dakar 2026

Defender Rally predstavio trkaći Defender Dakar D7X‑R: Sve je spremno za najtežu reli utrku na svijetu!

02.12.2025 u 17:51

Bionic
Reading

Potpuno novi natjecateljski automobil će imati svoj natjecateljski debi na reliju Dakar u siječnju kao dio pune kampanje Svjetskog prvenstva u reliju (W2RC) 2026. Defender Dakar D7X‑R, izveden iz serijskog Defendera OCTA, izgrađen je za natjecanje u 'Stock' kategoriji W2RC-a

Land Roverov Defender Rally je objavio kako će njihov talentirani tim vozača i suvozača krenuti u epsku pustinjsku avanturu u Defender Dakar D7X‑R automobilu. Na predstojećoj utrci rally-raida u Saudijskoj Arabiji će tri njihove posade nastojati izdržati više od 80 sati natjecateljske vožnje tijekom dva tjedna i oko 5000 km vremenski mjerenih etapa.

Legendu Dakar relija Stéphanea Peterhansela (14 pobjeda na reliju Dakar: 6 na motociklu i 8 u automobilu) i Miku Metgea; Rokasa Baciušku i Oriola Vidala; te Saru Price sa Seanom Berrimanom podržavat će iskusni tim mehaničara i inženjera, s novoimenovanim šefom tima, Ianom Jamesom.

Svaki Defender Dakar D7X‑R dolazi s montažne trake u Defenderovom najsuvremenijem proizvodnom pogonu u Nitri u Slovačkoj, poštujući propise koji nalažu da se karoserija natjecateljskog automobila ne smije modificirati od svojih proizvodnih početaka.

Defender Dakar D7X-R je početkom svibnja 2025. završio prva testiranja u stvarnim pustinjskim uvjetima Izvor: Promo fotografije / Autor: Land Rover

Već pomalo zaboravljena kategorija kategorija serijskih automobila

FIA-ini propisi za novu Stock kategoriju, pokrenutu za 2026. godinu, propisuju što se ne smije mijenjati u odnosu na standardno serijsko vozilo, kao i koje se modifikacije mogu napraviti i kako. Defender Dakar D7X‑R usvaja istu robusnu D7x arhitekturu karoserije, mjenjača i pogonskog sklopa kao i Defender OCTA, najsposobnijeg proizvodnog Defendera ikad proizvedenog. D7X‑R će također biti pokretan OCTA-inim 4,4-litrenim twin-turbo V8 motorom - još jednim elementom koji se ne može modificirati - i raditi će na napredno održivo gorivo, kako je definirano i u skladu s FIA-inim propisima.

Napomenimo kako je na prošlogodišnjem izdanju glavne Dakar utrke u kategoriji automobila od 67 posada (kategorije T1 i T2) nastupilo tek dvije posade u 'standardnim' automobilima serijske izrade (kategorija T2.1). Bile su to dvije posade s Toyota Land Cruiser GR Sport modelima serije 300 u momčadi Team Land Cruiser Toyota Auto Body. I obje su došle do kraja, no pri dnu poretka u generalnom plasmanu. To je odličan rezultat s obzirom na 'monstruoznu' Ultimate kategoriju posebno složenih trkaćih rally-raid bolida.

Defender Dakar D7X‑R će se natjecati u sirovoj, elementarnoj i snažnoj livreji (trkaćim bojama) inspiriranoj tonovima i teksturama pustinje. Potpuno novi dizajn 'Geopalette' je inspiriran sušnim krajolicima koji karakteriziraju pusttinjski Dakar reli. Kombinira tonove pijeska, kamena i zemlje s naznakom akvamarinske boje, crpljene iz rijetkih pustinjskih voda koje donose kontrast i jasnoću.

Spomenimo kako je i jedna hrvatska posada nastupila na reliju Dakar 2002. godine u kategoriji serijskih automobila s Land Roverom Defenderom 90 u sastavu Zvonimir Martinčević (vozač) i Marin Frčko (suvozač). Bila je to prva od njihove 4 utrke relija Dakar, koji se još tada vozio u Africi.

'Defender je originalni britanski brend za avanture, sinonim za nezaustavljive sposobnosti i epske avanture, nešto što s ponosom predstavljamo na konkurentnoj svjetskoj sceni. Defender Dakar D7X‑R je najizdržljiviji Defender ikad proizveden. Ima istu osnovnu arhitekturu i siluetu kao Defender OCTA, ali je razvijen za vrhunsku konkurentnu off-road avanturu. Dakar gura sve do krajnjih granica, a natjecanje u reliju ovih razmjera autentično će pokazati Defenderove sposobnosti i robusnost u najekstremnijim i najsurovijim uvjetima na planetu.' izjavio je Mark Cameron, generalni direktor Defendera.

Defender Dakar D7X‑R za Dakar 2026
  • Defender Dakar D7X‑R za Dakar 2026
  • Defender Dakar D7X‑R za Dakar 2026
  • Defender Dakar D7X‑R za Dakar 2026
  • Defender Dakar D7X‑R za Dakar 2026
  • Defender Dakar D7X‑R za Dakar 2026
    +7
Defender Dakar D7X‑R za Dakar 2026 Izvor: Promo fotografije / Autor: Defender Rally

Trkaći Defender Dakar D7X‑R

Dok propisi kategorije Stock ograničavaju promjene ključnih elemenata Defendera OCTA, natjecateljski model sadrži niz modifikacija Defender Rallyja dizajniranih za ekstremni izazov koji pružaju Dakar i sljedeće utrke W2RC. Defender Dakar D7X‑R dijeli istu karoseriju kao i Defender 110, ali ima spremnik goriva od 550 litara ugrađen u stražnji dio vozila, spreman za duge off-road etape – najduža je premašila 800 km na prošlogodišnjem izdanju relija – dok zaštitni kavez natjecateljskih specifikacija štiti posadu.

Kako bi se nosio sa zahtjevima pustinje, Defender Dakar D7X‑R ima paket guma vanjskog promjera 35 inča (889 mm), zajedno s povećanjem širine traga od 60 mm i povećanom visinom vožnje radi poboljšanja razmaka od tla. Karoserija je modificirana sprijeda i straga kako bi se osiguralo da D7X‑R zadrži svoj OCTA dizajnerski DNK, a istovremeno poveća kutove prilaza i odlaska.

Defender Dakar D7X‑R za Dakar 2026 Izvor: Promo fotografije / Autor: Defender

Prošireni lukovi kotača OCTA-e istaknutiji su na D7X-R modelu, prilagođavajući se širem tragu kotača i pružajući još smjeliji stav. Paneli vrata su obrezani, a pragovi dodani kako bi se prilagodili proširenoj zaštiti podvozja i borili se protiv ekstremnih udara koji se očekuju tijekom utrka.

Ovjes zadržava svoj kinematički princip iz proizvodnog Defendera OCTA i poboljšan je sustavom prigušivača visokih performansi, uključujući jednostruke spiralne amortizere sprijeda i paralelne dvostruke amortizere straga, razvijene u suradnji s novim službenim partnerom za amortizere, Bilsteinom. Razvijen i testiran na testovima Defender Rallyja, sustav prigušivača poboljšava sposobnosti u najekstremnijim uvjetima i podnosi dodatnu težinu spremnika goriva od 550 litara u punom kapacitetu.

Ovo partnerstvo se nadovezuje na postojeći odnos s Defenderom, u kojem su proizvodni automobili također opremljeni Bilstein amortizerima. Tvrtka se pridružuje postojećem portfelju svjetski poznatih partnera Defender Rallyja, koji uključuju Castrol te dobavljače Shackleton i Alpinestars.

Standardni V8 motor snage 635 KS i 8-stupanjski automatski mjenjač

Iako je OCTA-in serijski benzinski V8 motor mehanički nepromijenjen (iako će restriktor usisa zraka ograničiti snagu u skladu s propisima FIA Stock kategorije), rashladni paket je nadograđen kako bi se nosio s ekstremnim temperaturama koje vladaju u pustinji. Hlađenje je poboljšano povećanjem prednje površine i optimizacijom protoka zraka kroz rešetku, gdje jedan veliki hladnjak zamjenjuje tri hladnjaka koji se nalaze u serijskim vozilima.

Recimo kako standardni Defender OCTA isporučuje dosad neviđene performanse. Pokretan 4,4-litrenim Twin Turbo blago hibridnim benzinskim motorom V8 od 635 KS u kombinaciji s automatskim mjenjačem s osam stupnjeva prijenosa visokih i niskih prijenosnih omjera, ovo je najsnažniji i najekstremniji Defender ikada. Novi Defender OCTA postiže maksimalnu brzinu do 250 km/h kada je opremljen 22-colnim lakim alu naplatcima i gumama za sva godišnja doba.

S okretnim momentom od 750 Nm (do 800 Nm s odabranim načinom rada Dynamic Launch) i podešen za sukladnost s jedinstvenim performansama vozila na svim terenima, standardni je Defender OCTA sposoban ubrzati 0-100 km/h za 4,0 sekunde, dok je vršni okretni moment dostupan pri samo 1800 okr./min. sve do gotovo 6000 okr./min., za iznimne vozne karakteristike.

Land Rover Defender OCTA (Faroe Green zelena boja) - dinamika Izvor: Promo fotografije / Autor: Land Rover

Protok zraka kroz hladnjak podržavaju četiri 12-voltnih ventilatora koji podržavaju hlađenje pri malim brzinama. Izmjene na poklopcu motora dodatno pomažu hlađenju, a dodan je filter čestica kako bi se spriječio ulazak pijeska u usisnike zraka. Dodaci za svjetlosne podove i usisnici zraka u kabini također su dodani na krov.

Defender Dakar D7X‑R ima isti 8-stupanjski automatski mjenjač kao i serijski OCTA, ali ima niži konačni prijenosni omjer kako bi odgovarao uvjetima koji se obično javljaju na rally-raid utrkama i maksimizirao okretni moment pri malim brzinama. Na Defender Dakar D7X‑R je ugrađen i kočioni sustav po mjeri za rally specifikacije, s ventiliranim diskovima, 6-klipnim prednjim i 4-klipnim stražnjim kočionim čeljustima.

Elektronikom u D7X-R upravlja jedna motorsport upravljačka jedinica kako bi se maksimizirala robusnost u izazovnim uvjetima relija, s prilagođenim internim kalibracijama spremnim za utrke. Defender Rally tim je razvio i novi 'Flight Mode' kako bi se lakše nosilo s mnogim skokovima s kojima se suočavamo u terenskoj vožnji pustinjskim dinama. Flight Mode automatski prilagođava prijenos okretnog momenta s motora na kotače kad god je D7X-R u zraku kako bi se osiguralo glatko slijetanje i zaštitio pogonski sklop.

Priprema kabine

Unutar vozila nalazi se FIA-regulirani navigacijski sustav i vozačev head-up zaslon za brzinu i smjer, zajedno s vozački konfiguriranom motorsport nadzornom pločom. Raspored i FIA-regulirana sjedala sa šest kopči zatim se prilagođavaju svakom pojedinom vozaču utrke kako bi se osigurala maksimalna udobnost tijekom dugih dana za volanom.

U vozilu će vozači nositi osam litara vode, tri rezervna kotača – smještena umjesto stražnjih sjedala i pričvršćena za novi sigurnosni kavez – komplet alata, komprimirani zrak i bitne rezervne dijelove, dok par integriranih hidrauličnih dizalica stupnog tipa može podići obje strane vozila.

'Defender vozi u nepoznato – kako bi svladao dine, nosio se s vrućinom i utrkivao se svim silama s vremenom. Znamo da Dakar predstavlja jedan od najtežih izazova u motorsportu – ali upravo zato se i prijavljujemo. Nakon intenzivnog programa testiranja, tim je spreman za avanturu koja je pred nama, a Defender Dakar D7X‑R je izgrađen da se s njom suoči. S partnerima svjetske klase i nekim od najboljih vozača rallyja na planetu, dat ćemo sve od sebe. Nevjerojatno sam ponosan i uzbuđen što ćemo debitirati na natjecateljskom putu u W2RC-u ​​i veselim se onome što će sezona donijeti.' kaže Ian James, voditelj tima Defender Rally.

Defender Rally je već završio preko 6000 km terenskih testiranja s Defender Dakar D7X‑R prototipom, a tim je sada spreman prihvatiti svoj debitantski izazov, reli Dakar 2026, koji počinje 3. siječnja u Saudijskoj Arabiji.