McLaren

Predstavljen Elva roadster: Dvosjed snažan 815 KS

McLaren Elva je roadster iz serije Ultimate, a proizvesti će se u ograničenoj seriji od 399 primjeraka

McLaren Elva je roadster iz serije Ultimate, a proizvesti će se u ograničenoj seriji od 399 primjeraka

Izvor: Promo fotografije / Autor: McLaren

Elva je 'jedinstveno moderan automobil koji pruža vrhunsku vezu između vozača, automobila i elemenata', a odlikuje ga prilagođena, lagana šasija od ugljičnih vlakana, bez krova, vjetrobranskog stakla ili bočnih stakala

McLaren je danas predstavio svoj novi model Elva, radi se o roadsteru s dva sjedala snage 815 KS, bez vjetrobranskog stakla, kao svoj najnoviji model serije Ultimate. Elva se pridružuje modelima P1, Senna i Speedtail u top-liniji modela i proizvesti će se u ograničenoj seriji od 399 primjeraka po cijeni od 1.425.000 funti (uključujući britanski PDV).

McLaren Elva

McLaren Elva

Izvor: Promo fotografije / Autor: McLaren

McLaren tvrdi da je Elva sa pogonom na stražnjim kotačima najlakši automobil na svijetu. Za njegov pogon se brine McLarenov kućni 4,0-litreni V8 motor s dva turbopunjača, a može ubrzati od 0 do 100 km/hg 'ispod tri sekunde' i za dostizanje brzine od 0 do 200 km/h treba mu 6,7 sekundi, što je brže od modela Senna namijenjenog za stazu.

Ime Elva preuzeto je od konstruktora u Istočnom Sussexu čija je šasija korištena kao osnova za McLarenove sportske dvosjede M1A, M1B i M1C koje je dizajnirao legendarni Bruce McLaren 1960-ih, a koji su duhovni prethodnici novom cestovnom automobilu. McLaren je otkupio prava na ime Elva.

Trkaći McLaren M6A iz 1967. i cestovni McLaren Elva

Trkaći McLaren M6A iz 1967. i cestovni McLaren Elva

Izvor: Promo fotografije / Autor: McLaren

McLaren-ov šef Mike Flewitt kaže da je Elva 'jedinstveno moderan automobil koji pruža vrhunsku vezu između vozača, automobila i elemenata'. Odlikuje ga prilagođena, lagana šasija od ugljičnih vlakana, bez krova, vjetrobranskog stakla ili bočnih stakala.

Priča o imenu Elva

Maleni proizvođač trkaćih automobila Elva sa sjedištem u Bexhillu (naziv dolazi od francuske fraze 'elle va, što znači 'ona ide') igrala je ključnu ulogu u McLarenovim ranim trkaćm automobilima, od kojih nova Elva crpi inspiraciju.

Bruce McLaren osnovao je svoj istoimeni tim 1963. godine, razvijajući M1A sportski automobil, pokretan središnje postavljenim 4,5-litrenim V8 motorom, za utrke u Europi i Sjevernoj Americi.

Automobil je bio brz, postavio je niz rekordnih vremena kruga staze i privukao veliko zanimanje potencijalnih momčadi klijenata. S ograničenim osobljem, McLaren se udružio s tvrtkom Elva na izmještanju proizvodnje. To je dovelo do stvaranja modela McLaren-Elva M1A, M1B i M1C, razvijenih između 1964. i 1967. McLaren je 1967. godine razvio M6A, koji je osnivač i momčadski kolega Denny Hulme s Novog Zelanda vozio u dominaciji u Can-Am prvenstvu te godine.

Kako bi zaštitio putnike od 'elemenata', McLaren je razvio sustav aktivnog upravljanja zrakom (Active Air Management System ili AAMS). Automatski se aktivira brzinom kojom se zrak provodi kroz veliki usisnik na splitteru na prednjem dijelu karakterističnog niskog nosa Elve i izvan školjke ispred kabine. Kao rezultat toga, zrak se usmjerava iznad putnika i stvara 'mjehurić' u kojem nema strujanja zraka. Mali deflektor od ugljičnih vlakana uzdiže se s prednje strane poklopca kad je AAMS aktivan za usmjeravanje zraka, koji se odbacuje kroz brojne aerodinamičke elemente u obliku lopatica od karbonskih vlakana preko poklopca motora.

McLaren Elva

McLaren Elva

Izvor: Promo fotografije / Autor: McLaren

Ako nije aktivan pri malim brzinama, protok zraka preusmjerava se u dva niskotemperaturna hladnjaka kako bi se povećala njihova učinkovitost. McLaren tvrdi da hladnjaci povećavaju snagu motora hlađenjem ulja u sedmerostupanjskom mjenjaču. Tvrtka kaže da tehnologija AAMS znači da putnicima u vozilu kacige nisu potrebne, ali po mogućnosti se mogu nositi, dok će se fiksno vjetrobransko staklo nuditi kao tvornička opcija.

Kao i otvoreni prednji dio, McLaren je kabinu učinio što otvorenijom s niskim stranama i minimizirajući veličinu dvostrukih stražnjih ispupčenih 'grba' iz sjedala upotrebom automatski aktivirajućeg sustava zaštite od prevrtanja.

Automobil ima brojne značajke dizajnirane za maksimiziranje aerodinamičke učinkovitosti, uključujući usisnike zraka na stražnjim 'grbama' i aktivni stražnji spojler. Potonji djeluje u kombinaciji s ekstremnim stražnjim difuzorom, koji ima okomite pregrade dizajnirane za ubrzanje protoka zraka iz ravne podnice Elve.

Trkaći McLaren M6A iz 1967. i cestovni McLaren Elva

Trkaći McLaren M6A iz 1967. i cestovni McLaren Elva

Izvor: Promo fotografije / Autor: McLaren

McLarenov tradicionalni V8 motor prilagođen je poboljšanoj snazi ​​s obnovljenim ispušnim sustavom, dok je šasija automobila optimizirana za 'maksimalnu okretnost i angažiranost vozača i povratne informacije', s elektrohidrauličkim upravljanjem i jedinstvenim softverskim postavkama i oprugama.

McLaren još uvijek nije precizirao težinu automobila, ali kaže da je, osim otvorenog dizajna, svedena na najmanju moguću mjeru, zahvaljujući širokoj upotrebi ugljičnih vlakana. Prednja školjka debljine je 1,2 mm i formirana je od jednodijelne ploče, dok su velike bočne ploče također jednodijelne. Mala gullwing podizna vrata također su od ugljičnih vlakana, montirana na jednozglobnim šarkama.

Toplinski obrađene, sinterirane ugljično-keramičke kočnice promjera su 390 mm, a McLaren tvrdi da su one najnaprednije ikada u nekom od njegovih cestovnih automobila, s povećanom toplinskom vodljivošću koja omogućuje smanjene usisnike za hlađenje kočnica.

McLaren Elva

McLaren Elva

Izvor: Promo fotografije / Autor: McLaren

McLaren je za unutrašnjost koristio princip 'zamagljenih granica', s elementom od ugljičnih vlakana koji teče sa stražnjih 'grba' u kabinu i služi kao središnji naslon za ruku između vozača i suvozača. Instrumentna ploča dizajnirana je tako da jedini instrument okreće s upravljačem osiguravajući optimalnu vidljivost.

Kontrole Active Dynamics prvi put su ugrađene na taj klaster instrumenata u McLarenu. Središnji 8-inčni zaslon osjetljiv na dodir koristi se za brojne funkcije automobila, uključujući telemetrijski sustav za vožnju na stazi.

U unutrašnjosti se nalaze lagana sjedala od ugljičnih vlakana, a standardno se nudi bez audio sustava. Pod je obložen ugljičnim vlaknima, sa laganim protukliznim tepisima kao standardom. Uz otvoreni kokpit, Elva se nudi s nizom obloga dizajniranih za suočavanje s izlaganjem kiši, suncu i drugim atmosferilijama. Mali pretinac za odlaganje dizajniran za smještaj kaciga smješten je ispod stražnjeg poklopca.

Elva je dostupna za naručivanje, s isporukom kupaca koja bi trebala započeti krajem sljedeće godine nakon završetka proizvodnje modela Speedtail.

  • +4
  • +1

McLaren Elva

Izvor: Promo fotografije / Autor: McLaren

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!