Potpuno novi natjecateljski automobil će imati svoj natjecateljski debi na reliju Dakar u siječnju kao dio pune kampanje Svjetskog prvenstva u reliju (W2RC) 2026. Defender Dakar D7X‑R, izveden iz serijskog Defendera OCTA, izgrađen je za natjecanje u 'Stock' kategoriji W2RC-a
Land Roverov Defender Rally je objavio kako će njihov talentirani tim vozača i suvozača krenuti u epsku pustinjsku avanturu u Defender Dakar D7X‑R automobilu. Na predstojećoj utrci rally-raida u Saudijskoj Arabiji će tri njihove posade nastojati izdržati više od 80 sati natjecateljske vožnje tijekom dva tjedna i oko 5000 km vremenski mjerenih etapa.
Legendu Dakar relija Stéphanea Peterhansela (14 pobjeda na reliju Dakar: 6 na motociklu i 8 u automobilu) i Miku Metgea; Rokasa Baciušku i Oriola Vidala; te Saru Price sa Seanom Berrimanom podržavat će iskusni tim mehaničara i inženjera, s novoimenovanim šefom tima, Ianom Jamesom.
Svaki Defender Dakar D7X‑R dolazi s montažne trake u Defenderovom najsuvremenijem proizvodnom pogonu u Nitri u Slovačkoj, poštujući propise koji nalažu da se karoserija natjecateljskog automobila ne smije modificirati od svojih proizvodnih početaka.
Već pomalo zaboravljena kategorija kategorija serijskih automobila
FIA-ini propisi za novu Stock kategoriju, pokrenutu za 2026. godinu, propisuju što se ne smije mijenjati u odnosu na standardno serijsko vozilo, kao i koje se modifikacije mogu napraviti i kako. Defender Dakar D7X‑R usvaja istu robusnu D7x arhitekturu karoserije, mjenjača i pogonskog sklopa kao i Defender OCTA, najsposobnijeg proizvodnog Defendera ikad proizvedenog. D7X‑R će također biti pokretan OCTA-inim 4,4-litrenim twin-turbo V8 motorom - još jednim elementom koji se ne može modificirati - i raditi će na napredno održivo gorivo, kako je definirano i u skladu s FIA-inim propisima.
Napomenimo kako je na prošlogodišnjem izdanju glavne Dakar utrke u kategoriji automobila od 67 posada (kategorije T1 i T2) nastupilo tek dvije posade u 'standardnim' automobilima serijske izrade (kategorija T2.1). Bile su to dvije posade s Toyota Land Cruiser GR Sport modelima serije 300 u momčadi Team Land Cruiser Toyota Auto Body. I obje su došle do kraja, no pri dnu poretka u generalnom plasmanu. To je odličan rezultat s obzirom na 'monstruoznu' Ultimate kategoriju posebno složenih trkaćih rally-raid bolida.
Defender Dakar D7X‑R će se natjecati u sirovoj, elementarnoj i snažnoj livreji (trkaćim bojama) inspiriranoj tonovima i teksturama pustinje. Potpuno novi dizajn 'Geopalette' je inspiriran sušnim krajolicima koji karakteriziraju pusttinjski Dakar reli. Kombinira tonove pijeska, kamena i zemlje s naznakom akvamarinske boje, crpljene iz rijetkih pustinjskih voda koje donose kontrast i jasnoću.
Spomenimo kako je i jedna hrvatska posada nastupila na reliju Dakar 2002. godine u kategoriji serijskih automobila s Land Roverom Defenderom 90 u sastavu Zvonimir Martinčević (vozač) i Marin Frčko (suvozač). Bila je to prva od njihove 4 utrke relija Dakar, koji se još tada vozio u Africi.
'Defender je originalni britanski brend za avanture, sinonim za nezaustavljive sposobnosti i epske avanture, nešto što s ponosom predstavljamo na konkurentnoj svjetskoj sceni. Defender Dakar D7X‑R je najizdržljiviji Defender ikad proizveden. Ima istu osnovnu arhitekturu i siluetu kao Defender OCTA, ali je razvijen za vrhunsku konkurentnu off-road avanturu. Dakar gura sve do krajnjih granica, a natjecanje u reliju ovih razmjera autentično će pokazati Defenderove sposobnosti i robusnost u najekstremnijim i najsurovijim uvjetima na planetu.' izjavio je Mark Cameron, generalni direktor Defendera.
Trkaći Defender Dakar D7X‑R
Dok propisi kategorije Stock ograničavaju promjene ključnih elemenata Defendera OCTA, natjecateljski model sadrži niz modifikacija Defender Rallyja dizajniranih za ekstremni izazov koji pružaju Dakar i sljedeće utrke W2RC. Defender Dakar D7X‑R dijeli istu karoseriju kao i Defender 110, ali ima spremnik goriva od 550 litara ugrađen u stražnji dio vozila, spreman za duge off-road etape – najduža je premašila 800 km na prošlogodišnjem izdanju relija – dok zaštitni kavez natjecateljskih specifikacija štiti posadu.
Kako bi se nosio sa zahtjevima pustinje, Defender Dakar D7X‑R ima paket guma vanjskog promjera 35 inča (889 mm), zajedno s povećanjem širine traga od 60 mm i povećanom visinom vožnje radi poboljšanja razmaka od tla. Karoserija je modificirana sprijeda i straga kako bi se osiguralo da D7X‑R zadrži svoj OCTA dizajnerski DNK, a istovremeno poveća kutove prilaza i odlaska.
Prošireni lukovi kotača OCTA-e istaknutiji su na D7X-R modelu, prilagođavajući se širem tragu kotača i pružajući još smjeliji stav. Paneli vrata su obrezani, a pragovi dodani kako bi se prilagodili proširenoj zaštiti podvozja i borili se protiv ekstremnih udara koji se očekuju tijekom utrka.
Ovjes zadržava svoj kinematički princip iz proizvodnog Defendera OCTA i poboljšan je sustavom prigušivača visokih performansi, uključujući jednostruke spiralne amortizere sprijeda i paralelne dvostruke amortizere straga, razvijene u suradnji s novim službenim partnerom za amortizere, Bilsteinom. Razvijen i testiran na testovima Defender Rallyja, sustav prigušivača poboljšava sposobnosti u najekstremnijim uvjetima i podnosi dodatnu težinu spremnika goriva od 550 litara u punom kapacitetu.
Ovo partnerstvo se nadovezuje na postojeći odnos s Defenderom, u kojem su proizvodni automobili također opremljeni Bilstein amortizerima. Tvrtka se pridružuje postojećem portfelju svjetski poznatih partnera Defender Rallyja, koji uključuju Castrol te dobavljače Shackleton i Alpinestars.
Standardni V8 motor snage 635 KS i 8-stupanjski automatski mjenjač
Iako je OCTA-in serijski benzinski V8 motor mehanički nepromijenjen (iako će restriktor usisa zraka ograničiti snagu u skladu s propisima FIA Stock kategorije), rashladni paket je nadograđen kako bi se nosio s ekstremnim temperaturama koje vladaju u pustinji. Hlađenje je poboljšano povećanjem prednje površine i optimizacijom protoka zraka kroz rešetku, gdje jedan veliki hladnjak zamjenjuje tri hladnjaka koji se nalaze u serijskim vozilima.
Recimo kako standardni Defender OCTA isporučuje dosad neviđene performanse. Pokretan 4,4-litrenim Twin Turbo blago hibridnim benzinskim motorom V8 od 635 KS u kombinaciji s automatskim mjenjačem s osam stupnjeva prijenosa visokih i niskih prijenosnih omjera, ovo je najsnažniji i najekstremniji Defender ikada. Novi Defender OCTA postiže maksimalnu brzinu do 250 km/h kada je opremljen 22-colnim lakim alu naplatcima i gumama za sva godišnja doba.
S okretnim momentom od 750 Nm (do 800 Nm s odabranim načinom rada Dynamic Launch) i podešen za sukladnost s jedinstvenim performansama vozila na svim terenima, standardni je Defender OCTA sposoban ubrzati 0-100 km/h za 4,0 sekunde, dok je vršni okretni moment dostupan pri samo 1800 okr./min. sve do gotovo 6000 okr./min., za iznimne vozne karakteristike.
Protok zraka kroz hladnjak podržavaju četiri 12-voltnih ventilatora koji podržavaju hlađenje pri malim brzinama. Izmjene na poklopcu motora dodatno pomažu hlađenju, a dodan je filter čestica kako bi se spriječio ulazak pijeska u usisnike zraka. Dodaci za svjetlosne podove i usisnici zraka u kabini također su dodani na krov.
Defender Dakar D7X‑R ima isti 8-stupanjski automatski mjenjač kao i serijski OCTA, ali ima niži konačni prijenosni omjer kako bi odgovarao uvjetima koji se obično javljaju na rally-raid utrkama i maksimizirao okretni moment pri malim brzinama. Na Defender Dakar D7X‑R je ugrađen i kočioni sustav po mjeri za rally specifikacije, s ventiliranim diskovima, 6-klipnim prednjim i 4-klipnim stražnjim kočionim čeljustima.
Elektronikom u D7X-R upravlja jedna motorsport upravljačka jedinica kako bi se maksimizirala robusnost u izazovnim uvjetima relija, s prilagođenim internim kalibracijama spremnim za utrke. Defender Rally tim je razvio i novi 'Flight Mode' kako bi se lakše nosilo s mnogim skokovima s kojima se suočavamo u terenskoj vožnji pustinjskim dinama. Flight Mode automatski prilagođava prijenos okretnog momenta s motora na kotače kad god je D7X-R u zraku kako bi se osiguralo glatko slijetanje i zaštitio pogonski sklop.
Priprema kabine
Unutar vozila nalazi se FIA-regulirani navigacijski sustav i vozačev head-up zaslon za brzinu i smjer, zajedno s vozački konfiguriranom motorsport nadzornom pločom. Raspored i FIA-regulirana sjedala sa šest kopči zatim se prilagođavaju svakom pojedinom vozaču utrke kako bi se osigurala maksimalna udobnost tijekom dugih dana za volanom.
U vozilu će vozači nositi osam litara vode, tri rezervna kotača – smještena umjesto stražnjih sjedala i pričvršćena za novi sigurnosni kavez – komplet alata, komprimirani zrak i bitne rezervne dijelove, dok par integriranih hidrauličnih dizalica stupnog tipa može podići obje strane vozila.
'Defender vozi u nepoznato – kako bi svladao dine, nosio se s vrućinom i utrkivao se svim silama s vremenom. Znamo da Dakar predstavlja jedan od najtežih izazova u motorsportu – ali upravo zato se i prijavljujemo. Nakon intenzivnog programa testiranja, tim je spreman za avanturu koja je pred nama, a Defender Dakar D7X‑R je izgrađen da se s njom suoči. S partnerima svjetske klase i nekim od najboljih vozača rallyja na planetu, dat ćemo sve od sebe. Nevjerojatno sam ponosan i uzbuđen što ćemo debitirati na natjecateljskom putu u W2RC-u i veselim se onome što će sezona donijeti.' kaže Ian James, voditelj tima Defender Rally.
Defender Rally je već završio preko 6000 km terenskih testiranja s Defender Dakar D7X‑R prototipom, a tim je sada spreman prihvatiti svoj debitantski izazov, reli Dakar 2026, koji počinje 3. siječnja u Saudijskoj Arabiji.