OGRANIČENO IZDANJE

Land Rover Classic Defender Works V8 Islay Edition: Klasik nadahnut autom osnivača iz 1965.

02.05.2023 u 15:41

Bionic
Reading

Kada je osmišljen originalni Land Rover, Wilks je testirao vozila na svojem imanju Laggan na otoku Islay u škotskom arhipelagu Unutarnji Hebridi, gdje je nastalo ime Land Rover ili 'lutalica poljanama'

Land Rover Classic je prikazao svoje prvo specijalno izdanje Defendera s tradicionalnom temom – Classic Defender Works V8 Islay Edition. Ovo tematsko izdanje slavi Spencera Wilksa, glavnog direktora tvrtke Rover Car Company i jednog od osnivača Land Rovera, te škotski otok Islay gdje je nastao naziv Land Rover, kao jedne od stvaratelja nenadmašne ostavštine Defendera.

Classic Defender Works V8 Islay Edition nadahnut je Land Roverom Series IIa u vlasništvu Spencera Wilksa koji ga je i koristio, a sada je dio kolekcije Land Rover Classic, te jednim od hebridskih otoka na kojem je provodio odmore.

Wilksovo imanje Laggan na otoku Islay korišteno je za testiranje ranih prototipova, a 1947., dok je vozio svoj jako modificirani Rover po neravnom krajoliku, lovočuvar imanja komentirao je da to mora biti 'Land Rover' (lutalica poljanama), i tako je nastao taj naziv.

Uz iste tehničke specifikacije kao i Classic Defender Works V8, Islay Edition pokreće 5,0-litreni benzinski motor V8 od 405 KS u kombinaciji s osmostupanjskim automatskim prijenosom ZF. Svaki je sveobuhvatno restauriran, inženjerski obnovljen i nadograđen, upotrebom vozila donatora u razdoblju od 2012. do 2016. godine.

Svako pažljivo majstorski izrađeno i ručno sastavljeno vozilo je jedinstvena ponuda najprobirljivijim klijentima koji traže istinski luksuzan, sveobuhvatno inženjerski prilagođen, kolekcionarski klasični Defender, izravno od originalnog proizvođača.

Works V8 Islay Edition bit će ograničen na 30 primjeraka, svi će biti karavani, te će 17 biti dostupno kao 90 short wheelbase (kratki međuosovinski razmak) a 13 kao verzija 110 (dugi međuosovinski razmak) sa sedam sjedala.

Povijest Land Rover Defendera V8

Paul Barritt, direktor Land Rovera Classic, je rekao: 'Godine 2023. slavimo 75 godina Land Rovera. Spencer Wilks i otok Islay važan su dio naše povijesti, a Classic Defender Works V8 Islay Edition prikladan je način da nam pomognete u proslavi značajne obljetnice. Nadahnut je posebnim vozilom u našoj kolekciji, prelijepim Series IIa Spencera Wilksa, a na njega su utjecali posebni proizvodi i jedinstvena priroda samog otoka Islay. Zbog autentičnosti, modernih inženjerskih rješenja i vrhunske izvedbe naših vještih inženjera i tehničara ovo ograničeno izdanje Classic Defendera je vrlo posebno vozilo za naše najprobirljivije klijente koji traže vrhunsko nasljeđe Land Rovera.'

  • Pogonski sklopovi V8 u Land Rover Defenderu i njihovi proizvodni prethodnici započeli su sa Series III Stage 1 V8 iz 1979. godine. 3,5-litreni Rover V8 s rasplinjačem proizvodio je 90 KS.
  • Land Rover One Ten iz 1983. i Ninety iz 1984. koristili su isti 3,5-litreni motor Rover V8 kao Series III Stage 1 V8, ali u obliku od 113 KS, ojačan na 135 KS od 1987. godine.
  • Samo za sjevernoameričke specifikacije (NAS) Defendera 90 i 110 je 1992. ugrađena 3,9-litrena verzija Rovera V8 od 182 KS s ubrizgavanjem goriva i četverostupanjskim automatskim prijenosom.
  • Godine 1998. je 4,0-litreni V8 od 190 KS s ubrizgavanjem goriva iz druge generacije Range Rovera bio  opremljen četverostupanjskim automatskim prijenosom u ograničenoj seriji Defendera 90 povodom 50. obljetnice.
  • 5,0-litreni prirodno ventilirani Defender Works V8 iz 2018. postao je prvi službeni Land Rover Defender s pogonom V8 koji je uveden 1998. godine.
  • Ostala izdanja Land Rover Classic Defender Works V8 uključuju i inačice Trophy i Trophy II, koje odaju počast pustolovnoj i ekspedicijskoj prošlosti Land Rovera, pri čemu je svaki kupac pozvan na sudjelovanje u natjecanju Classic Land Rover Trophy.

Bezvremenska vanjština

Classic Defender Works V8 Islay Edition ima završni sloj u Heritage sivoj – naglašenoj Mid Grey srednje sivim tonovima originalnog Wilksova vozila – s Limestone kontrastnim krovom i čeličnim kotačima za zahtjevne terene. Završni sloj lukova kotača također je Heritage sivi, za još profinjeniji dizajn vanjštine.

Tradicionalni logotipovi i oznake Land Rover imaju završni sloj u boji karoserije, a tu je i rešetka hladnjaka u klasičnom stilu, poznata iz davnog Defender Heritage Limited Edition, dok stražnji blatobrani također nose oznaku legendarnog nasljeđa.

Jedinstvena za Works V8 Islay Edition je bočna grafička oznaka 'GXC 639C' - što je bila registracija Wilksova Series IIa - koja je suptilna počast vozilu koje je nadahnulo ovu tematsku verziju vrhunskog klasičnog Defendera.

Kao što je to bio slučaj s prethodnim izdanjima Defender Works V8, Islay Edition ima moderna poboljšanja uključujući LED prednja svjetla za poboljšanu vidljivost. Ti tehnički dodaci proširuju se na sveobuhvatna poboljšanja ispod karoserije, koja uključuju nadograđene sustave ovjesa i kočenja koji su prilagođeni za vrhunske performanse i dinamiku na cesti.

  • +20
Land Rover Classic Defender Works V8 Islay Edition Izvor: Promo fotografije / Autor: Land Rover

Autentična unutrašnjost

Unutrašnjost Classic Defender Works V8 Islay Edition je mjesto gdje se oživotvoruje povezanost ovoga vozila s otokom Islay, odakle potječe Land Rover (uključujući nastanak samog imena Land Rover), kroz promišljene naglaske i nevjerojatnu pozornost prema detaljima.

Luksuzna koža Land Rover Windsor Ebony prekriva Premium Defender sjedala, bočne ukrase, vrata, oblogu krova i instrumentnu ploču. Detalj u boji karoserije okružuje središnju konzolu i Sustav za informiranje i zabavu Classic, kojim se u originalni zaslon i prednju masku uvode moderne funkcije poput satelitske navigacije, radija DAB i tehnologije Bluetooth. Ista Heritage siva boja karoserije okružuje uzdužnu ručicu mjenjača za osmostupanjski automatski mjenjač ZF.

Pokraj ručice mjenjača nalazi se pločica s pojedinostima iz priče o tome kako je nastalo ime Land Rover, kada je lovočuvar Ian Duncan navodno uzviknuo Wilksu – koji je na imanju Laggan na otoku Islay testirao jako modificirani Rover koji će postati Series I – da je to što vozi zasigurno novi 'Land Rover' (lutalica poljanama). Uz to, tradicionalni logotip Land Rovera utisnut je na upravljaču i naslonima za glavu. Također, neuobičajeno za Classic Defender, svi prostori za noge prekriveni su tepihom za dodatnu notu luksuza.

Poveznice s otokom Islay utkane su u promišljene detalje koji se nalaze posvuda u unutrašnjosti. Područje ramena na sjedalima, dijelovi vrata, poklopac središnjeg naslona za ruke i detalji skriveni iza sjenila za sunce imaju završnu oblogu od taktilnog, posebno odabranog tvida, koji je izradila predionica Woolen Mill s otoka Islay – pružajući jedinstvenu poveznicu s lokacijom i njegovim mjestom u povijesti Defendera.

Uzorak tvida odlikuje se zemljanom osnovom koja odražava lokalni krajolik. Za Land Rover Classic odabrane su boje koje predstavljaju to područje, s plavom koja predstavlja more i nebo otoka Islay, ljubičastom za lokalni vrijesak te suptilnom žutom koja predstavlja travnati krajolik s tresetom. Posebna tkanina također se nalazi na jedinstvenom pretincu u središnjoj konzoli, za pohranu malih predmeta kao što je pametni telefon.

Središnji prostor za pohranu ima poseban detalj koji naglašava poveznicu s otokom Islay. Njegov uklonjivi poklopac, zajedno s kožnim dijelovima, sadrži hrastovinu iz bačvi viskija lokalne destilerije Kilchoman.

Svaki poklopac sadrži jedinstvenu drvenu kružnicu od 110 mm koja je replika osnovice bačve viskija a izrađena je od određenog komada drveta na kojem su prikazana autentična izrezbarena slova, što znači da je svako vozilo jedinstveno. Kružnica je postavljena na poklopac, koji je obložen američkim orahom radi davanja počasti bačvama viskija od hrastovine, s lijepim spojevima u obliku lastina repa za elegantnu završnu obradu. Poseban, majstorski izrađen okvir prikazuje destileriju i predionicu te ista izrezbarena slova, baš poput prave bačve viskija – i sadrži službeni logotip 75. obljetnice Land Rovera. Kućište svakog držača za čaše također je izrađeno od drveta bačve za viski.

Kilchoman je obiteljski povezan sa Spencerom Wilksom, čija je praunuka Kathy Wills 2005. godine osnovala destileriju sa svojim suprugom Anthonyjem, ostvarivši time autentičnu poveznicu između nasljeđa izvornog vozila, nastanka njegova imena, prekrasnog otoka i jedinstvenih značajki koje se nalaze u Classic Defender Works V8 Islay Edition. Ograničeno izdanje viskija '639' također se proizvodi u čast izdanja Defender Islay, a svaki će klijent dobiti bocu toga viskija kako bi se poboljšala kolekcionarska vrijednost svakog vozila.

Detalji od hrastovog furnira protežu se do poda stražnjeg prtljažnog prostora, a prelijepo obloženi i istrajni detalji zadovoljavaju iste stroge standarde kvalitete i inženjerstva poput onih koji se primjenjuju na najnovijim proizvodima Range Rover. Sat na središnjem dijelu instrumentne ploče također odražava drvenu strukturu ostalih značajki.

Tehničke specifikacije

Classic Defender Works V8 Islay Edition koristi istu osnovu kao Classic Defender Works V8. Svako vozilo je mukotrpno obnavljano i unaprjeđuje klasični Defender koji su istražili stručni specijalisti Land Rovera Classic.

Donatorska vozila potječu iz razdoblja od 2012. do 2016., a Land Rover Classic ugrađuje moderni zračno ventilirani 5,0-litreni pogonski sklop V8 s osmerostupanjskim automatskim mjenjačem ZF. Performanse su besprijekorne uz 405 KS i okretni moment od 515 Nm.

Islay Edition – kao i Works V8 – ubrzat će od 0-96,6 km/h za 5,6 s, dok je najveća nazivna brzina 170 km/h. Svaki je primjerak posebno odabran i inženjerski obnovljen pomoću kompleta nadogradnje Defender Suspension koji sadrži jedinstveno podešen ovjes prilagođen za povećanu udobnost i dinamiku na cesti, s poboljšanom verzijom zavojnih opruga i amortizerima. Uključen je i komplet za nadogradnju upravljanja, koji pruža nadograđene kočione diskove, pločice i kočione čeljusti iz specifikacije Works V8 za poboljšanu snagu kočenja.

Cijena za Defender Islay Edition iznosi od 230.000 funti (261.579 eur) za 90 do 245.000 funti (278.638 eura) za 110.