištu. Ovjes motora ima sustav dvostrukog filtriranja koji koristi težinu punjača za upijanje akustičnih vibracija motora (pojačanje od 10 dB), pridonoseći tišini u unutrašnjosti. Akustično vjetrobransko staklo standardno je na svim verzijama.

Renault 4 E-Tech electric iconic (Hauts-de-France Green zelena boja) Izvor: Promo fotografije / Autor: Renault

Nadalje, toplinska pumpa održava toplinsku udobnost u putničkom prostoru, radeći s 8 kW HVCH (High Voltage Coolant Heater) sustavom, kako bi uštedjela što je više moguće energije iz baterije. Ova funkcija brzo dovodi kabinu na ugodnu temperaturu nakon pokretanja kada je vozilo hladno. Nakon što je sustav programiran, funkcija predkondicioniranja zagrijava i odleđuje kabinu i bateriju prije pokretanja.

Prvi dojmovi

Renault 4 E-Tech electric je već na prvi pogled vrlo prostran i svestran automobil, posebno skrojen za mlade obitelji. Naročito će mu se veseliti nešto viši vozači, jer se vozačko sjedalo može pogurnuti daleko unatrag. Isto je i sa suvozačkim sjedalom. Naravno, tada neće baš ostati puno mjesta za noge odraslih osoba straga, no podsjetimo da je riječ o vozilu tek nešto malo duljem od 4 metra. Bez obzira na sve, putnici će se vrlo ugodno osjećati u novoj 'četvorki', naročito zbog vrlo ugodnih materijala presvlaka, ali i raznih opcija poput mekanog krova na otvaranje (ukoliko se odlučite za tu opciju).

Mjesta u prtljažniku zbog samog oblika vozila ima prilično, a pogotovo kad se spuste nasloni stražnjeg reda sjedala te dodatno i suvozačkog sjedala. Dodamo li ovome i mogućnost vuče prikolice od 750 kg ukupan dojam je odličan.

Ono što vas odmah oduševi jest njegov primjereno mekani ovjes, koji je 15 posto udobniji nego u vožnji novom 'peticom'. Snage ima sasvim dovoljno, a vožnja s jednom pedalom je odlično iskustvo. Tako smo se, na primjer, spuštali niz strmo brdo obilazeći prekrasan brdoviti, rustikalni gradić Sintru, bez da smo uopće i morali dodirivati papučicu kočnice.

Ono za što će trebati nešto više vremena za prilagodbu je izostanak parking moda na ručici mjenjača, no potegnete li ručicu električne kočnice ili jednostavno otvorite vrata automobil će se sam ubaciti u P mod. Isto smo primjetili i na novoj 'petici'.

Što se autonomije tiče, deklarirani dometi su posve realni: do 308 km uz opciju motora od 90 kW i bateriju kapaciteta 40 kWh te do 409 km uz opciju motora od 110 kW i bateriju kapaciteta 52 kWh.

Za kraj, cijene za domaće tržište još nisu poznate, no prve količine Renaulta 4 E-Tech electric bi trebale stići kod nas ujesen. Nije naodmet spomenuti kako i ovo potpuno električno vozilo podliježe državnoj subvenciji za energetski učinkovita vozila u iznosu od 9000 eura. Ipak, treba reći kako još nije niti poznat datum najavljenog novog kruga poticaja za pravne osobe, a za fizičke osobe nije niti u najavi.