šinski autobus

Originalni VW Bulli, ali bez upravljača – verzija napravljena za tračnice iz 1955.

25.05.2024 u 13:31

Bionic
Reading

Deutsche Bundesbahn (Njemačke savezne željeznice) suočile su se 1954. s izazovom nabave novih kompaktnih servisnih vozila. Umjesto razvoja novog vozila od nule, kombinirali su svestrani Volkswagen Transporter sa željezničkom šasijom

Stručnjaci iz odjela za klasična vozila Volkswagen gospodarskih vozila (VWNO) ponovno su otkrili povijesni dragulj VW Bulli modela. Nakon spektakularnog Half-Track Foxa, Bullija pretvorenog za terensku upotrebu s četiri osovine i stražnjim pogonom s gusjenicama, odjel je sada predstavio svoje najnovije jedinstveno otkriće: željeznički bus Bulli iz 1955. – poznat i kao Klv -20.

A kad kažemo željeznički bus, ne govorimo o usluzi zamjenskog željezničkog autobusa. Zapravo, ovo je VW bus koji zapravo vozi po tračnicama – nevjerojatna mješavina vlaka i VW busa. VWNO će ovo neobično vozilo predstaviti obožavateljima na inauguralnom događaju Bulli & Coffee u Hannoveru 2. lipnja 2024., koji se održava povodom obilježavanja Međunarodnog dana VW busa.

VW Bulli Klv-20, šinski autobus iz 1955. Izvor: Promo fotografije / Autor: Volkswagen gospodarska vozila

Godina je 1954. Deutsche Bundesbahn (Njemačke savezne željeznice) suočile su se s izazovom nabave novih kompaktnih servisnih vozila za svoje željeznice. Umjesto razvoja novog vozila od nule, kombinirali su svestrani Volkswagen Transporter sa željezničkom šasijom.

Dvije tvrtke dobile su narudžbu za izradu ovog kompaktnog vozila s motorom s unutarnjim izgaranjem, koje je dobilo oznaku Klv-20. U roku od godinu dana, tvrtke Martin Beilhack (Rosenheim) i Waggon- und Maschinenbau GmbH Donauwörth pretvorile su svaka po 15 jedinica za željeznicu. Vozilo koje je sada u VWNO kolekciji proizveo je Beilhack.

  • +17
Željeznički bus VW Bulli - Klv -20 Izvor: Ostale fotografije / Autor: Friso Gentsch

Ovi 'željeznički Bulli' uglavnom su se koristili u željezničkim i signalnim skladištima za inspekcijske i popravne vožnje. A Klv-20 ostali su u službi dosta vremena: tek 1970-ih su u velikoj mjeri izbačeni iz upotrebe. Danas postoji samo nekolicina tih vozila koja su još uvijek u voznom stanju i koja su u tako dobrom stanju kao VWNO Klv-20, koji ima broj vozila 20-5011.

Klv-20 se u biti sastoji od tri komponente: karoserije kombi vozila T1, Volkswagen industrijskog motora od 28 KS (21 kW) i šasije s hidrauličkim mehanizmom za podizanje/okretanje. To je omogućilo da Klv-20 podigne, okrene i vrati na tračnice jedna osoba, umjesto da se mora vratiti na početnu točku vozeći unatrag. Kompaktno tračničko vozilo tako se može koristiti vrlo fleksibilno. Maksimalna brzina mu je bila 70 km/h, a težina samog vozila 1550 kg.

Kako bi se osiguralo da je 'rail Bulli' u skladu s propisima za pomoćna željeznička vozila, svjetla sprijeda i straga su uklonjena i ta su područja prekrivena metalnim pločama. Standardna svjetla propisana za željeznička vozila tada su postavljena na nove pozicije: dvije bijele svjetiljke sprijeda i jedna crvena straga.

VWNO-ov Klv-20 započeo je svoju karijeru u željezničkom skladištu u Plattlingu/Bavarska, a kasnije je korišten u skladištu za održavanje signala u Plattlingu. Nakon što je 1970-ih izbačen iz prometa, željeznički autobus pronašao je novi dom u regiji Pfalz u jugozapadnoj Njemačkoj. Godine 1988. kupio ju je željeznički sakupljač u pokrajini Hesse. 'Bulli on rails' sada je dio kolekcije klasičnih vozila Volkswagen gospodarskih vozila u Hannoveru.

Zanimljivo, zapravo je postojala prodajna brošura za ovaj neobični Bulli, koja opisuje vozilo na sljedeći način (izvadak iz originalne brošure):

'Tračničko vozilo za univerzalnu uporabu'

'Kao mali željeznički autobus ili kombi s atraktivnom, aerodinamičnom i primjereno opremljenom karoserijom VW Kombi kombija.

Ova vozila, koja mi nazivamo tipom GBA 1, opremljena su isprobanim i testiranim VW motorom, koji je četverocilindrični četverotaktni benzinski motor. Ručni mjenjač s izravnom prirubnicom ima četiri stupnja prijenosa i jedan stupanj za vožnju unatrag. Snaga se prenosi s mjenjača na pogonske kotače preko dvije bočne oscilirajuće osovine sa zglobnim tijelima.

Pogonska jedinica je montirana u okvir šasije zavaren zajedno od čvrstog profilnog čelika; okvir također drži setove kotača, koji su dobro opruženi i vođeni.

Kotači su izrađeni od čelika i imaju promjer 550 mm. Između obruča i jezgre kotača ugrađeni su gumeni elementi prema sustavu ‘Bochumer Verein’, što rezultira vrlo učinkovitim prigušenjem buke vozila. Međutim, vozila mogu biti opremljena i običnim kotačima. Osovine se kreću u valjkastim ležajevima.

Sva četiri kotača imaju unutarnje papučaste kočnice, koje se aktiviraju papučicom kočnice putem uljno-hidrauličkog sustava. Jedan par kotača također se može mehanički kočiti pomoću poluge ručne kočnice koja se može zaključati.

Tijelo je povezano s okvirom gumenim elementima. Ima tri dobro tapecirane klupe: jednu u vozačevom prostoru s dva sjedala, dvije u putničkom prostoru s po tri sjedala. Dvije klupe u putničkom prostoru mogu se jednostavno ukloniti kako bi se prostor mogao iskoristiti za prijevoz robe. Vozački prostor ima dvoja vrata, dok putnički ili prtljažni prostor ima jedna široka krilna vrata. Prednja svjetla, stražnja svjetla i unutarnja svjetla skladno su integrirana u karoseriju. Jedinica za napajanje nalazi se na stražnjoj strani vozila i lako joj se može pristupiti izvana kroz posebna vrata.

Vozilo je opremljeno hidrauličkim uređajem za podizanje i okretanje, s okretnom pločom koja sigurno leži na glavama tračnica. Njime upravlja ručna pumpa, što omogućuje da se vozilo bez napora okrene u željenom smjeru vožnje.'

Ovo je bio kratki opis neobičnog proizvoda tvrtke Beilhack koji je proizvela. Iz vozila nedostaju i retrovizor i upravljač - nešto što neće iznenaditi ljubitelje vlakova, ali je potpuno nepoznat osjećaj za obožavatelje Bullija. Proći prvih nekoliko metara doista je nadrealno iskustvo. Ali brzo se naviknete na ujednačenu tutnjavu po tračnicama i počnete uživati ​​u krajoliku.

Ovaj rijedak primjerak imao je svoj prvi izlet na slikovitoj stazi 'draisine' u Lengenfeld unterm Steinu.

Tobias Twele, Volkswagen gospodarska vozila Oldtimer, opisuje ovo putovanje na sljedeći način: 'Bilo je dirljivo iskustvo za naš tim vratiti Klv-20 u rad. Nema mnogo verzija Bullija koje nismo vidjeli ili vozili – ali ovaj autobus je nov za nas! Zato je za sve bio vrlo emotivan trenutak kada smo s ekipom prvi put vozili preko vijadukta visokog 24 metra. Ukupno smo na ovom prvom izletu prešli preko 32 kilometra stazama, od čega pet kilometara kroz tunele, a popeli smo se 154 metra. Impresivni vijadukt Lengenfeld dugačak 244 metra prešli smo bezbroj puta.'

Svatko tko želi vidjeti ovaj 'tračni autobus' uživo, uz nekoliko drugih vrhunaca iz VWNO kolekcije, imat će priliku to učiniti u Hannoveru 2. lipnja 2024. Kako bi se obilježio 2. MEĐUNARODNI DAN VW BUSA ( MEĐUNARODNI VOLKSWAGEN® BUS DAN |. 2. lipnja – Nacionalni kalendar) održat će se sastanak Bulli & Coffee za obožavatelje Volkswagen Busa na parkiralištu u centru za korisnike tvornice VWCV u okrugu Stöcken u Hannoveru. Inspiriran sličnim susretima u SAD-u, skup će započeti u 9 sati, a završiti u 12 sati, kako je i uobičajeno za ovaj format događanja.

Sastanak 'Cars & Coffee' prilika je da se istomišljenici sastanu na parkiralištu i razgovaraju o vozilima koja vole. Nema formalnog programa niti organizirane zabave – fokus je na vozilima i njihovim pričama. Događaj završava u podne, ostavljajući sudionicima vremena za druge aktivnosti s obitelji ili prijateljima tijekom ostatka dana.

sve osim nogometa