Jedna od ključnih prednosti digitalne tehnologije u odnosu na tradicionalne metode jest preciznost s kojom dizajneri mogu usavršiti oblikovanje automobila u virtualnom okruženju. To uključuje prilagodbu strogim sigurnosnim propisima i usklađivanje sa zakonima specifičnim za određena tržišta – i to sve prije početka proizvodnje
Kao i svaki brend koji se razvija kroz vrijeme, Mazda neprestano usavršava svoj vizualni, tehnološki i emocionalni identitet kako bi odgovorila na promjenjive potrebe i želje svake nove generacije. No postoji jedna ključna razlika – osobitost koja izdvaja ovu japansku marku: ljudski dodir u svakom detalju.
To je zato što Mazdina vozila stvaraju osjećaj zadovoljstva, istodobno i za tijelo i za duh. Njih stvaraju ljudi za ljude, i pomno su osmišljena kako bi stvorila emocionalnu povezanost – ne samo da vas odvedu na odredište (iako i to čine besprijekorno). U Mazdinom sjedištu u Hirošimi brojni dizajneri, svaki sa svojim iskustvima i talentima, rade rame uz rame kako bi unijeli ljudsku emociju u svaki automobil i u svaki doticaj s kupcima diljem svijeta.
Takaya Kawasumi, viši kreativni stručnjak u Mazdinu odjelu za dizajn, dio je tima zaduženog za pokretanje digitalnih inicijativa tvrtke. Njegov je fokus na stvaranju vizualizacija – trodimenzionalnih digitalnih modela Mazdinih vozila budućnosti, od kojih mnoga svoj život započinju kao ručno oblikovani glineni modeli. 'Mazda je bila jedna od prvih automobilskih tvrtki koja je započela digitalizaciju dijela svojih razvojnih procesa', objašnjava on.
'Neki kažu da su izrada modela u glini i skiciranje izražajniji koncepti, no isto vrijedi i za digitalno modeliranje… dok njegujemo duh ručnog stvaranja, nastavit ćemo koristiti digitalnu tehnologiju kako bismo proširili svoju kreativnost te surađivali s dizajnerima i modelarima u glini. Zajedno ulažemo svoje znanje i trud kako bismo ostvarili zajedničku viziju.'
Jedna od ključnih prednosti digitalne tehnologije u odnosu na tradicionalne metode jest preciznost s kojom dizajneri mogu usavršiti oblikovanje automobila u virtualnom okruženju. To uključuje prilagodbu strogim sigurnosnim propisima i usklađivanje sa zakonima specifičnim za određena tržišta – i to sve prije početka proizvodnje.
'Mogućnost oblikovanja dizajna uz istodobno uvažavanje lokalnih propisa velika je prednost digitalne tehnologije kojom raspolažemo. Budući da automobil možemo oživjeti digitalno, to znači da ga možemo smjestiti, primjerice, na europsku ulicu ili američku autocestu i unaprijed vidjeti kako će izgledati u stvarnom okruženju', objašnjava Kawasumi. 'To nam omogućuje da dodatno unaprijedimo dizajn.'
Kawasumi ističe da prednosti digitalne tehnologije nadilaze sam proces razvoja vozila, osobito kada je riječ o unapređenju iskustva kupaca. 'Baš kao u imerzivnom digitalnom svijetu koji smo stvorili za koncept Mazda Iconic SP na Japan Mobility Showu, digitalna tehnologija može kupcima ponuditi dosad neviđena iskustva – koja su i dirljiva i impresivna', kaže uz osmijeh. 'To je doista uzbudljivo.'
Kreativni rad Kawasumija i šireg tima često podrazumijeva blisku suradnju s Odjelom za upravljanje stilom brenda, talentiranim timom zaduženim za nadzor Mazdinog identiteta i dizajnerskog jezika. Za razliku od mnogih kompanija koje te poslove povjeravaju vanjskim agencijama, Mazda se izdvaja time što sve vodi unutar kuće, kroz svoja tri globalna dizajnerska centra: Hirošimu (Japan), Oberursel (Njemačka) i Irvine (Kalifornija, SAD). Besprijekorna koordinacija tih timova ključna je – a rezultati govore sami za sebe.
'Mislim da smo prilično jedinstveni u tome što smo dio samog Dizajnerskog odjela', kaže Takahiro Matsui, viši kreativni stručnjak u Mazdinom Odjelu za stil brenda, priznajući da je to rijetkost u automobilskoj industriji. 'Ovdje se svi Mazdini automobili oblikuju od samih temelja – a naš je zadatak osmisliti i provesti sve, od vizualnih materijala do grafičkog i prostornog dizajna.'
Matsui i njegov tim specijalisti su za izgradnju brend svijeta oko Mazdinih proizvoda, radeći na svemu, od prostornog dizajna do složenih grafika. 'Mazdina krajnja dizajnerska filozofija je udahnuti život svakom vozilu koje stvaramo jer su svi automobili pažljivo izrađeni rukama naših Takumi dizajnera i inženjera, kako bi imali srce i dušu poput nas', nastavlja Matsui. 'Ista ta filozofija teče kroz naš odjel; prije svega, stavljamo naglasak na preciznost i toplinu koju osjećate dodirom predmeta stvorenog ljudskim rukama.'
Osnovan 2016. godine, tim pokriva široko područje odgovornosti, obuhvaćajući sve dodirne točke koje kupci vide — poput vanjskih reklama, televizijskih oglasa i kratkih filmova — a njegovo se djelovanje stalno širi i na prodajne salone, događanja i brendirane aktivacije.
U Mazdinom sjedištu u Hirošimi, Odjel za upravljanje stilom brenda stručan je u stvaranju brend vrijednosti za svako Mazdino vozilo.
Mazdine brend vrijednosti više su emotivne nego fizičke i posebno su osmišljene da se povežu s osjećajima ljudi. No to nije jednostavan zadatak, jer ne postoji formula niti linija koda koja jamči da će poruka brenda zaista doprijeti do ljudi. Ključ uspjeha, objašnjava Matsui, leži u pažljivom usavršavanju dizajnerskih elemenata i njegovanju osjećaja suradnje. 'Puno vremena provodimo oblikujući naše brend vrijednosti riječima i istražujući kako ih izraziti u našim kreacijama', kaže Matsui. 'Prilikom dizajniranja uvijek imam na umu koje će emocije gledatelji ili korisnici doživjeti.'
Unatoč velikoj odgovornosti koja leži na njegovim ramenima kao jednom od Mazdinih stručnjaka za stil brenda, Matsui smatra da je pred njima još dug put. 'Na kraju želimo da svi vole ne samo dizajn, nego i Mazdin pogled na svijet u cjelini', kaže. 'Zahvaljujući društvenim mrežama vidimo što naši kupci od nas žele, i, naravno, ozbiljno shvaćamo njihove povratne informacije', dodaje. 'Istovremeno, težimo nadmašiti ta očekivanja i stvoriti inspirativan brend svijet u kojem svatko želi sudjelovati.'