Novi automobil je dizajniran u skladu s novim pravilima, koja uspostavljaju platformu s kontroliranim troškovima i nalažu cjevastu sigurnosnu ćeliju, ovjes s dvostrukim poprečnim ramenima, konfiguraciju pogona na sva četiri kotača i održivo pogonjen 1,6-litreni motor s unutarnjim izgaranjem i turbom
Međunarodna automobilistička federacija (FIA), globalno upravno tijelo za motorsport i federacija za organizacije mobilnosti diljem svijeta, je danas objavila prvog novog konstruktora koji će se pridružiti FIA Svjetskom reli prvenstvu (WRC) prema novom regulatornom okviru za 2027. godinu.
Project Rally One, koji su osnovali iskusni motorsport inženjer Lionel Hansen i dugogodišnji WRC stručnjak Yves Matton i Prospeed, predstavlja prvi projekt koji službeno vodi tuner u novoj eri FIA Svjetskog reli prvenstva. Projekt će dizajnirati, izraditi i homologirati automobil specifikacije WRC27 za početak sljedećeg regulatornog ciklusa prvenstva.
Objava slijedi nakon što je FIA odobrila završne elemente propisa WRC27, čime je završen desetogodišnji regulatorni okvir koji će regulirati prvenstvo od 2027. Ovaj regulatorni okvir formalizira definiciju konstruktora i, po prvi put, otvara homologaciju neovisnim tunerima poput Project Rally One, omogućujući im da se natječu pod jednakim uvjetima s tvorničkim proizvođačima (OEM).
Novi automobil je dizajniran u skladu s tehničkim propisima WRC27, koji uspostavljaju platformu s kontroliranim troškovima ograničenu na 345.000 eura i nalažu cjevastu sigurnosnu ćeliju, ovjes s dvostrukim poprečnim ramenima, konfiguraciju pogona na sva četiri kotača i održivo pogonjen 1,6-litreni motor s unutarnjim izgaranjem i turbopunjačem.
Iako je razvijen prema specifikacijama WRC27, Project Rally One poseban je naglasak stavljen na optimizaciju ovjesa i geometrije, raspodjelu težine i ukupnu pouzdanost, s ranim razmatranjem zahtjeva kupaca i različitih zahtjeva prvenstava u kojima bi se automobil mogao natjecati.
Značajan napredak unutar projekta već je postignut. Dizajn i izrada arhitekture šasije su završeni, a sada je u tijeku montaža prototipa. Nakon što bude finaliziran, automobil će započeti sveobuhvatnu razvojnu kampanju, uključujući više od 6000 km testiranja na zemlji i asfaltu prije homologacije, a prvo testiranje planirano je za proljeće 2026.
Kao i kod svih novih projekata, njegovo sudjelovanje u prvenstvu i dalje ovisi o njegovoj provedbi do kraja i uspješnoj homologaciji automobila u skladu s tehničkim propisima WRC27. Međutim, prijava na Project Rally One već predstavlja važnu ranu prekretnicu u prijelazu na novu eru FIA Svjetskog reli prvenstva 2027. godine, ilustrirajući kako regulatorni okvir izgrađen oko pristupačnosti, dostupnosti i fleksibilnosti može privući nove sudionike u prvenstvo.
Lionel Hansen, suosnivač Project Rally One, je rekao: 'Ulazak Project Rally One u FIA Svjetsko reli prvenstvo izuzetno je važan trenutak za nas. Biti prvi koji će predstaviti novi automobil za sljedeću eru WRC-a nešto je na što smo izuzetno ponosni.
Uvođenje WRC27 propisa dalo nam je priliku da zakoračimo u prvenstvo. Novi tehnički okvir stvara pravo okruženje za neovisne projekte poput našeg, omogućujući nam da razvijemo automobil od temelja i natječemo se s proizvođačima na najvišoj razini.
Napredak koji smo već postigli daje nam pravo samopouzdanje u smjeru kojim idemo. S dovršenom šasijom i prototipom koji je sada u sastavljanju, u snažnoj smo poziciji dok se pripremamo za prvo testiranje ovog proljeća i nastavljamo razvoj prema debiju automobila.'
Malcolm Wilson, zamjenik predsjednika FIA-e za sport, je komentirao: 'Dolazak Projecta Rally One značajan je trenutak za FIA Svjetsko reli prvenstvo. Potvrđuje da prelazak na isplativiji i pristupačniji tehnički okvir već generira novi angažman u sportu. Privlačenje novih sudionika ključno je za dugoročni rast WRC-a i ohrabrujuće je vidjeti druge tunere koji se pripremaju natjecati uz proizvođače.'
Glavni tehnički i sigurnosni direktor FIA-e, Xavier Mestelan Pinon, je dodao: 'Vizija za WRC27 prvi put je predstavljena kada je predsjednik FIA-e Mohammed Ben Sulayem pozvao na regulatorni okvir koji bi smanjio troškove, proširio sudjelovanje i osigurao dugoročnu stabilnost za FIA Svjetsko prvenstvo u reliju. Tijekom protekle četiri godine radili smo na razvoju regulatornog okvira koji u središte stavlja sigurnost, pristupačnost, fleksibilnost i dostupnost, stvarajući formulu koja je privlačna novim sudionicima prvenstva.
Ulazak Project Rally One u FIA Svjetsko prvenstvo u reliju jasan je pokazatelj da se ova vizija oblikuje. Otvaranjem homologacije tunerima i uvođenjem isplativog dugoročnog tehničkog okvira za kategoriju, stvorili smo okruženje u kojem tuneri mogu ući u WRC pod jednakim uvjetima kao i proizvođači. Project Rally One ilustrira točno ono što je ova vizija trebala postići i potvrđuje da nova era FIA Svjetskog prvenstva u reliju već počinje donositi rast i raznolikost koju sport treba.'
Peter Thul, direktor sporta promotora WRC-a, je izjavio: 'Činjenica da se ovo događa tako brzo nakon objave propisa za WRC27 potvrđuje apetit automobilskog svijeta da bude dio vrhunca relija. Ispunjava nas povjerenjem da će ovo biti samo prva od mnogih takvih objava koje dolaze.
'Mi kao promotor ovdje smo kako bismo pomogli Lionelu i Yvesu da ostvare svoje ambicije i sigurni smo da će kombinacija automobila homologiranih za WRC27 uz postojeće automobile za Rally2 generirati jedno od najdubljih polja konkurencije u WRC-u u novijoj povijesti.'